Zakończyły się targi Polagra Food

16 maj 2018
Za nami 3 intensywne dni spotkań branży spożywczej i do tego po raz pierwszy w otoczeniu wiosennej aury. To było wydarzenie, podczas którego na pierwszym planie były rozmowy biznesowe, a tłem do tych spotkań była żywność – wysokiej jakości, innowacyjna, przygotowana z myślą o oczekiwaniach konsumentów.
Tegoroczna edycja targów Polagra Food to 3 pawilony nowości. Zaprezentowało je blisko 170 wystawców z 16 krajów, w tym m.in. z Belgii, Bułgarii, Chin, Francji, Hiszpanii, Korei Południowej, Litwy, Macedonii, Niemiec, Sri Lanki, Szwajcarii, Ukrainy i Węgier. Nasze aspiracje są większe. Jestem przekonana, że pierwszą edycją targów Polagra Food w nowym wiosennym terminie udało się nam pokazać, że naszym priorytetem jest zorganizowanie wydarzenia stricte biznesowego, które odwiedzają dystrybutorzy żywności z Polski i zza granicy. Mam nadzieję, że to sprawi, iż w przyszłym roku do grona wystawców dołączy jeszcze więcej firm. – informuje Edyta Bonin-Kanikowska, dyrektor projektu.

Na tegorocznych targach Polagra Food można było zapoznać się m.in. z ofertą branży mleczarskiej, która przygotowała wiele nowości uwzględniających trendy żywieniowe oraz oczekiwania konsumentów. Wydarzenie było również okazją do promocji polskiego mięsa. Z producentami tego sektora można było porozmawiać na stoisku Związku Polskie Mięso, w którym partycypowało 21 firm. O najnowszych trendach i kierunkach rozwoju pojawiających się w branży rozmawiano natomiast podczas Forum Rzeźnictwa, Wędliniarstwa i Kuchmistrzostwa. Spotkanie to uzupełniły pokazy kulinarne, których tematyką przewodnią było mięso wieprzowe.
Dużym zainteresowaniem zwiedzających cieszyło się przygotowane z ogromną fantazją stoisko China Alkoholic Association, na którym swoją ofertę prezentowali producenci Baijiu, mocnego napoju alkoholowego produkowanego w Chinach,  a także Jorge Group – dystrybutora hiszpańskich szynek długo dojrzewających. Na ekspozycji nie zabrakło także producentów słodyczy, miodów, przetworów owocowo-warzywnych oraz dystrybutorów ryb i owoców morza.

W targach udział wzięło 3221 przedstawicieli branży spożywczej. Wśród nich znaleźli się m.in. reprezentanci firm: Jeronimo Martins Polska S.A., Eurocash SA, SELGROS Sp. z o.o., Intermarche, Lactima, Auchan, Unilever Poland Services Sp z o.o., Piotr i Paweł, Społem, Terravita spółka z o.o., Transgourmet Polska, Wawel S.A., Primavika Sp. z o.o.,  IGLOTEX CUW Sp. z o.o., TESCO, Dr. Oetker Polska Sp. z o.o., Żabka SA, Carrefour i Społem. Cieszy nas ogromnie obecność przedstawicieli nowoczesnych formatów takich jak super- i hipermarkety oraz convenience, które odpowiadają za 80% sprzedaży artykułów spożywczych w Polsce. To potwierdza, że pracują nad atrakcyjną ofertą dla nas, konsumentów, i poszukują produktów wysokiej jakości, które z pewnością można było znaleźć na stoiskach wystawców targów Polagra Food. – mówi Edyta Bonin-Kanikowska.
Na targach obecnych było również wielu zagranicznych dystrybutorów żywności zaproszonych w ramach programu Hosted Buyers. Ekspozycję odwiedzili m.in przedstawiciele branży spożywczej z Tadżykistanu, Wielkiej Brytanii, Gruzji, Kaliningradu, Grecji, Rumunii, Azerbejdżanu oraz kupcy z firmy Bidfood - największej hurtowni żywności działającej na rynkach detalicznym i HoReCa w Czechach, a także przedstawiciele Evrotek - grupy skupiającej pod sobą 4 sieci detaliczne operujące na terenie Ukrainy.
Targom Polagra Food towarzyszyło mnóstwo szkoleń i prelekcji, dedykowanych zarówno producentom żywności, jak i jej dystrybutorom. Szczególnym zainteresowaniem cieszyło się spotkanie na temat zasad znakowania żywności. Liczne grono słuchaczy zgromadzone przed sceną to potwierdzenie, że temat jest ważny dla branży. Z pewnością będziemy mieli na uwadze to, by nasi goście mogli pozyskać wiedzę na ten temat również podczas kolejnej edycji targów. – informuje Edyta Bonin-Kanikowska. Eksperci, którzy pojawili się na scenie targowej poruszyli ponadto zagadnienia związane z zachowaniem współczesnych konsumentów, optymalizacją produkcji i sprzedaży oraz dotyczące oczekiwań konsumentów wobec standardów obsługi. Solidniej dawki wiedzy można było także zaczerpnąć w Strefie Inspiracji Krajowego Ośrodka Wspierania Rolnictwa, gdzie zaproszeni gości dzielili się swoimi spostrzeżeniami na temat tego jak małe i średnie przedsiębiorstwa mogą budować rozpoznawalności marki, pozycjonować produkt czy wykorzystywać nowe kanały dystrybucji oraz dlaczego warto posiadać certyfikaty jakości.
W ramach tegorocznej edycji targów Polagra Food, wzorem lat poprzednich, odbyła się również gala wręczenia znaków Poznaj Dobrą Żywność, która była zwieńczeniem pierwszego targowego dnia.
W uroczystości udział wziął m.in. Pan Jacek Bogucki, Sekretarz Stanu w Ministerstwie Rolnictwa i Rozwoju Wsi, który w wywiadzie udzielonym dla MTP wskazał, że polska żywność reprezentuje bardzo wysokie standardy jakościowe, ale wyzwaniem dla krajowych producentów nadal jest pozyskiwanie nowych odbiorców zza granicy i utrwalenie pozycji na rynkach światowych, a priorytetem jest wypracowanie marki polskiej żywności.

