
Srebro dla Cydru Lubelskiego Lodowego
5 listopad 2017
W IX Konkursie Polskich Win i Cydrów o Medal ENOEXPO 2017 Cydr Lubelski Lodowy otrzymał srebrny medal! - Nasza próba rozwijania specjałów regionalnych, szczególnie trudnych gatunków cydru, została doceniona – komentuje Robert Ogór, Prezes AMBRA S.A., producenta Cydru Lubelskiego.
W konkursie, który towarzyszy 15. Międzynarodowym Targom Wina w Krakowie, o medale rywalizowało 21 cydrów.
- Główną ideą konkursu jest promocja wina i cydrów produkowanych w Polsce (…), które według przewidywań ekspertów mają szansę stać się polskim towarem eksportowym – podkreślają Organizatorzy.
Dziesięciu członków jury w dwóch komisjach pod przewodnictwem dziennikarza, krytyka winiarskiego i twórcy serwisu Vinisfera Mariusza Kapczyńskiego oraz niezależnego dziennikarza i krytyka winiarskiego Wojciecha Bosaka debiutujący w konkursie Cydr Lubelski Lodowy nagrodziło srebrnym medalem. Członkowie komisji oceniali zarówno smak, zapach, jak i poprawność produkcji.
- Bardzo się cieszymy z tego wyróżnienia! Nasza próba rozwijania specjałów regionalnych, szczególnie trudnych gatunków cydru, została doceniona. Laureaci konkursu ENOEXPO dowodzą, jak ważna w produkcji cydru jest naturalność, pasja, cierpliwość. To pokazuje, w którą stronę może zmierzać polski cydr - mówi Robert Ogór, Prezes AMBRA S.A.
Przypomnijmy, że medal ENOEXPO 2017 to nie pierwsze wyróżnienie dla Cydru Lubelskiego Lodowego. W największym światowym konkursie cydrów British Cider Championships receptura stworzona dla Cydru Lubelskiego Lodowego zdobyła złoty medal New World CiderChampion 2017.
- Srebrny medal dla Cydru Lubelskiego lodowego podczas konkursu Enoexpo 2017 to potwierdzenie, że tworzenie produktów regionalnych, naturalnych ma sens, szczególnie kiedy na wyciągnięcie ręki mamy największy sad jabłoniowy w Europie. Srebrny kolor zdobytego medalu i wynik punktowy 92,2 pkt w tzw. 100 pkt skali Parkera to dla nas podwód do radości i jednocześnie wyzwanie do dalszej pracy nad rozwojem całej marki – mówi Główny Technolog AMBRA S.A. Artur Dubaj.
Wprowadzony we wrześniu do sprzedaży Cydr Lubelski Lodowy to cydr premium, o niespotykanej intensywności walorów smakowych i aromatycznych. Cechuje go pracochłonny proces wytwarzania - na 1 litr potrzeba przynajmniej 5,5 kg jabłek, z których niska temperatura wydobywa samą esencję smaku i aromatu. Gdy temperatura spada do -5°C wraz z kryształkami lodu owocowy moszcz traci cząsteczki wody. Jednocześnie substancje owocowe: cukry własne i aromaty, ulegają kondensacji, tworząc tzw. esencję.
- Esencję poddajemy powolnej fermentacji na zimno: w temperaturze poniżej 15°C. W trakcie tego procesu wymrożony moszcz ulega przemianie w cydr lodowy - dodaje Artur Dubaj.
- Żaden inny cydr nie oddaje tak dobrze charakteru polskich jabłek jak Cydr Lubelski Lodowy. To produkt unikalny i wyjątkowy, który ma potencjał, by stać się równie rozpoznawalny na świecie, jak np. węgierskie tokaje - mówi Robert Walewski, brand manager marki Cydr Lubelski. - To alkohol na wyjątkowe okazje, przyjęcia, święta, doskonały do celebrowania szczególnych chwil w życiu. To również doskonała propozycja prezentowa.
Cydr Lubelski Lodowy może stanowić punkt kulminacyjny wieczoru, zastąpić deser lub połączyć się z tradycyjną polską szarlotką. Doskonale sprawdzi się też jako aperitif. W celu najlepszego wydobycia aromatu, schłodzony Cydr Lubelski Lodowy warto podać w kieliszkach do białego wina.
Mat. prasowe: Kuźnia Group
Przeczytaj również:

Fruit Attraction 2025 stawia zdecydowany krok naprzód i będzie gospodarzem największej edycji w swojej historii
17 lipiec 2025
Na niecałe dwa miesiące przed końcem targów Fruit Attraction 2025, organizowanych przez IFEMA MADRID i FEPEX, targi potwierdzają doskonałe tempo marketingowe swojej 17. edycji, osiągając 95% obłożenia na łącznej powierzchni 72 700 metrów kwadratowych, co potwierdza ich pozycję jednego z wiodących międzynarodowych wydarzeń w branży owocowo-warzywnej. Targi kontynuują tym samym realizację celu, jakim jest przekroczenie wyników z poprzednich edycji, a prognozy wskazują na ponad 2500 wystawców, 75 000 metrów kw., »

Poznaj ekspertów w ASIAFRUIT KNOWLEDGE CENTRE
17 lipiec 2025
Targi ASIA FRUIT LOGISTICA 2025 mają na celu dostarczenie najwyższej jakości informacji i spostrzeżeń odwiedzającym ASIAFRUIT KNOWLEDGE CENTRE – dynamicznego centrum treści oferującego kompleksowy program prelekcji prowadzonych przez ekspertów, dyskusji panelowych i prezentacji produktów. Targi ASIAFRUIT KNOWLEDGE CENTRE odbywają się na terenie targów przez wszystkie trzy dni targów ASIA FRUIT LOGISTICA (3-5 września 2025 r.). Oferują one trzy wyjątkowe pakiety treści: Asiafruit Congress, Asiafruit Business Forum i Asiafruit Showcase. »

Targi Good Life Expo 1-3 sierpnia 2025 r. | Międzynarodowe Centrum Kongresowe Kyalami, Johannesburg
16 lipiec 2025
Targi Good Life to ważna platforma dla zwiedzających poszukujących informacji, które pomogą im ulepszyć jakość życia i odkryć produkty gotowe do sprzedaży detalicznej. Stanowią one kluczowe miejsce spotkań dla producentów, dystrybutorów i sprzedawców detalicznych, oferując wystawcom atrakcyjną ofertę. Branża zdrowia i wellness przeżywa obecnie globalny boom, którego wartość prognozuje się na poziomie odpowiednio 13 miliardów dolarów do 2026 roku i 568 miliardów dolarów do 2029 roku. »