IPACK-IMA - świetny łącznik biznesowy

2 marzec 2022
"Bring and pursue innovation at the show, because IPACK-IMA will be a great business connector", an interview with Valerio Soli, President of Ipack Ima Srl

The 2022 edition of IPACK-IMA is just around the corner. Taking place in Milan from May 3rd to 6th, the event marks the return to presence for exhibitors and visitors, serving as a meeting point for demand and supply of processing technologies, packaging solutions and materials. Valerio Soli, President of Ipack Ima Srl, tells us about the many meanings of an exhibition that brings together the various stakeholders in a complex production chain. 

•  Four years after the last edition, and after so many changes and developments in the industry's production processes, what will we find more than in the past at IPACK-IMA?

PACK-IMA will be the most important processing & packaging exhibition to be held in attendance in 2022 after a long time, a truly long-awaited and necessary return for the industry. I can confirm that the packaging industry has never stopped during this period, with a total turnover of € 8,435 million and an 8% increase over 2020 - according to the latest Ucima data - and, even in the most difficult times, it has always been close to its customers. The ability of companies to reorganize themselves in terms of safety and flexibility has made it possible to continue production. Companies with a vision of the sector based on connectivity, customization, digitalization, automation and remote control have been the ones to benefit most. All this is reflected in the many solutions that will be on show at the exhibition by an industry that has interpreted the new challenges.

 •  In terms of the exhibition offer... Which sectors and markets have you designed this edition for?

IPACK-IMA is an exhibition specializing in processing and packaging technologies for the food and non-food sectors, but food & beverage remains a primary market. Four Business Communities are dedicated to this sector, from pasta and milling - the "core" industry for the show - to liquid food and beverage - to which we will devote an entire pavilion - to fresh food and ready meals and to up to and technologies to meet the needs of the entire confectionary sector. IPACK-IMA will also focus heavily on the non-food sector, covering pharmaceuticals and nutrition, beauty & personal care, chemicals & home care, and industrial & durable goods. 

Przeczytaj również:

POLAGRA+TAROPAK = kompleksowe spojrzenie na sektor spożywczy

25 czerwiec 2025
W odpowiedzi na potrzeby rynku, Targi POLAGRA 2025 zostaną połączone z Targami TAROPAK – wydarzeniem w pełni dedykowanym rozwiązaniom opakowaniowym, etykietowaniu oraz logistyce. To wyjątkowa okazja, by w jednym miejscu zapoznać się z kompleksową ofertą dla całego łańcucha produkcyjnego – od surowców i technologii, przez przetwórstwo, aż po pakowanie i dystrybucję gotowego produktu. Dzięki tej synergii, producenci z różnych segmentów branży spożywczej będą mogli: znaleźć innowacyjne rozwiązania »

Świeże inicjatywy napędzają globalny wzrost na targach ASIA FRUIT LOGISTICA 2025

24 czerwiec 2025
ASIA FRUIT LOGISTICA zwiększa globalny handel dzięki nowym funkcjom i silniejszemu udziałowi międzynarodowemu. Targi ASIA FRUIT LOGISTICA 2025 szykują się do dynamicznej edycji AsiaWorld-Expo w Hongkongu w dniach 3–5 września, a globalny biznes świeżych produktów reaguje z impetem. Wystawcy z 41 krajów i regionów, 25 pawilonów narodowych. Tegoroczne wydarzenie wprowadza dwa zupełnie nowe fora: Frozen Fruit and Vegetables Forum pierwszego dnia oraz Nuts and Dried Fruit Forum drugiego dnia. »

Wyczekiwane targi branży spożywczej i napojów SIGEP Asia powracają

24 czerwiec 2025
SIGEP Asia, Speciality Food & Drinks Asia i Speciality Coffee & Tea Asia 2025, odbywające się w tym samym czasie co 6. edycja Restaurant Asia, zgromadzą i zainspirują najlepszych graczy branżowych i decydentów z całego łańcucha dostaw F&B i gastronomii. Priorytetowo traktując programowanie o dużym wpływie, wydarzenie wykracza poza tradycyjne stoiska handlowe, oferując dziesiątki dodatkowych wydarzeń, takich jak tematyczne salony, przejęcia barów, pokazy na żywo i kursy mistrzowskie. »
Partnerzy