(Ferrara, 11 lipca 2014 r.) Fruitness, Enjoy it!”, projekt pod patronatem CSO (Centrum Usług Owocowo-Warzywnych), współfinansowany przez Unię Europejską i włoskie Ministerstwo Rolnictwa i Leśnictwa, mający na celu promowanie spożycia owoców wśród młodzieży w Danii, Niemczech, Polsce, Wielkiej Brytanii i Szwecji, wkrótce obejmie nową inicjatywę związaną ze zdrowiem i prawidłowym żywieniem.
W najbliższych tygodniach wydany zostanie biuletyn informacyjny skierowany do siedemnastu tysięcy lekarzy i specjalistów związanych ze służbą zdrowia w pięciu krajach uczestniczących w projekcie. Poświęcony on będzie właściwościom odżywczym i dobroczynnym efektom spożywania owoców, zawierać też będzie skrócone prezentacje badań dotyczących wpływu stylów życia i nawyków żywieniowych na zdrowie publiczne. Celem jest uwrażliwienie specjalistów związanych ze służbą zdrowia na znaczenie diety opartej na owocach, a tym samym na utrzymanie zdrowego i zrównoważonego stylu życia we wszystkich grupach wiekowych, również wśród dzieci i młodzieży.
Konieczność promowania zdrowych nawyków żywieniowych wśród Europejczyków podyktowana jest również statystykami zebranymi w publikacji Consumption Monitor 2012 wydanej przez Freshfel, uwidaczniającymi tendencję spadkową w spożyciu owoców i warzyw w 27 krajach UE. W roku 2011, w porównaniu do średniej z 5 poprzednich lat, spadek wynosił w przybliżeniu 3%. Te dane pokazują, jak ważne są programy oraz inicjatywy mające na celu uwrażliwienie konsumentów na znaczenie diety obfitującej w produkty owocowo-warzywne, stanowiące naturalne źródło witamin i soli mineralnych.
Projekt “Fruitness, Enjoy it!” od roku 2006 skupia się na wszechstronnych działaniach promocyjno-informacyjnych skierowanych do młodych konsumentów, ich rodzin, handlowców, szkół, instytucji oraz podmiotów służby zdrowia, aby ograniczyć tendencję spadkową w spożyciu owoców obserwowaną już od wielu lat. Program ten, będący pionierem wśród kampanii poświęconych upowszechnianiu zdrowych nawyków żywieniowych u dzieci i młodzieży, zawsze wyróżniał się swoją oryginalną, innowacyjną oraz interaktywną formą komunikacji, opartą na zabawnym języku.
Więcej informacji: www.fruitness.eu