Każdego roku powstaje coraz więcej najnowocześniejszych kompleksów szklarniowych

25 wrzesień 2019

Przemysł szklarniowy w Federacji Rosyjskiej wykazał znaczny wzrost w ciągu ostatnich 5 lat bojkotu.
Rynek upraw chronionych rośnie z roku na rok, powierzchnia szklarni rośnie o 1-4% każdego roku. W 2014 r. łączna powierzchnia szklarni wynosiła około 2300 ha, do końca 2019 r. liczba ta przekroczyła 2500 ha. Poprawiła się nie tylko ilość, ale i jakość szklarni. Jeszcze pięć lat temu udział przestarzałych szklarni, które wymagały modernizacji, wyniósł około 70%, do tej pory tylko 52% szklarni wymaga odbudowy.

Ponadto każdego roku powstaje coraz więcej najnowocześniejszych kompleksów szklarniowych. 260 ha nowych szklarni planowanych jest do realizacji w 2019 r., a 250 ha planowanych do realizacji w 2020 r.

Produkcja warzyw szklarniowych rośnie wraz z areałem. Roczny wzrost plonu warzyw szklarniowych wynosi 13-14%. W 2018 r. Przemysł wykazał szczególnie udane wyniki: produkcja chronionych warzyw mielonych wzrosła o około 20%.

W 2014 r. 66,8% ogórków i 20,2% pomidorów zostało wyprodukowanych w kraju, tymczasem do 2019 r. liczby te wynoszą odpowiednio 95% i 65%. Całkowita wydajność warzyw szklarniowych w Rosji do końca 2018 r. wyniosła 930 000 t, podczas gdy w 2014 r. liczba ta wyniosła tylko 691 000 t. Co więcej, w nadchodzących 4-5 latach oczekiwana wydajność wyniesie około 1,5 mln ton.

Tak uderzające wyniki osiągnięto również dzięki silnemu wsparciu państwa dla branży. Od 2014 r. funkcjonował program wsparcia dla przemysłu szklarniowego. Program umożliwił otrzymanie wsparcia finansowego na budowę i modernizację kompleksów szklarniowych: zwrot 20% kosztów i preferencyjne pożyczki inwestycyjne. Program ten umożliwił poprawę jakości i ilości obiektów szklarniowych. Rząd postanowił zmienić program w 2018 r. zwrot kosztów zmienił się do 10%, a okres preferencyjnych pożyczek został przedłużony z 8 do 12 lat. W najbliższej przyszłości środki wsparcia krajowego zostaną zmienione zgodnie z wymaganiami branży, aby kontynuować dalszą stymulację wzrostu.

Bojkot pozwolił Rosji skoncentrować się na krajowym przemyśle szklarniowym i wdrożyć szereg skutecznych środków w celu zwiększenia produkcji upraw chronionych. Wyniki, które kraj osiągnął przez ostatnie pięć lat, pozwalają  optymistycznie patrzeć na przyszły rozwój branży. Do chwili obecnej trwa ponad 60 dużych i planowanych inwestycji w budowę i modernizację szklarni o łącznej wartości inwestycji ponad 240 mld RUB.

Przeczytaj również:

Cricket promuje dostępność na festiwalu Fortaleza Sound

23 czerwiec 2025
Cricket, wiodąca marka kapustnych, po raz kolejny udowodniła, że ​​jej zaangażowanie wykracza poza produkty, które uprawia. Podczas ostatniej edycji festiwalu Fortaleza Sound, który odbył się w Lorce, firma nie tylko powróciła jako oficjalny sponsor, ale także potwierdziła swoje zaangażowanie społeczne, wspierając obszar dostępności, umożliwiając osobom niepełnosprawnym pełne korzystanie z wydarzenia. „To był ogromny sukces” — powiedziała Antonia Piernas, dyrektor ds. komunikacji w Cricket. »

Zamrożone. Gotowe. Globalne. Wkrocz na nowe rynki na WorldFood Istanbul 2025

22 czerwiec 2025
W 2024 r. globalny rynek mrożonek osiągnął 310 mld USD, a przewiduje się, że do 2032 r. wzrośnie do 457 mld USD. W Turcji sektor mrożonek nadal zyskuje na dynamice, napędzany rosnącymi wolumenami eksportu, ulepszoną infrastrukturą łańcucha chłodniczego i bardziej zaawansowanym krajobrazem detalicznym. WorldFood Istanbul 2025 to idealna platforma do połączenia Twojej marki z krajowymi i międzynarodowymi nabywcami poszukującymi nowych dostawców i innowacyjnych rozwiązań w zakresie mrożonek. »

Rejestracja na Profood-Propack & Ag-Biz 2025 już otwarta

20 czerwiec 2025
Dowiedz się o najnowszych innowacjach w przetwórstwie żywności, inżynierii i usługach pakowania. Osobiste dyskusje i kontakty z odpowiednimi nabywcami i decydentami. Kompletny przegląd wszystkich trendów i tematów z cennymi spostrzeżeniami i inspiracjami w każdej branży. Centrum wiedzy ułatwia nawiązywanie kontaktów i dzielenie się wiedzą, inspirując innowacje i nowe technologie. Innovative Food Fiesta to platforma postępów i innowacji w przemyśle spożywczym. »
Partnerzy