Czy Polacy czytają etykiety?

4 sierpień 2017

Etykiety produktów spożywczych swoim wyglądem zwracają uwagę konsumentów oraz pozwalają w ułamku sekundy rozpoznać markę i rodzaj produktu. Poza tymi cechami mają także istotną wartość informacyjną – na każdym opakowaniu widnieje bowiem skład produktu oraz tabela wartości odżywczych. Ale czy Polacy potrafią korzystać z danych, które widnieją na opakowaniach?

Matki świecą przykładem
Polskie mamy, czyli grupa odpowiedzialna za większość decyzji dotyczących zakupów spożywczych rodziny, coraz częściej zwracają uwagę na informacje zawarte w tabeli wartości odżywczej na opakowaniach. Jak wynika z najnowszych badań, przeprowadzonych przez Inquiry Market Research, 28% polskich matek przegląda informacje z tabeli wartości odżywczych przed każdym zakupem, natomiast aż 51% respondentek deklaruje, że robi to dość często, natomiast tylko 8% nie robi tego wcale. Cieszy, że świadomość Polek w tej kwestii sukcesywnie wzrasta.
Matki zdecydowanie częściej korzystają z danych zawartych na etykietach niż statystyczny Polak – zaledwie 21,7% respondentów deklaruje, że sprawdza skład kupowanych produktów.  Jakie informacje uchodzą uwadze tych, którzy nie zwracają uwagi na pochodzące z etykiet dane? – Zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego na opakowaniu produktu spożywczego muszą znaleźć się informacje o jego nazwie, zawartości netto, dacie minimalnej trwałości lub terminie przydatności do spożycia, a także ostrzeżenie o obecnych alergenach. Na opakowaniach o większych rozmiarach (o powierzchni powyżej 25 cm2) producenci zobowiązani są podać również wykaz składników z procentową zawartością składników wyróżnionych na opakowaniu (graficznie bądź słownie), warunki przechowywania i użycia, wartość odżywczą, adres producenta/firmy wprowadzającej produkt do obrotu oraz, w stosowych przypadkach, kraj pochodzenia i objętość alkoholu dla napojów alkoholowych – tłumaczy dr inż. Jarosław Markowski z Instytutu Ogrodnictwa.

Mat. prasowe: KUPS

Przeczytaj również:

Seminarium biznesowe

19 luty 2018
„Inicjatywa Pasa i Szlaku - rola Hongkongu.Możliwości pozyskiwania inwestorów dla projektów infrastrukturalnych w Polsce.” 22 lutego 2018 (czwartek), godz. 11 - 14, Krajowa Izba Gospodarcza, ul. Trębacka 4, 00-074 Warszawa. Seminarium przeznaczone jest dla osób odpowiedzialnych za inwestycje i promocję eksportu w swoich firmach i instytucjach. Ma na celu zaproszenie do realizacji inwestycji infrastrukturalnych wspólnie z chińskimi partnerami biznesowymi oraz prezentację Hongkongu jako bramy do Paostwa Środka dla polskich eksporterów. »

Dam pracę w gospodarstwie sadowniczym

10 luty 2018
Poszukujemy kandydata do pracy w gospodarstwie sadowniczym o powierzchni 15 ha (jabłonie) w okolicy Grójca. Zakres Obowiązków: - koordynowanie prac w gospodarstwie według ustalonego harmonogramu, - nadzór, rozliczanie i organizowanie pracy pracownikom najemnym w sezonie, - prowadzenie prac agrotechnicznych w ciągu sezonu wegetacyjnego (cięcie, nawożenie, ochrona, nawadnianie, zbiór, przechowywanie, itp.) »

Port Gdańsk – wrota Europy otwierają się na Azję

6 luty 2018
W ostatnich latach Port Gdańsk istotnie wzmocnił swoje znaczenie na arenie międzynarodowej. Ambicją zarządzającego nim ZMPG jest osiągnięcie do 2020 roku pozycji najważniejszego ośrodka transportowego w regionie m.in. poprzez dynamiczny rozwój przeładunków kontenerowych. Dla Portu Gdańsk kluczowym partnerem w tym obszarze są rynki azjatyckie. Port Gdańsk z roku na rok coraz silniej konkuruje z największymi głębokomorskimi portami Europy Zachodniej. W przyszłości ma szanse stać się największym portem Bałtyku. »
Partnerzy