Gruszka Rocha smak Portugalii

9 wrzesień 2015

W ramach programu promocji, 20. zagranicznych dziennikarzy miało okazję poznać smak owoców gruszek ROCHA uważanych za smak Portugalii.
W czasie zbiorów, między 20 a 22 sierpnia plantatorzy Rocha Pear i Stowarzyszenie Eksporterów (ANP) gościli 20 zagranicznych dziennikarzy, dla których został stworzony specjalny program, prezentujący cykl produkcyjny Rocha Pear.

Zaproszeni goście mieli okazję poznać poszczególne etapy produkcji owoców i przetworów tych owoców, począwszy od wizyty w sadach, poprzez zbiór, przetwarzanie i konfekcjonowanie.

W jednej z najbardziej charakterystycznej, portugalskiej wiosce, Óbidos, przy dźwiękach fado, uznanej za niematerialne dziedzictwo kulturowe, zaoferowano przybyłym gościom do degustacji: świeże i suszone owoce, soki, dżemy, ciasta oraz drinki z dodatkiem gruszki Rocha.

Spotkanie zostało zorganiziowane, aby zapoznać odwiedzających z wysoką kulturą uprawy gruszki Rocha. Należy podkreślić że gruszka Rocha uważana jest na całym świecie, za reprezentacyjny produkt portugalskiego rolnictwa.

Na spotkanie zostali zaproszenie dziennikarze z następujących krajów: Wielka Brytania, Niemcy, Kanada, Brazylia i Polska uważanych za strategiczne przez członków ANP dla eksportu gruszki Rocha. Dziennikarze reprezentowali różne nośniki promocji m.in. czasopisma, gazety, blogi adresowane zarówno do handlu B2B jak i do ostatecznego konsumenta B2C.

Wizyta zagranicznych dziennikarzy to pierwsza taka akcja dla wspólnego programu promocji (PROMOTE 2020), wdrożonego przez ANP, który ma na celu promowanie gruszki Rocha na rynkach zewnętrznych.

Aby podnieść znaczenie  unikalnej odmiany portugalskiej gruszki Rocha na rynku międzynarodowym, ANP podejmuje ogromne wyzwanie jakim jest zwiększenie potencjału eksportu i stawia sobie za cel promocję tych owoców na świecie pod hasłem Gruszka Rocha smak Portugalii ...

2015-09-09-rocha1small.jpg 2015-09-09-rocha2.jpg 2015-09-09-rocha3.jpg

Zdjęcia i mat. prasowy: ANP, TerraProjectos

Przeczytaj również:

Nowe testy potwierdzają lepsze plony roślin melona przy zastosowaniu agrofilmów marki Arrigoni Lirsa

3 czerwiec 2024
Wysokie temperatury latem oraz ataki mszyc i innych szkodników to główne przeszkody, które hodowcy melonów muszą pokonać, aby osiągnąć zadowalające wyniki. Nowe badania terenowe przeprowadzone na ziemi włoskich liderów branży OP Lorenzini Naturamica z Mantui i Azienda Agricola Malavasi dostarczyły obfitego potwierdzenia skuteczności stosowania agrofilmów marki Arrigoni Lirsa w kontrolowaniu temperatury, zwiększaniu plonów roślin, »

Inicjatywy Fruit Attraction mające na celu maksymalne wykorzystanie udziału firm

28 maj 2024
Fruit Attraction, które odbędzie się w dniach 8–10 maja, będzie organizować specjalne działania mające na celu ułatwienie sprzedaży, promocji, rozwoju i wzrostu wszystkich wystawiających się firm. Inicjatywy mające na celu maksymalizację widoczności i zwrotu z inwestycji oraz uczynienie wystawców w centrum uwagi wszystkich profesjonalistów z branży. »

Technologie cyfrowe, które przewidują „sad jabłkowy przyszłości”

27 maj 2024
Technologie cyfrowe torujące drogę do „sadu jabłoniowego przyszłości” – to wspólny wątek, który połączy wiele wydarzeń proponowanych na Interpoma 2024, a Nagroda Interpoma 2024 nie będzie tu wyjątkiem. Zostanie przyznana technologiom cyfrowym, które umożliwiają postęp w zrównoważonym zarządzaniu sadami jabłoniowymi, powodując na przykład znaczną redukcję stosowania pestycydów i nawozów lub znaczną redukcję śladu węglowego. »
Partnerzy