“FRUITNESS, ENJOY IT!”

15 lipiec 2014

(Ferrara, 11 lipca 2014 r.) Fruitness, Enjoy it!”, projekt pod patronatem CSO (Centrum Usług Owocowo-Warzywnych), współfinansowany przez Unię Europejską i włoskie Ministerstwo Rolnictwa i Leśnictwa, mający na celu promowanie spożycia owoców wśród młodzieży w Danii, Niemczech, Polsce, Wielkiej Brytanii i Szwecji, wkrótce obejmie nową inicjatywę związaną ze zdrowiem i prawidłowym żywieniem.

W najbliższych tygodniach wydany zostanie biuletyn informacyjny skierowany do siedemnastu tysięcy lekarzy i specjalistów związanych ze służbą zdrowia w pięciu krajach uczestniczących w projekcie.  Poświęcony on będzie właściwościom odżywczym i dobroczynnym efektom spożywania owoców, zawierać też będzie skrócone prezentacje badań dotyczących wpływu stylów życia i nawyków żywieniowych na zdrowie publiczne.  Celem jest uwrażliwienie specjalistów związanych ze służbą zdrowia na znaczenie diety opartej na owocach, a tym samym na utrzymanie zdrowego i zrównoważonego stylu życia we wszystkich grupach wiekowych, również wśród dzieci i młodzieży.

Konieczność promowania zdrowych nawyków żywieniowych wśród Europejczyków podyktowana jest również statystykami zebranymi w publikacji Consumption Monitor 2012 wydanej przez Freshfel, uwidaczniającymi tendencję spadkową w spożyciu owoców i warzyw w 27 krajach UE. W roku 2011, w porównaniu do średniej z 5 poprzednich lat, spadek wynosił w przybliżeniu 3%. Te dane pokazują, jak ważne są programy oraz inicjatywy mające na celu uwrażliwienie konsumentów na znaczenie diety obfitującej w produkty owocowo-warzywne, stanowiące naturalne źródło witamin i soli mineralnych.

Projekt “Fruitness, Enjoy it!” od roku 2006 skupia się na wszechstronnych działaniach promocyjno-informacyjnych skierowanych do młodych konsumentów, ich rodzin, handlowców, szkół, instytucji oraz podmiotów służby zdrowia, aby ograniczyć tendencję spadkową w spożyciu owoców obserwowaną już od wielu lat. Program ten, będący pionierem wśród kampanii poświęconych upowszechnianiu zdrowych nawyków żywieniowych u dzieci i młodzieży, zawsze wyróżniał się swoją oryginalną, innowacyjną oraz interaktywną formą komunikacji, opartą na zabawnym języku.

Więcej informacji: www.fruitness.eu

Przeczytaj również:

Konsorcjum Fresh Produce wzywa rząd do umożliwienia oficjalnych inspekcji

7 maj 2024
„Staliśmy się pośmiewiskiem Europy”: Szef konsorcjum Fresh Produce krytykuje strategię graniczną Wielkiej Brytanii Nigel Jenney, dyrektor naczelny konsorcjum Fresh Produce Consortium (FPC), potępił rozwiązanie graniczne przyjęte przez rząd Wielkiej Brytanii po brexicie. „Rząd w zręczny sposób stworzył najbardziej nieefektywną i kosztowną granicę na świecie” – stwierdziła Jenney. „Ta jedyna w życiu szansa została zaprzepaszczona”. »

Ulepszenia monitorowania Echinothrips dzięki nowej pułapce Bug-Scan® Green

6 maj 2024
Zaprojektowane z myślą o optymalizacji monitorowania, nowe pułapki samoprzylepne Bug-Scan® Green okazały się siedmiokrotnie bardziej atrakcyjne dla Echinothrips niż żółte lub niebieskie pułapki samoprzylepne. „W przypadku wciornastków, które rzadko latają, atrakcyjne lepkie pułapki są kluczem do skutecznego rozpoznania – zasadniczej części skutecznego programu kontroli IPM” – mówi Yannah Cornelis, menedżer produktu ds. monitorowania i rozpoznania. »

Caprichos del Paladar potwierdza sukces Burgood podczas 37. edycji Gourmets Show

30 kwiecień 2024
Murcjańska firma Caprichos del Paladar po raz kolejny podbiła publiczność swoimi ekskluzywnymi produktami podczas 37. Salonu Smakoszy. Ta edycja oznaczała konsolidację Burgood, innowacyjnego burgera z karczochami, który po przejściu innych międzynarodowych wydarzeń spotkał się z doskonałym przyjęciem na najbardziej ekskluzywnych targach wysokiej jakości żywności i napojów w Europie. »
Partnerzy