Targi Polagra Food 2018 ponownie stały się miejscem dialogu pomiędzy producentami  dystrybutorami żywności. Niewątpliwie ogromnym walorem wydarzenia była obecność kupców zza granicy.
Jak podkreślają organizatorzy targów ten aspekt będzie rozwijany, bo polskim producentom żywności ogromnie zależy na nowych rynkach, które pozwolą na wykorzystanie potencjału produkcyjnego, jakim dysponują. Kolejna edycja targów planowana jest na wiosnę 2019. Konkretny termin targów zostanie podany przez organizatorów po zbadaniu światowego rynku eventów i wyznaczony na dni nie kolidujące z innymi wydarzeniami branżowymi.

Więcej informacji: www.polagra-food.pl.

Przeczytaj również:

Sezon na arbuzy i melony | FRESH ENERGY

23 maj 2024
Fresh Energy oferuje produkty pochodzące ze swojego gospodarstwa, w którym uprawiane są świeże produkty najwyższej jakości, zgodnie z najsurowszymi standardami jakości. Pozwala to zachować kontrolę nad każdym etapem procesu, od nasion po półkę, zapewniając klientom najświeższe i najbardziej aromatyczne produkty. Uprawa Fresh Energy obejmuje 10 dzień Ramadanu CITY, Dar El Salam 1 i 2, AL Alamein i Al Ismailia na glebie bogatej w minerały, »

GPG wprowadza na rynek nową genetykę jeżyn

22 maj 2024
Global Plant Genetics (GPG) i polski program hodowli Rubusa Niwa właśnie zawarły umowę licencyjną na dwie nowe odmiany jeżyny pierwiosnkowej. Umowa dotyczy reprezentowania przez GPG odmian Maryna i Juhas na szeregu terytoriów międzynarodowych. Światowy przemysł jeżynowy rośnie nieprzerwanie od wielu lat i niezwykle istotne jest wprowadzenie na rynek ulepszonych odmian, które pomogą w tym rozwoju i jeszcze bardziej go przyspieszą »

Interpera2024: skupienie się na wizytach technicznych

22 maj 2024
Interpera 2024 zgromadzi międzynarodowy sektor gruszek w dniach 26–27 czerwca w Óbidos w Portugalii. Oprócz głównego dnia konferencji organizatorzy przygotowali gruszkowe wizyty techniczne, których po prostu nie można przegapić! Uczestnicy zapoznają się z uprawą i ochroną gruszek w Portugalii. Program będzie łączył wymianę wiedzy i wizyty w firmach. Uczestnicy Interpera 2024 zostaną przeniesieni do serca regionu gruszkowego Rocha, w obszar znany jako Oeste, gdzie koncentruje się 90% produkcji. »
Partnerzy