Punkt widzenia - Eksperci FoodTech

28 maj 2020
Nasz sposób odżywiania się ciągle ewoluuje. Misją FoodTech jest gromadzenie wszystkich inicjatyw cyfrowych, technologicznych oferowanych przez przedsiębiorców związanych z żywnością.   

Jak wyjaśnia Xavier Boidevézi, dyrektor ds. cyfrowych Grupy SEB i sekretarz generalny sieci FoodTech, « sektor FoodTech ciągle się zmienia, zaś kryzys przyspieszy tylko ten proces. Na tym etapie, trudno przewidzieć jak potoczą się sprawy ». Jest jednak przekonany, że wiele firm z branży jest w trakcie przemian oraz tworzenia nowych produktów i usług, które na trwałe zmienią nasz codzienny sposób odżywiania się. 

Boidevézi twierdzi ponadto, że « już istniejące inicjatywy, jak np. sieć bezpośrednich zakupów u lokalnych producentów (“La ruche qui dit oui”) są w pełnym rozkwicie, odnotowując wzrost sprzedaży i ilości dostawców na poziomie 30% od początku kryzysu”. Stąd wzrost znaczenia platform ułatwiających zdobycie nowych kontaktów, gdyż konsumenci będą chcieli kupować lokalne produkty w supermarkecie. Via Terroirs jest idealnym przykładem solidarności w czasie kryzysu. W obliczu sytuacji związanej z koronawirusem Via Terroirs  zmobilizowała się, aby pomóc producentom sprzedawać ich produkty. Udostępniła swoją platformę sklepom spożywczym, które pozostały otwarte, w tym dużym sieciom handlowym, umożliwiając lokalnym producentom upłynnienie ich zapasów. 

Innym przykładem innowacyjnego działania jest rozwiązanie wprowadzone przez sieć Monoprix, mające na celu ułatwić rozdzielenie zamówień i zapewnić płynność dostaw. 5 paryskich sklepów zamkniętych z powodu kryzysu, znajdujących się np. w dzielnicy biznesowej, zostało przekształconych w punkty przygotowujące zamówienia internetowe. 

Agathe Mathey, przedstawicielka FoodTech Dijon BFC, wyjaśnia, że "Po zakończeniu ograniczeń konsument odnajdzie na nowo przyjemność w robieniu zakupów, ale zakupy z dostawą do domu i skrócenie łańcucha dostaw od producenta do klienta pozostaną z nami na dłużej" 

FoodTech zauważa, że konsument chce jeść zdrowo i lokalnie, dlatego decyduje się samodzielnie przygotowywać posiłki. Na stronie marmiton.org odnotowano wzrost o 300% zainteresowania przepisem „jak samemu upiec chleb”.

Przeczytaj również:

Ostatnie wolne miejsca na wystawę w Fruit Attraction!

12 maj 2024
Fruit Attraction, kluczowe wydarzenie dla wszystkich profesjonalistów z branży owocowo-warzywnej, otworzy swoje podwoje w IFEMA Madrid w dniach 8–10 października. 4 powierzchnie wystawiennicze w 10 halach. Nie przegap okazji i weź udział jako wystawca; dołącz do liderów w branży i rozwijaj swój biznes. Wśród odwiedzajacych Fruit Attraction są: Producenci i przetwórcy produktów, Importerzy i eksporterzy, Hurtownicy i handlowcy, Kanały sprzedaży detalicznej i dystrybucji, Transport, »

Macfrut - dzień trzeci

10 maj 2024
Nowe granice podkładek. Powrót do przeszłości w świecie podkładek dla najpopularniejszych włoskich roślin owocowych, takich jak jabłka, gruszki i owoce pestkowe. Kierunek badań ma na celu odzyskanie „starego” wigoru tych roślin, aby uczynić je odpornymi na nowe fitopatologie. Wyłoniło się to podczas Międzynarodowego Sympozjum Podstawek, w którym uczestniczyli czołowi badacze z całego świata. Orodnictwo włoskie i europejskie w ogóle przesuwa się na wschód, szczególnie do Azerbejdżanu, Uzbekistanu czy Mołdawii, »

Macfrut drugiego dnia

9 maj 2024
Międzynarodowe targi sektora świeżych produktów, które do jutra odbędą się w Rimini Expo Center, w centrum uwagi znajdą się innowacje w biorozwiązaniach i badania odmianowe w sektorze winogron stołowych. Zaprezentowano także Program Transformacji Rolnej Demokratycznej Republiki Konga. Demokratyczna Republika Konga ma bardzo duży potencjał i dąży do stworzenia możliwości partnerstwa dla włoskich i europejskich firm pragnących inwestować w tym państwie afrykańskim. »
Partnerzy