100 milionów jabłek z nowym wizerunkiem Marlene®

24 luty 2021
In the International Year of Fruit and Vegetables, more than 100 million apples will bring a splash of colour to greengrocery departments the world over with Marlene®’s new look. After the conclusion of the digital contest run by the VOG Consortium to celebrate the South Tyrolean apple’s 25th birthday, the time has now come for the winning artwork, by artist Francesca Cito, to make its market debut. “Marlene®’s new look for the rest of the season will feature the beautiful nymph against the natural backdrop of our Alpine home,” explains VOG Consortium Marketing Manager Hannes Tauber. “She will appear not only on Marlene® apple stickers but also on the primary and secondary packaging and all in-store materials, as well as on the special celebratory labels.” A number of in-store activities will also be organised: art exhibitions, point-of-purchase material and special positioning to bring the artworks closer to consumers and redesign fruit and vegetable departments with the distinctive Marlene® colours and artistic language.

The digital contest, in which consumers were asked to create and send in a drawing or image that evoked the world of Marlene® apples, attracted more than 6000 entries from 36 countries. “This high response made the event a resounding success; for the first time, consumers became the protagonists and helped to create the face and image of a very well known international brand, Marlene®, shaping it using their creativity and imagination,” commented VOG Consortium CEO Walter Pardatscher. “This is a new way of communicating, which brings a touch of art into stores, with a positive mood of joy and warmth. The project forms part of the Consortium’s innovative approach, and we hope it will inspire our partners and consumers.”

Marlene®’s new identity will also be promoted through a high-impact international campaign on TV, in the traditional press and on line. In this phase 25 stories, one for each year of Marlene®’s life, will combine to tell the tale of the wonderful adventure which began in 1995, and which has now made Marlene® one of the best known, most popular fruit and vegetable sector brands. The project will also star the producers, since their hard work and passion are fundamental to the success of Marlene® apples. But the 25th birthday celebrations will not end here: in spring there will be various specific social media contents and a new contest, again involving Italian and international consumers, with recipes from the many countries where the blue sticker apples are a familiar presence.

Przeczytaj również:

AGRITECHNICA 2025 startuje w Hanowerze

8 listopad 2025
Już jutro rusza AGRITECHNICA 2025, największe i najważniejsze na świecie targi technologii rolniczej, które po raz kolejny zamienią teren wystawowy w Hanowerze w globalne centrum innowacji, wiedzy i biznesu. Tegoroczna edycja odbywa się pod hasłem „Touch Smart Efficiency”, skupiając się na inteligentnych technologiach, efektywności oraz zrównoważonym rozwoju w rolnictwie. Przez siedem dni – od 9 do 15 listopada 2025 r. – odwiedzający będą mogli zobaczyć najnowsze rozwiązania z zakresu automatyzacji, digitalizacji, robotyki i zrównoważonej produkcji rolnej. »

Grüne Woche 2026: 100 lat tradycji, innowacji i smaku

6 listopad 2025
Międzynarodowe Targi Rolnictwa, Żywności i Ogrodnictwa Grüne Woche (Zielony Tydzień) obchodzą w tym roku wyjątkowy jubileusz — 100-lecie istnienia. Od 16 do 25 stycznia 2026 roku w Berlinie spotkają się przedstawiciele branży spożywczej, rolniczej i ogrodniczej z całego świata, by zaprezentować najnowsze trendy, technologie i produkty, a także porozmawiać o przyszłości globalnego rolnictwa i żywności. Jak podkreśla Lars Jaeger, dyrektor Grüne Woche: „Od stu lat targi odzwierciedlają zmiany w sposobie produkcji i konsumpcji żywności." »

AGRITECHNICA 2025 już za kilka dni - Największe na świecie targi maszyn rolniczych startują 9 listopada w Hanowerze

6 listopad 2025
Od 9 do 15 listopada 2025 roku teren targowy w Hanowerze ponownie stanie się centrum światowego rolnictwa. AGRITECHNICA 2025, wiodące na świecie targi maszyn i technologii rolniczych, zgromadzą 2800 wystawców z całego świata w 23 halach wystawienniczych, a towarzyszyć im będzie ponad 300 wydarzeń, konferencji i prezentacji technicznych. Codziennie międzynarodowi eksperci będą dzielić się doświadczeniami z różnych regionów świata: m.in. Asian Markets, Farming, Regenerative Agriculture, »
Partnerzy