Żywe sałaty z Agromediterránea: jeden z najlepszych pomysłów roku
28 maj 2021
• Sold with their roots still intact, they have been awarded in the Sustainability category for the innovation behind them and for contributing towards the consumption of fresher healthy products
• The company’s Centre of Agricultural Innovation (CIAM) is running this project which involves soil-free farming without the use of pesticides
• The award was receivedby the general manager at Agromediterránea, Jesús Gómez, at the 43rd award ceremony organised by Spanish business magazine ActualidadEconómica
Agromediterránea, a company that specialises in the production and distribution of fresh vegetables, has been awarded for its research project involving the farming of living lettuce, classed as one of the ‘100 Best Ideas of the Year’ in the Sustainability category. The magazine Actualidad Económica granted the Foodiverse company recognition at its 43rd award ceremony.
“At Agromediterránea we are 21st century farmers, meaning that sustainability and innovation are part of our everyday work ethic. We are very proud that our commitment and the efforts of all of our team are recognised, both through prestigious awards such as this, and by our clients,” Jesús Gómez, general manager at Agromediterránea, explained.
The ‘100 Best Ideas of the Year’ awards go to the best product innovations and initiatives driven every year in the sphere of business, in categories such as digital transformation, health, connectivity, environment, industry 4.0, SMEs and start-ups, and transport and mobility. The publication has recognised the merit of Agromediterránea’s project within the Sustainability category.
This innovative project, developed by the company in its Centre of Agricultural Innovation (CIAM), aims to ensure that the product reaches the end consumer fresher and cleaner with its roots still intact. To do this, they have implemented a strategy based on vertical hydroponic farming, with no soil and no pesticides.
The prizewinning project has initially been carried out using red oakleaf lettuces (Chicorium Intybus) although the company aims to incorporate other varieties and, before too long, other types of vegetable.
Sustainability being one of Agromediterránea’s strategic building blocks, living lettuce – which is sold under the brand Sun&Vegs – unites the company’s commitment to the environment and the concept of healthy eating.
Image: Jesús Gómez (third from the left), general manager at Agromediterránea, received the award in a ceremony yesterday in Madrid (Spain).
Przeczytaj również:
Spotkanie ASIA FRUIT LOGISTICA w Bangkoku powraca z naciskiem na ASEAN
10 styczeń 2025
25 czerwca ASIA FRUIT LOGISTICA powraca do stolicy Tajlandii na dzień networkingu i dzielenia się wiedzą, skupiając się na dynamicznym rynku świeżych produktów ASEAN. Spotkanie Bangkok Meet Up oferuje doskonałą okazję do głębokiego nurkowania i bezpośredniej interakcji z epickim i niezwykle dynamicznym rynkiem ASEAN, w szczególności Tajlandią, Wietnamem, Indonezją, Malezją i Filipinam »
Targi rozpoczną się za 4 miesiące!
17 grudzień 2024
Konferencje Agora, będące sercem targów, będą doskonałą okazją do rozszyfrowania głównych problemów, z jakimi mierzą się profesjonaliści w branży. Prowadzone przez Florence Rabut i Oliviera Masbou, dziennikarzy i ekspertów w branży, okrągłe stoły będą poświęcone 4 fascynującym i szczególnie aktualnym tematom: Przetwórstwo: rozwijanie francuskiego pochodzenia w przetworzonych owocach i warzywach. »
III edycja Kongresu Ekspansywnych Eksporterów
17 grudzień 2024
Spotkanie odbędzie się 15 stycznia 2025r. w Warszawie w Ministerstwie Rolnictwa i Rozwoju Wsi a tematem przewodnim - "Perspektywy rozwoju eksportu i ekspansji polskich firm". Panel dyskusyjny moderowany przez Andrzeja Gantnera, Wiceprezesa Zarządu i Dyrektora Generalnego Polskiej Federacji Producentów Żywności Związku Pracodawców, wraz z udziałem Ekspertów pierwszego w Polsce think tanku ds. gospodarki żywnościowej. »