Trade gets ready for biggest-ever gathering in Asia

12 czerwiec 2014

Visitors to ASIA FRUIT LOGISTICA can expect to find more business opportunities than ever at the Hong Kong event. Hong Kong, 12 June 2014 – Attending the upcoming edition of ASIA FRUIT LOGISTICA and Asiafruit Congress offers produce professionals the best value investment for their business this year in Asia.

The continent’s leading trade show and conference event for the fresh fruit and vegetable business is gearing up to welcome the biggest gathering of the global produce trade in Asia to date. Returning to AsiaWorld-Expo Centre on 3-5 September, ASIA FRUIT LOGISTICA 2014 has already smashed previous records for the area of exhibition space sold. Companies from some 36 countries and six continents have signed up to exhibit, with Costa Rica, Poland, Saudi Arabia and Yemen all making their debut appearance at the show.

Almost 20 different nations have booked national pavilions at the event, including Argentina, Australia, China, Chile, Ecuador, Egypt, France, Greece, Italy, Mexico, Malaysia, the Netherlands, New Zealand, Peru, South Africa, Taiwan, Turkey, Vietnam and the US. “At ASIA FRUIT LOGISTICA, we can connect with everyone and define our business programmes,” says José Antonio Gomez, chief operating officer of Peruvian agribusiness giant Camposol. “It’s the one trip that saves you 20.”

Visitors can book their tickets online www.asiafruitlogistica.com/tickets, selecting full-access or exhibition-only passes. Full-access pass holders enjoy entry to both the three-day trade fair, and the Asiafruit Congress, Asia’s premier fresh produce conference event, which takes place the day before ASIA FRUIT LOGISTICA at AsiaWorld-Expo on 2 September.

The high-impact full-day conference and networking event is attended by the decision-makers in Asia’s fresh produce business. Top-level speakers share their expert insights and quality information on the latest trends in the region’s fast-moving markets, so it’s also a great way to prepare for ASIA FRUIT LOGISTICA. View the full programme at www.asiafruitcongress.com.

Asiafruit Congress concludes with the presentation of the 2014 ASIA FRUIT AWARDS and the Asiafruit Congress-ASIA FRUIT LOGISTICA Welcome Reception, a top-quality networking event not to be missed.Visitors with exhibition-only passes to ASIA FRUIT LOGISTICA can attend the Business Forum, a programme of two daily information sessions on the show floor organised by Asiafruit Magazine.

With such a wealth of business opportunities on offer, it’s time to start preparing for your trip. Book your flights, reserve your hotel room and organise your visa (if required). Go to the online ticket shop www.asiafruitlogistica.com/tickets and book your visitor pass to attend this year’s ASIA FRUIT LOGISTICA. 

For further information: www.asiafruitlogistica.com

Przeczytaj również:

Winogrona stołowe z Fresh Energy

4 czerwiec 2024
Fresh Energy jest jednym z egipskich producentów i eksporterów świeżych warzyw i owoców. Fresh Energy oferuje produkty pochodzące ze swojego gospodarstwa, w którym uprawiane są świeże produkty najwyższej jakości, zgodnie z najsurowszymi normami jakościowymi.Fresh Energy z dumą produkuje swoje produkty zgodnie ze standardami Unii Europejskiej zgodnie z wymaganiami klientów hipermarketów takich jak ALDI, Carrefour, Benny’s, Tesco czy LIDL. Fresh Energy oferuje szeroką gamę egipskich winogron. »

Nowe testy potwierdzają lepsze plony roślin melona przy zastosowaniu agrofilmów marki Arrigoni Lirsa

3 czerwiec 2024
Wysokie temperatury latem oraz ataki mszyc i innych szkodników to główne przeszkody, które hodowcy melonów muszą pokonać, aby osiągnąć zadowalające wyniki. Nowe badania terenowe przeprowadzone na ziemi włoskich liderów branży OP Lorenzini Naturamica z Mantui i Azienda Agricola Malavasi dostarczyły obfitego potwierdzenia skuteczności stosowania agrofilmów w kontrolowaniu temperatury, »

Inicjatywy Fruit Attraction mające na celu maksymalne wykorzystanie udziału firm

28 maj 2024
Fruit Attraction, które odbędzie się w dniach 8–10 maja, będzie organizować specjalne działania mające na celu ułatwienie sprzedaży, promocji, rozwoju i wzrostu wszystkich wystawiających się firm. Inicjatywy mające na celu maksymalizację widoczności i zwrotu z inwestycji oraz uczynienie wystawców w centrum uwagi wszystkich profesjonalistów z branży. »
Partnerzy