Biedronka oraz Piotr i Paweł zwyciężyli

23 czerwiec 2016
Pierwszy konkurs „Best Private Labels Packaging” rozstrzygnięty
III Konferencja i Targi Producentów marek Własnych - Future Private Labels, jakie odbywały się w Targach Kielce od 15 do 16 czerwca wyłoniły zwycięzców w pierwszym konkursie na najlepsze opakowanie produktu marki własnej. Konkurs „zorganizowano pod patronatem „Packaging Polska”. Do rywalizacji zgłoszono 36 opakowań w 6 kategoriach. Trzy nagrody, przypadły sieci Biedronka, dwie sieci Piotr i Paweł – w tym Nagroda Zwiedzających. 

- 60 procent konsumentów decyduje się na zakup, bo opakowanie przyciągnęło ich uwagę. Opakowanie to bardzo ważne narzędzie skutecznej sprzedaży  – komentowała wynik Dorota Kałowska, ekspert zarządzania markami własnymi i jedna z jurorów konkursu na najlepsze opakowanie produktu private labels – Do konkursu „Best Private Labels Packaging” zgłoszono kilka bardzo dobrych projektów, które mogłyby być inspiracją dla wielu właścicieli znanych brandów.

36 konkursowych zgłoszeń

Wśród  zgłoszeń konkursowych najliczniejszą grupę stanowiły te dotyczące opakowań żywności. Jury miało twardy orzech od zgryzienia. Wśród wizualnej oprawy produktów dominował trend naturalności, a nawet elegancji i prostoty. Opakowania nadesłane na konkurs nie były ani reklamowo krzykliwe, ani tandetne. Ciekawą grupę tworzyły produkty zgłoszone do kategorii innowacyjnych, miały swoje drugie życie - po wykorzystaniu zawartości służyły na przykład jako zabawka, skarbonka.

 - Ocenialiśmy na przykład skuteczność konkursowych opakowań, czyli czy spełniają swoje podstawowe funkcje jak: funkcja promocyjna, logistyczna, ochronna oraz informacyjna i edukacyjna - mówiła Dotora Kałowska. -  Polski konsument oczekuje dziś, że producent będzie ułatwiał mu zadanie, na przykład poinformuje o składzie produktu oraz zadba, by opakowanie było łatwe w przechowywaniu, bezpieczne dla dzieci. To wszystko było elementem oceny konkursowych pozycji.

Najlepsi nagrodzeni

Zwycięzcą w kategorii „Food/fresh to go” została linia czekolad Piotr i Paweł. Produkt ten został również nagrodzony przez zwiedzających targi. W kategorii „Unusual Packaging” zwyciężył Dada Box Promocyjny na Pieluszki, którego producentem jest Jeronimo Martins Polska. Opakowanie może służyć po użyciu pieluszek jako zabawka - wóz kempingowy. Jeronimo Martins Polska został także nagrodzony w kategorii „Personal Care” za linię mydeł Linda oraz w kategorii „Household” za opakowanie produktu Ultra Perfume. Wyróżnienie w kategorii „Beverages” otrzymała natomiast  firma Red Baron Brand Support za butelkę Whisky Red Baron. 
 Warsztaty z ekspertem
Oprócz rozstrzygnięcia konkursu na najlepsze opakowanie produktu marki własnej 15 czerwca, pierwszego dnia Future Private Labels w Kielcach odbyły się specjalne warsztaty opakowań. Wzięło w nich udział 50 osób. FPL to pierwsze w Polsce wydarzenie, które połączyło targi producentów marek własnych, konferencję z ekspertami branży z kraju i zagranicy oraz warsztaty i konkurs opakowań sektora private labels. W ciągu dwóch dni Targi Kielce odwiedziło ponad 800 specjalistów związanych z markami własnymi – ekspertów rynku, kupców i przedstawicieli sieci, producentów marek własnych, projektantów i producentów opakowań. Konferencji „Future of private labels”, która odbywała się 16 czerwca, z udziałem zagranicznych i krajowych guru rynku private labels, przysłuchiwało się 120 osób. 
 
Oto laureaci konkursu „Best Private Labels Packaging” 2016:
WYRÓŻNIENIE w kategorii: Beverages
Whisky Red Baron  - Red Baron Brand Support

ZWYCIĘZCA w kategorii Unusual Packaging
Dada Box Promocyjny na Pieluszki   - JERONIMO MARTINS POLSKA S.A

ZWYCIĘZCA w kategorii Linia Mydeł
Linda   - JERONIMO MARTINS POLSKA S.A

ZWYCIĘZCA w kategorii Household
Ultra Perfume - JERONIMO MARTINS POLSKA S.A.

ZWYCIĘZCA  w kategorii: Food / Fresh to go oraz Nagroda Zwiedzających
Produkt: Linia Czekolad   - Piotr i Paweł S.A.

Materiały prasowe: FPL Kielce

Przeczytaj również:

Nowy roadshow ASIA FRUIT LOGISTICA w dniach 27–28 maja w Szanghaju

30 kwiecień 2024
Odbywające się w Shanghai World Expo Exhibition & Convention Center (SWEECC) China Business Meet Up to największa edycja serii wydarzeń networkingowych organizowanych przez ASIA FRUIT LOGISTICA na kluczowych rynkach azjatyckich. ASIA FRUIT LOGISTICA połączyła siły z trzema największymi rynkami hurtowymi w Chinach – Guangzhou Jiangnan, Shanghai Huizhan i Hebei Sunhola – aby współorganizować China Business Meet Up. »

WorldFood Poland zakończony sukcesem

29 kwiecień 2024
Targi WorldFood Poland, najważniejsze wydarzenie branży spożywczej w Europie Środkowo-Wschodniej, zakończyły w ubiegłym tygodniu swoją 10. jubileuszową edycję w halach EXPO XXI w Warszawie, pozostawiając po sobie niezapomniane wrażenia. Przez trzy dni, od 16 do 18 kwietnia, wydarzenie zgromadziło ponad 300 wystawców z 30 krajów i przyciągnęło 5500 specjalistów z całego sektora spożywczego, stając się tętniącym życiem centrum spotkań branży spożywczej. »

Pole testowe o powierzchni około 3000 m2 na targach Macfrut 2024

23 kwiecień 2024
Innowacje branży zostaną zaprezentowane na powierzchni około 3000 metrów kwadratowych, podzielonej na dwie hale: jedną przeznaczoną do uprawy owoców (Hala C1 - Agri Field Solution) i drugą do produkcji bezglebowej techniki, ogrodnictwo komercyjne i przemysłowe oraz mechanizacja (hala A1 – Machinery Solutions). Oba te obszary pozwalają odwiedzającym przekonać się na własne oczy, co mogą zastosować w praktyce we własnym gospodarstwie. »
Partnerzy