Robert Makłowicz gościem specjalnym Festiwalu Wódki i Zakąski

17 maj 2017
Robert Makłowicz, czołowy polski krytyk kulinarny i podróżnik, będzie gościem specjalnym oraz prowadzącym Festiwal Wódki i Zakąski. To pierwsze tego typu wydarzenie, zarówno w Polsce, jak i na świecie, które odbędzie się w dniach 19-20 maja 2017 r. na terenie warszawskiej Fortecy. 
Główny cel, jaki przyświeca pomysłodawcom i organizatorom Festiwalu Wódki i Zakąski, jest zwrócenie uwagi na rolę, jaką mocne trunki odegrały w naszej rodzimej tradycji, w polskiej kulturze stołu i w rozwoju naszej kuchni. Wódkom zawsze towarzyszyły odpowiednio dobrane dania i zakąski, aby całość tworzyła optymalną kompozycję smaków.
- Od początku w całym koncepcie Domu Wódki, którego częścią jest Festiwal, naszym celem było edukowanie na temat szlachetnego polskiego trunku, jakim jest wódka, pokazywanie wysokiej kultury konsumpcji oraz zalet polskiej kuchni na tle innych narodowych kultur gastronomicznych. Mamy przecież czym się chwalić. Bo wódka może mieć różnorodny smak, może pasować do różnych potraw, a z jej degustowaniem wiążą się ciekawe tradycje. Dlatego obecność Roberta Makłowicza podczas tego Festiwalu wydaje się być naturalną koleją rzeczy. Mało kto ma takie doświadczenie z podróżami po całym świecie, degustacjami potraw i łączeniu ich z odpowiednim alkoholem. Jestem przekonany, że goście Festiwalu docenią jego obecność i wiele się od niego dowiedzą – mówi Piotr Popiński, warszawski restaurator, pomysłodawca i organizator Festiwalu Wódki i Zakąski.
Dlatego podczas dwudniowego Festiwalu najbardziej uznani producenci alkoholi z Polski i świata oraz warszawskie restauracje, będą prezentować swoje wyroby oraz zapraszać do degustacji. 
- Mam nadzieję, że tegoroczny Festiwal będzie początkiem cyklicznego, dorocznego święta wódki i zakąski. Chcielibyśmy, aby to wydarzenie stale się rozwijało i urastało do rangi rozpoznawalnego na całym świecie Oktoberfest. Skoro w tak spektakularny sposób można celebrować warzenie i degustowanie piwa, to dlaczego nie stworzyć takiej oprawy dla tak szlachetnego trunku, jakim jest wódka – dodaje Piotr Popiński.

Organizatorem Festiwalu Wódki i Zakąski jest grupa Dom Wódki, w ramach której funkcjonuje wyróżniona w Przewodniku Michelin restauracja Elixir wraz z Vodka Atelier, gdzie możemy na co dzień poznawać zasady foodpairingu, czyli sztuki łączenia smaków i dobierania odpowiednich dań do alkoholi. Ponadto Festiwal propaguje wódkę oraz rodzimą kuchnię jako naszą dumę narodową.
Festiwal Wódki i Zakąski, to dwudniowy piknik, w trakcie którego organizatorzy zaplanowali wiele atrakcji, w tym m.in. Mistrzostwa najlepszych polskich cocktail-barów BAR MASTERS organizowane przez Tomasza Małka – sześciokrotnego Mistrza Świata Barmanów „flair”, ambasadora Domu Wódki. O oprawę muzyczną Festiwalu zadba Marek Sierocki.

Zapraszamy!
Sprzedaż biletów: www.TicketPro.pl oraz w warszawskich restauracjach: Elixir by Dom Wódki, Oberża pod Czerwonym Wieprzem i Folk Gospoda.
Cena 79 zł (jeden dzień) / 99 zł (dwa dni)
Więcej informacji na: www.festiwalwodki.com

Przeczytaj również:

Dlaczego São Paulo?

7 czerwiec 2018
Położony na południowym wschodzie Brazylii, zamieszkały przez 42 mln mieszkańców stan São Paulo jest największym ośrodkiem gospodarczo-przemysłowym na południowej półkuli. W samym stanie São Paulo generowane jest ponad 33% brazylijskiego PKB, które wartością przewyższa PKB krajów takich jak Argentyna, Indonezja, Holandia czy Turcja. Skumulowane jest tu również 43% sektora usługowego całego kraju. São Paulo jest trzecim co do wielkości miastem na świecie oraz przemysłowo-handlowym centrum Brazylii. »

Nowy projekt międzynarodowego łańcucha dostaw

25 maj 2018
Grupa Besana, będąca światowym liderem w produkcji orzechów i suszonych owoców, prezentuje model zintegrowanego rozwoju, którego celem jest zwiększenie produkcji na zasadach partnerskich. Realizowane są inwestycje o wartości 2 milionów euro. Celem jest zwiększenie upraw orzechów włoskich, orzechów laskowych i migdałów, tworząc projekt łańcucha dostaw z udziałem producentów z Europy Środkowej i Azji Środkowej. »

Tesco Polska ograniczyło ilość marnowanej żywności o 33% rok do roku

18 maj 2018
Tesco ponownie publikuje dane dotyczące skali marnowania żywności – nadal pozostając jedyną siecią handlową w Polsce raportującą tego typu dane. Zgodnie z zestawieniem za miniony rok finansowy, firma zmniejszyła ilość wyrzucanej żywności o 33% rok do roku, jednocześnie przekazując 2 245 ton niesprzedanych pełnowartościowych nadwyżek żywności Bankom Żywności, Caritas Polska i lokalnym organizacjom charytatywnym. »
Partnerzy