Zdalne spotkania B2B Fresh Market

15 październik 2020

Już od 12 lat odbywają się spotkania dostawców i kupców świeżych owoców, warzyw i kwiatów w ramach Fresh Market. Tradycyjnie już odbywały się w Hotelu Mazurkas od 2008 roku. Obecna sytuacja na świecie wynikająca z pandemii, uniemożliwiła przeprowadzenie 13 edycji targów w dobrze znanej wszystkim formie. Jednak organizatorzy Fresh Market odpowiadając na potrzeby rynku oraz przystosowując się do nowej rzeczywistości, zaproponowali uczestnikom zdalne spotkania B2B w całości osadzone w Internecie. Pod wieloma względami przypominały one jednak przyjazd na prawdziwą konferencję, a nie tylko kolejny nudny webinar czy spotkanie na Zoomie. Jak im poszło?

Zdalne spotkania B2B Fresh Market odnoszą sukces w świecie Internetu
W zeszłym tygodniu 8 i 9 października odbyły się zdalne spotkania B2B, pomiędzy dostawcami i kupcami świeżych owoców i warzyw z całej Europy, na platformie stworzonej do internetowych wydarzeń – Airmeet. Każdy uczestnik otrzymał bezpośredni link do wirtualnej Sali pełnej wirtualnych stolików z logo oraz nazwami firm – VIPów, kupców, dystrybutorów czy specjalnie zaproszonych gości. Aby rozpocząć rozmowę z wybranym kontrahentem wystarczyło kliknąć w wolne krzesełko i automatycznie dosiąść się do stolika, wtedy wyskakiwało okienko z kamerką i czatem stołowym. Każdy obierał inną taktykę, niektórzy dosiadali się do stolików innych firm podczas gdy inni przybierali bardziej pasywną postawę, czekając na zainteresowanych przy własnym stoliku. Najbardziej fascynujący i angażujący społeczność był fakt, że to naprawdę wyglądało i działało bardzo podobnie do klasycznej konferencji w Hotelu. Wirtualne stoliki z brandingiem, wolne i zajęte krzesełka, „chodzenie myszką” po wirtualnej sali – to wszystko było proste, intuicyjne a w dodatku świetnie wyglądające i wnoszące odczucia uczestników na najwyższy poziom. 8 i 9 października, wszyscy uczestnicy mieli możliwość porozmawianiami z największymi sieciami handlowymi z Europy takimi jak Carrefour, Intermarche, Auchan, SPAR czy Jeronimo Martins Poland (Biedronka), a także wieloma innymi. 

Misja handlowa dla Marokańskich operatorów
Zaproszeni goście oraz sieci handlowe mieli okazje wdrożyć się w nowoczesną formułę tegorocznych targów, odrobinę wcześniej przed wszystkimi. Dwa tygodnie temu – 1 i 2 października odbyła się zamknięta 2-dniowa sesja spotkań B2B dla Marokańskich operatorów, VIPów, kupców i importerów. Do dyspozycji było około 150 wirtualnych stolików. Oficjalne rozpoczęcie odbyło się w czwartek o 10. Gości przywitała oficjalna prezentacja dotycząca marokańskiego rynku oraz eksportu świeżych owoców i warzyw przeprowadzona przez przedstawicieli Europejskiego Banku Odbudowy i Rozwoju, Organizacji Narodów Zjednoczonych do spraw Wyżywienia i Rolnictwa oraz Morocco Foodex. Następnie wszyscy zgromadzeni zwrócili się w stronę wirtualnych stolików, gdzie rozpoczęły się spotkania biznesowe. Podczas tych dwóch dni w spotkaniach udział wzięło ponad 100 osób. Operatorzy świeżych owoców i warzyw z Maroko spotkali się z takimi kupcami jak między innymi Jeronimo Martins Poland (Biedronka), ATB, Lenta, Titbit czy Targban. „Zrozumienie szczególnych potrzeb potencjalnych importerów i pokonanie przeszkód logistycznych na każdym etapie łańcucha dostaw, czy to w zakresie magazynowania, pakowania czy transportu, może być kluczowe dla mniejszych producentów z Maroka i pomoże im wejść na szerszy rynek eksportowy" - powiedział Florent Tomatis, specjalista FAO ds. agrobiznesu. Organizatorom udało się zadowolić zarówno Marokańczyków jak i kupców z sieci handlowych, którzy docenili innowacyjność i wygodę rozwiązania, doceniając możliwość rozmowy z kim chcą, kiedy chcą i jak długo chcą za pomocą jednego kliknięcia. Othman Thlemcani, główny bankier EBOiR Maroka ds. agrobizensu, powiedział, że te spotkania mogą być bardzo korzystne, ponieważ pozwalają "marokańskim eksporterom na dalsze nawiązywanie ważnych bezpośrednich kontaktów biznesowych podczas COVID-19 – bezpiecznie i online - z osobami zainteresowanymi zaopatrywaniem się w ich produkty".

