IPACK-IMA - świetny łącznik biznesowy

2 marzec 2022
"Bring and pursue innovation at the show, because IPACK-IMA will be a great business connector", an interview with Valerio Soli, President of Ipack Ima Srl

The 2022 edition of IPACK-IMA is just around the corner. Taking place in Milan from May 3rd to 6th, the event marks the return to presence for exhibitors and visitors, serving as a meeting point for demand and supply of processing technologies, packaging solutions and materials. Valerio Soli, President of Ipack Ima Srl, tells us about the many meanings of an exhibition that brings together the various stakeholders in a complex production chain. 

•  Four years after the last edition, and after so many changes and developments in the industry's production processes, what will we find more than in the past at IPACK-IMA?

PACK-IMA will be the most important processing & packaging exhibition to be held in attendance in 2022 after a long time, a truly long-awaited and necessary return for the industry. I can confirm that the packaging industry has never stopped during this period, with a total turnover of € 8,435 million and an 8% increase over 2020 - according to the latest Ucima data - and, even in the most difficult times, it has always been close to its customers. The ability of companies to reorganize themselves in terms of safety and flexibility has made it possible to continue production. Companies with a vision of the sector based on connectivity, customization, digitalization, automation and remote control have been the ones to benefit most. All this is reflected in the many solutions that will be on show at the exhibition by an industry that has interpreted the new challenges.

 •  In terms of the exhibition offer... Which sectors and markets have you designed this edition for?

IPACK-IMA is an exhibition specializing in processing and packaging technologies for the food and non-food sectors, but food & beverage remains a primary market. Four Business Communities are dedicated to this sector, from pasta and milling - the "core" industry for the show - to liquid food and beverage - to which we will devote an entire pavilion - to fresh food and ready meals and to up to and technologies to meet the needs of the entire confectionary sector. IPACK-IMA will also focus heavily on the non-food sector, covering pharmaceuticals and nutrition, beauty & personal care, chemicals & home care, and industrial & durable goods. 

Przeczytaj również:

GARDENIA 2024: zielony biznes

11 październik 2024
Być w dobrym miejscu o dobrym czasie – to często sekret sukcesu. Dlatego Targi Gardenia oferują swoim gościom nie tylko nowości i innowacje na pieczołowicie przygotowanych stoiskach wystawców. Daje to, czego próżno szukać w jakichkolwiek innych okolicznościach: spotkanie całej branży pod wspólnym dachem, kiedy to przez 3 dni wszyscy nastawieni są na udzielanie informacji i przyjmowanie ich. Aby zaoferować jak najwięcej „punktów styku”, tegoroczna Gardenia zaproponuje wystawcom i zwiedzającym kilka różnorodnych przestrzeni. »

PRIMEVER GROUP: ekspert w dziedzinie transportu i logistyki

7 październik 2024
Przez ponad 60 lat rozwoju Primever Group wypracowała specjalistyczną wiedzę specjalistyczną i unikalną sieć w zakresie organizacji usług transportowych i logistycznych dla branży owocowo-warzywnej (kontrolowana temperatura) i towarów przemysłowych (temperatura otoczenia) we Francji, Europie i za granicą. Dbając o rynek i jego uczestników, Primever Group jest w samym sercu łańcucha wartości pomiędzy producentami (spółdzielniami, przewoźnikami) a dystrybutorami (supermarketami, hurtownikami, specjalistami). »

Firmy PROEXPORT wzmocnią swoje zaangażowanie w produkcję owoców i warzyw z wykorzystaniem najlepszych praktyk rolniczych

6 październik 2024
Łącznie 37 firm członkowskich wystawia się na targach - większość z nich w hali 7 - pokazując swoje zdecydowane zaangażowanie w ciągłe doskonalenie, inwestycje w badania, rozwój i innowacje oraz najwyższą jakość usług dla supermarketów i przetwórców. Członkowie PROEXPORT odpowiadają za większość hiszpańskiej produkcji sałaty i warzyw liściastych, brokułów, kalafiora, selera, karczochów i melonów, oraz pomidorów, papryki, arbuza, winogron stołowych i cytryn. »
Partnerzy