Cała branża w stolicy

3 kwiecień 2019

Ekspozycje targowe ponad 350 wystawców, prezentacje i degustacje, rozmowy B2B, liczne prelekcje i pokazy, panele ekspertów i przedsiębiorców, wielka giełda ofert – WorldFood Poland to tylko i aż trzy dni w stolicy Polski – ojczyzny doskonałej żywności i kraju otwartego na inne kultury.

Patronat Honorowy nad targami WorldFood Poland objęli: Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi Jan Krzysztof Ardanowski oraz Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa.

Partnerami merytorycznymi i współorganizatorami debat i paneli tematycznych były największe i najważniejsze organizacje branżowe – Polska Federacja Producentów Żywności, Polska Organizacja Handlu i Dystrybucji, Związek Sadowników RP, Unia Owocowa, Krajowa Rada Drobiarska, UPEMI - Unia Producentów i Pracodawców Przemysłu Mięsnego, Stowarzyszenie Rzeźników i Wędliniarzy, Związek Polskie Mięso, POLBISCO - Stowarzyszenie Polskich Wyrobów Czekoladowych i Cukierniczych, Stowarzyszenie Polska Ekologia, Stowarzyszenie Krajowa Unia Producentów Soków KUPS, Polska Federacja Hodowców Bydła i Producentów Mleka, Godło Promocyjne Teraz Polska, Krajowy Związek Spółdzielni Mleczarskich ZW, Stowarzyszenie Forum Dialogu Gospodarczego, Krajowa Rada Suplementów i Odżywek, Warszawski Rolno Spożywczy Rynek Hurtowy Bronisze.

ROZMOWY B2B I SPOTKANIA HANDLOWE. KUPCY Z CAŁEGO ŚWIATA
Tegoroczna edycja - 389 spotkań
Szósta edycja WorldFood Poland to kolejna okazja na nawiązanie udanych, skutecznych i szerokich kontaktów oraz odbycie spotkań B2B. W rozmowach handlowych edycji 2019 uczestniczyli kupcy z 19 krajów. Nie zabrakło też kupców z sieci działających na terenie Polski.
Wykupienie stoiska w dobrej lokalizacji, na nawet największych krajowych targach, to jeszcze nie sukces. Dobra ekspozycja i prezentacja produktów to podstawa, równie ważna jest wiedza, doświadczenie i zaangażowanie osób reprezentujących firmę podczas targów. Targi powinny być kanałem, który umożliwia bezpośredni kontakt z potencjalnymi klientami, handlowcami zainteresowanymi naszymi produktami. I to właśnie gwarantuje WorldFood. Co roku zwiększa się ilość kupców z rożnych stron Świata i Europy, a rozmowy przeprowadzane podczas targów kończą się zamówieniami i kontraktami - z dumą zapewnia Agnieszka Szpaderska, Manager Targów. Należy pamiętać, że zwiedzający to osoby, które samą swoją obecnością deklarują zainteresowanie branżą. Każda rozmowa to możliwość sprawdzenia, jak naszą markę postrzegają inne osoby. Warto słuchać, dopytywać i notować spostrzeżenia rozmówców – pozwolą one spojrzeć na własny produkt z innej perspektywy i być może mogą przełożyć się na jego udoskonalenie. To olbrzymia wartość, którą trudno uzyskać online.

NAJBARDZIEJ POPULARNE SEKTORY PODCZAS WORLDFOOD POLAND
Globalny rynek żywności ekologicznej jest warty ponad 76,6 mld euro. Potencjał rynku produktów ekologicznych w Polsce jest ogromny. Dla branży certyfikowanej żywności w naszym kraju można wysunąć bardzo optymistyczne prognozy. „Rynek żywności ekologicznej stale się rozwija w dwucyfrowym tempie rok do roku i wszystko wskazuje, że nie jest chwilową modą, ale wynika z chęci troski o zdrowie, ochrony środowiska, wspierania zrównoważonego rozwoju. Zauważamy to również podczas targów, gdzie strefy - EcoFood i NutraFood to najbardziej poszukiwane miejsca przez wystawców i odwiedzających” – mówi Agnieszka Szpaderska.
Podczas tegorocznej edycji WorldFood Poland ponad 40% zwiedzających targi poszukiwało oferty ekologicznej i produktów prozdrowotnych. Strefa EcoFood wyodrębniona na targach to branża ekologiczna w pigułce. Udział w niej umożliwia zapoznanie się z ofertą tego sektora, wymianę doświadczeń, pozyskanie nowych partnerów biznesowych, udział w ciekawych panelach i dyskusjach. W ubiegłym roku ponad 120 firm zdecydowało się zaprezentować swoje produkty w tym sektorze,
w tym roku było ich 200. Bardzo nas to cieszy. Liczymy, że dzięki wychodzeniu naprzeciw trendom w branży spełnimy oczekiwania naszych krajowych i zagranicznych wystawców oraz zwiedzających.