Ścisła współpraca
Spotkania Fresh Market dla Marokańskich operatorów były organizowane we współpracy z Organizacją Narodów Zjednoczonych do spraw Wyżywienia i Rolnictwa,  Europejskim Bankiem Odbudowy i Rozwoju, Morocco FOODEX oraz marokańskim ministerstwem rolnictwa. Polski Fresh Market nie zawiódł tak ogromnych instytucji, wnosząc zdalne spotkania na wyższy poziom. Przedstawiciele Morocco Foodex podkreślają potencjał rynków Europy Wschodniej w zakresie poszerzania i dywersyfikacji portfolio klientów marokańskich eksporterów świeżych owoców i warzyw oraz zwracają uwagę na przydatność przyjęcia tego typu wirtualnej formuły, która pozostaje doskonałą alternatywą, zwłaszcza w takich okolicznościach, które utrudniają fizyczne uczestnictwo. Pozwala marokańskim eksporterom przygotować się do sezonów eksportowych i pozostać w kontakcie z rynkami międzynarodowymi.

To jeszcze nie koniec spotkań? 
Dwa tygodnie. Cztery dni. Sześć kilkugodzinnych sesji. Ponad 150 wirtualnych stolików. Prawie 200 unikalnych uczestników. Debiut Fresh Marketu na wirtualnym boisku zakończył się sukcesem. Spotkania kupców i dostawców świeżych owoców i warzyw, które odbywają się jesienią w Polsce od 2008 roku, zawsze wyróżniały się spośród innych tego typu wydarzeń. Były one tak naprawdę odwrotnością targów, bo to dostawcy podchodzili do kupców, a nie na odwrót. Podczas zdalnych spotkań B2B udało się zachować swoje DNA i tradycję a dodatkowo jeszcze bardziej skupić się na nawiązywaniu kontaktów i relacji biznesowych. Zachęceni dotychczasowym sukcesem ostatnich sesji spotkań, organizatorzy Fresh Market zdecydowali się wprowadzić zdalne spotkania B2B na stałe, co tydzień. Wirtualne stoliki będą dostępne dla wszystkich zainteresowanych w każdy poniedziałek. 

Przeczytaj również:

POLECO 2024 – biznesowe wydarzenie dla zrównoważonego rozwoju i ochrony środowiska

6 listopad 2024
Targi POLECO 2024 potwierdziły swój status kluczowego wydarzenia biznesowego w branży ochrony środowiska i gospodarki komunalnej, przyciągając ponad 5000 uczestników gotowych nawiązać wartościowe kontakty handlowe oraz wymienić się wiedzą o najnowszych trendach i technologiach w tej dynamicznie rozwijającej się branży. Wystawcy z 10 krajów zaprezentowali innowacyjne rozwiązania – od zaawansowanych maszyn do segregacji i recyklingu »

Wyniki testów inwentaryzacji RFID

5 listopad 2024
Przeprowadzone testy na terenie zakładu wyrobów spożywczych potwierdziły, że technologia RFID sprawdzi się w optymalizacji procesu inwentaryzacji i zarządzania środkami trwałymi we wszystkich wskazanych lokalizacjach. Szacunki wskazują, iż przy liczbie 10 tys. środków trwałych do zinwentaryzowania metodą tradycyjną potrzeba 30 pełnych dni, a za pomocą RFID 2 dni, natomiast samo tworzenie raportu zajmie 5 min przy 5 dniach metodą ręczną. »

Wyniki testów inwentaryzacji RFID na przykładzie producenta spożywczego

5 listopad 2024
Wiodący producent wyrobów spożywczych powierzył firmie ISS RFID przeprowadzenie testów systemu RFID w obszarze produkcyjnym, magazynowym i biurowym. Ich celem było zbadanie środowiska dla funkcjonowania technologii RFID i sprawdzenie możliwości optymalizacji obszaru inwentaryzacji i zarządzania środkami trwałymi. Testy, których wyniki przedstawiono w 3. kwartale br., potwierdziły zasadność wdrożenia technologii radiowej. »
Partnerzy