BIOFRUIT CONGRESS panel cessions

19 październik 2020
by EUROFRESH DISTRIBUTION & FRUIT ATTRACTION

The 3rd edition of the international congress will be held in 3 cessions on 20-21 & 22 October from 3:00pm to 4:30pm, each day via streaming on the Fruit Attraction “LIVEConnect” platform.

Following the success of the first two international congresses, with over 400 attendees, Eurofresh Distribution Magazine and Fruit Attraction are launching the third edition of BIOFRUIT CONGRESS, this time via streaming ONLINE. The main European purchasing centres and international institutions (including the European Commission itself) will share their analysis and best strategies to respond to the increase in global demand for fresh organics and other sustainable lines.Consumer behaviour since Covid-19 will be analysed, along with an exploration of ways to optimise the new European Community regulation and other value chains beyond organics, including “flexitarianism”, zero-residue products and bio-dynamic crops.

More info at www.biofruitcongress.com and www.ifema.es/en/fruit-attraction

Moderates Pierre Escodo, editor & consultant. 

DAY 1 – Tuesday 20/10 15h-16h30: organic F&V: global demand, latest trends & EU strategy

15:00 – Welcoming by Raul Calleja, director of FRUIT ATTRACTION

15:05 – World demand for organic fresh produce & latest “healthy impacts” since Covid-19 - by Pierre Escodo, editor of EUROFRESH DISTRIBUTION

15:15 - “Farm-to-Fork” strategy: the objectives of the “EU green deal”, which possible action-plan for the F&V sector? – by DG Agri officer, Horticulture division, European Commission.

15:30 – The role and development of organic as a product claim and the shifting use of labels to communicate sustainability – by Tea Thaning, food analyst at EUROMONITOR INTERNATIONAL.

15:45 – “BRICS” market opportunities: “Omni-Channel” sourcing strategies of organic fresh produce in China - by Sophia Yan Xue head of procurement of CHUNBO.COM

16:00 – Debate: diversifying products and channels, Spanish success stories:- BIOSABOR chairman Francisco Belmonte- CAMPO SEVEN ceo Adolfo Garcia- HACIENDAS BIO ceo Paco Casallo

-----------------------

DIA 2 – Wednesday 21/10, 15h00-16h30: which other sustainable and more impacting “Value-Chains” the consumer demands?

The panel aims to debate on alternative and competitive supply-chains:

15:00 – The new “0 residue” labels: the challenge to supply more sustainable and competitive products – by Javier Arizmendi, director or ZERYA.

15:15 – European retail: latest responses towards the multiple demands of the consumer – by EUROFRESH DISTRIBUTION editor Pierre Escodo.

15:30 –  “BE CLIMATE” the first carbon neutral brand for F&V – by PORT INTERNATIONAL CEO Mike Port.

15:45 - Permaculture as possible next step beyond organics – by LEHMANN-NATURE business development manager Didier Fleury

16:00 - Debate: how to improve engagement and transparency of the certified labels, for more impact on healthy, society and environment.

-----------------------

DIA 3– Thursday 22/10, 15h-16h30: How to make the difference with organics? Boosting cooperation between breeding & retail 


How to improve organic value-chains by boosting cooperation between breeding and retail:

15:00 - How organic breeding can bring more Value-chains - by Maria Teresa Lazzaro from FIBL

15:15 – How to improve the quality at retail with better cooperation with breeding – by Carlo Murer, ECOR N
15H30 – German market requirements for vegetables varieties free from cell-fusion breeding technology – by vegetables breeder By Holger Scharpenberg, from Bundesverband Naturkost Naturwaren (BNN)

15:45 – Success Stories with new organic varieties and consumer brands – by Christof Flörchinger from VITALIS.

Collaborating organizations: FIBL, PROEXPORT & ZERYA.

Przeczytaj również:

POLAGRA+TAROPAK = kompleksowe spojrzenie na sektor spożywczy

25 czerwiec 2025
W odpowiedzi na potrzeby rynku, Targi POLAGRA 2025 zostaną połączone z Targami TAROPAK – wydarzeniem w pełni dedykowanym rozwiązaniom opakowaniowym, etykietowaniu oraz logistyce. To wyjątkowa okazja, by w jednym miejscu zapoznać się z kompleksową ofertą dla całego łańcucha produkcyjnego – od surowców i technologii, przez przetwórstwo, aż po pakowanie i dystrybucję gotowego produktu. Dzięki tej synergii, producenci z różnych segmentów branży spożywczej będą mogli: znaleźć innowacyjne rozwiązania »

Świeże inicjatywy napędzają globalny wzrost na targach ASIA FRUIT LOGISTICA 2025

24 czerwiec 2025
ASIA FRUIT LOGISTICA zwiększa globalny handel dzięki nowym funkcjom i silniejszemu udziałowi międzynarodowemu. Targi ASIA FRUIT LOGISTICA 2025 szykują się do dynamicznej edycji AsiaWorld-Expo w Hongkongu w dniach 3–5 września, a globalny biznes świeżych produktów reaguje z impetem. Wystawcy z 41 krajów i regionów, 25 pawilonów narodowych. Tegoroczne wydarzenie wprowadza dwa zupełnie nowe fora: Frozen Fruit and Vegetables Forum pierwszego dnia oraz Nuts and Dried Fruit Forum drugiego dnia. »

Wyczekiwane targi branży spożywczej i napojów SIGEP Asia powracają

24 czerwiec 2025
SIGEP Asia, Speciality Food & Drinks Asia i Speciality Coffee & Tea Asia 2025, odbywające się w tym samym czasie co 6. edycja Restaurant Asia, zgromadzą i zainspirują najlepszych graczy branżowych i decydentów z całego łańcucha dostaw F&B i gastronomii. Priorytetowo traktując programowanie o dużym wpływie, wydarzenie wykracza poza tradycyjne stoiska handlowe, oferując dziesiątki dodatkowych wydarzeń, takich jak tematyczne salony, przejęcia barów, pokazy na żywo i kursy mistrzowskie. »
Partnerzy