BOGATA OFERTA PRODUKTOWA DLA HORECA
Targi WorldFood Poland to nie tylko oferta dla handlu – to także możliwość nawiązania nowych kontaktów biznesowych z producentami oraz dystrybutorami żywności i napojów z kraju i ze świata dla branży HoReCa. Merytoryczne szkolenia i warsztaty to rzetelna dawka wiedzy z zakresu zarządzania biznesem, a także nowinki w rozwijającej się branży gastronomicznej. Ale przede wszystkim dbamy o szeroką ofertę dla herbaciarni, kawiarni czy winiarni, którym to wystawcy z różnych stron świata oferują najwyższej jakości produkty niezbędne do stworzenia wyjątkowego menu. Słodycze, kawa i herbata, alkohole i wiele innych produktów czekało na fachowców zaopatrujących branżę HoReCa, szefów kuchni i managerów restauracji.
W targach wzięło udział kilkuset Wystawców z branży spożywczej z 25 krajów świata m.in. reprezentujący Włochy, Grecję, Hiszpanię, Białoruś, Niemcy, Finlandię, Węgry, Indie, Polskę, Ukrainę, Sri Lankę, Turcję czy Tajlandię a wraz z nimi przyjechały wyjątkowe produkty, smaki i zapachy, które były zaproszeniem do kulinarnej przygody dla odwiedzających z branży HoReCa” - stwierdza Agnieszka Szpaderska, Manager Targów.

WINE&SPIRITS PODCZAS WORLDFOOD POLANDWystawcy i odwiedzający WorldFood Poland, mieli okazję do zapoznania się z szeroką ofertą alkoholi z całego świata oraz poszerzenia wiedzy o winie połączone z degustacją napojów z różnych regionów. To gratka dla każdego, dla miłośników, znawców czy koneserów z branży. Branża spirytusowa w Polsce jest istotnym elementem polskiej gospodarki, a polska wódka jest jedyną polską marką globalną obecną na wszystkich rynkach całego świata. Polacy coraz częściej sięgają także po wina i ten segment rynku alkoholi rośnie w tempie 20%. Świadomość polskiego konsumenta jest na coraz wyższym poziomie, zwłaszcza jeżeli chodzi o dobór szczepów i regionów. Na co można było liczyć podczas VI edycji? „Stworzyliśmy wspólną strefę, na której szeroka oferta win i alkoholi została wyeksponowana i atrakcyjnie zaprezentowana . Firmy, prezentujące swoje produkty w sektorze Wine&Spirits, mogły liczyć na spotkania z właściwie dobranymi grupami odbiorców. Wśród nich znalazły się osoby decydujące o zakupie alkoholi z punktów sprzedaży takich jak: sklepy specjalistyczne, sieci sklepów i supermarketów, przedstawiciele branży HoReCa, importerzy, dystrybutorzy. Dla wygody wystawców biorących udział w targach przygotowany został serwis kieliszkowy. Firmy mogły nawiązać liczne kontakty biznesowe i wymienić się doświadczeniami z przedstawicielami sektora alkoholowego z całego świata ”- informuje Agnieszka Szpaderska.

