W ramach programu promocji, 20. zagranicznych dziennikarzy miało okazję poznać smak owoców gruszek ROCHA uważanych za smak Portugalii.
W czasie zbiorów, między 20 a 22 sierpnia plantatorzy Rocha Pear i Stowarzyszenie Eksporterów (ANP) gościli 20 zagranicznych dziennikarzy, dla których został stworzony specjalny program, prezentujący cykl produkcyjny Rocha Pear.
Zaproszeni goście mieli okazję poznać poszczególne etapy produkcji owoców i przetworów tych owoców, począwszy od wizyty w sadach, poprzez zbiór, przetwarzanie i konfekcjonowanie.
W jednej z najbardziej charakterystycznej, portugalskiej wiosce, Óbidos, przy dźwiękach fado, uznanej za niematerialne dziedzictwo kulturowe, zaoferowano przybyłym gościom do degustacji: świeże i suszone owoce, soki, dżemy, ciasta oraz drinki z dodatkiem gruszki Rocha.
Spotkanie zostało zorganiziowane, aby zapoznać odwiedzających z wysoką kulturą uprawy gruszki Rocha. Należy podkreślić że gruszka Rocha uważana jest na całym świecie, za reprezentacyjny produkt portugalskiego rolnictwa.
Na spotkanie zostali zaproszenie dziennikarze z następujących krajów: Wielka Brytania, Niemcy, Kanada, Brazylia i Polska uważanych za strategiczne przez członków ANP dla eksportu gruszki Rocha. Dziennikarze reprezentowali różne nośniki promocji m.in. czasopisma, gazety, blogi adresowane zarówno do handlu B2B jak i do ostatecznego konsumenta B2C.
Wizyta zagranicznych dziennikarzy to pierwsza taka akcja dla wspólnego programu promocji (PROMOTE 2020), wdrożonego przez ANP, który ma na celu promowanie gruszki Rocha na rynkach zewnętrznych.
Aby podnieść znaczenie unikalnej odmiany portugalskiej gruszki Rocha na rynku międzynarodowym, ANP podejmuje ogromne wyzwanie jakim jest zwiększenie potencjału eksportu i stawia sobie za cel promocję tych owoców na świecie pod hasłem Gruszka Rocha smak Portugalii ...
Zdjęcia i mat. prasowy: ANP, TerraProjectos