BELLAVITA, POKAZY KULINARNE, SMAKI I ZAPACHY ŚWIATA
Już po raz trzeci Bellavita, największe targi żywności i napojów Made-in-Italy, połączyły siły z WorldFood, aby promować tradycyjną włoską żywność i oferując odwiedzającym wyjątkową okazję do odkrycia unikatowych produktów.
Bellavita Expo to wiodąca platforma B2B poświęcona promocji włoskiej żywności i napojów poprzez aktywności na jedenastu wystawach: w Amsterdamie, Toronto, Warszawie, Parmie, Hamburgu, Chicago, Guangzhou, Mexico City, Bangkoku, Moskwie i Londynie. W 2018 roku ponad 1 000 włoskich firm i 200 000 nabywców dołączyło do wydarzeń Bellavita Expo na całym świecie. Na Wystawców i Odwiedzających czekało wiele nowych produktów gotowych do wprowadzenia na polski rynek, a Głównym Szefem Kuchni włoskiego pawilonu był Giancarlo Russo, szef kuchni i ambasador kuchni włoskiej w Polsce. Od ponad 20 lat Giancarlo Russo jest jedną z najbardziej znanych postaci w polsko-włoskim krajobrazie kulinarnym; jest również znanym szefem kuchni w telewizji i rzecznikiem znanych marek. Od kilkunastu lat organizuje konkurs Arte Culinaria Italiana, konkurs kulinarny, w którym najlepsi polscy szefowie kuchni rzucają wyzwanie sztuce włoskiej kuchni.
Ponad 50 włoskich firm, od producentów regionalnych po nagradzane marki, wprowadziło na polski rynek ponad 200 nowych włoskich produktów, gotowych do zaprezentowania lokalnym kupcom, dystrybutorom, importerom, szefom kuchni i innym liderom branży pod wspólną marką Bellavita.
Cieszymy się, że już po raz trzeci mogliśmy zaprezentować w Polsce smak autentycznej włoskiej kuchni - mówi Aldo Mazzocco, CEO Bellavita. Bellavita Expo to ważna wystawa dla profesjonalistów z branży spożywczej, poszukujących innowacyjnych produktów, które mogą przyciągnąć uwagę konsumentów i zwiększyć sprzedaż dzięki swojej autentycznej tożsamości regionalnej".
Tegoroczna edycja Targów była także bogata w doznania kulinarne i wyjątkowe produkty spożywcze, dzięki ośmiu narodowym pawilonom zagranicznym z Azerbejdżanu, Korei Południowej, Ukrainy, Sri Lanki, Białorusi, Tajlandii, Malezji oraz Hiszpanii.
Nie zabrakło wybitnych akcentów polskich. Kucharze Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Szefów Kuchni i Cukierni pod egidą Jarosława Uścińskiego, znanego warszawskiego restauratora i miłośnika dobrej kuchni, przygotowali pokazy kulinarne w klimacie Slow Cooking. Bo slow cooking to po prostu zdrowe jedzenie, którego dziś bardzo brakuje w naszym życiu codziennym. Połączyli wiedzę, jakość, smak i prezentację, które dały kreatywny pomysł na karmienie Gości z czystym sumieniem. Pokazy prowadzili min. Bartosz Peter kapitan naszej drużyny Narodowej na miniony puchar świata w Luxemburgu i na przyszłoroczną Olimpiadę kulinarną, Norbert Sokołowski, który zgłębia tajniki Polskiej kuchni dawnej, Tomasz Gawarzyński, członek Zarządu OSSKiC, który łączy BBQ w kuchni restauracyjnej.

KONKURS O ZŁOTY MEDAL WORLDFOOD POLAND
Ponad 200 produktów w czternastu kategoriach walczyło o Złote Medale i Wyróżnienia targowe. Przyznano 13 złotych medali, 18 wyróżnień i dwie nagrody w kategorii „Debiuty” – krajowy i zagraniczny.

Mat. prasowe: World Food Poland

Przeczytaj również:

POLECO 2024 – biznesowe wydarzenie dla zrównoważonego rozwoju i ochrony środowiska

6 listopad 2024
Targi POLECO 2024 potwierdziły swój status kluczowego wydarzenia biznesowego w branży ochrony środowiska i gospodarki komunalnej, przyciągając ponad 5000 uczestników gotowych nawiązać wartościowe kontakty handlowe oraz wymienić się wiedzą o najnowszych trendach i technologiach w tej dynamicznie rozwijającej się branży. Wystawcy z 10 krajów zaprezentowali innowacyjne rozwiązania – od zaawansowanych maszyn do segregacji i recyklingu »

Wyniki testów inwentaryzacji RFID

5 listopad 2024
Przeprowadzone testy na terenie zakładu wyrobów spożywczych potwierdziły, że technologia RFID sprawdzi się w optymalizacji procesu inwentaryzacji i zarządzania środkami trwałymi we wszystkich wskazanych lokalizacjach. Szacunki wskazują, iż przy liczbie 10 tys. środków trwałych do zinwentaryzowania metodą tradycyjną potrzeba 30 pełnych dni, a za pomocą RFID 2 dni, natomiast samo tworzenie raportu zajmie 5 min przy 5 dniach metodą ręczną. »

Wyniki testów inwentaryzacji RFID na przykładzie producenta spożywczego

5 listopad 2024
Wiodący producent wyrobów spożywczych powierzył firmie ISS RFID przeprowadzenie testów systemu RFID w obszarze produkcyjnym, magazynowym i biurowym. Ich celem było zbadanie środowiska dla funkcjonowania technologii RFID i sprawdzenie możliwości optymalizacji obszaru inwentaryzacji i zarządzania środkami trwałymi. Testy, których wyniki przedstawiono w 3. kwartale br., potwierdziły zasadność wdrożenia technologii radiowej. »
Partnerzy