Srebro dla Cydru Lubelskiego Lodowego

5 listopad 2017
W IX Konkursie Polskich Win i Cydrów o Medal ENOEXPO 2017 Cydr Lubelski Lodowy otrzymał srebrny medal! - Nasza próba rozwijania specjałów regionalnych, szczególnie trudnych gatunków cydru, została doceniona – komentuje Robert Ogór, Prezes AMBRA S.A., producenta Cydru Lubelskiego.
W konkursie, który towarzyszy 15. Międzynarodowym Targom Wina w Krakowie, o medale rywalizowało 21 cydrów.

- Główną ideą konkursu jest promocja wina i cydrów produkowanych w Polsce (…), które według przewidywań ekspertów mają szansę stać się polskim towarem eksportowym – podkreślają Organizatorzy.
Dziesięciu członków jury w dwóch komisjach pod przewodnictwem dziennikarza, krytyka winiarskiego i twórcy serwisu Vinisfera Mariusza Kapczyńskiego oraz niezależnego dziennikarza i krytyka winiarskiego Wojciecha Bosaka debiutujący w konkursie Cydr Lubelski Lodowy nagrodziło srebrnym medalem. Członkowie komisji oceniali zarówno smak, zapach, jak i poprawność produkcji.
- Bardzo się cieszymy z tego wyróżnienia! Nasza próba rozwijania specjałów regionalnych, szczególnie trudnych gatunków cydru, została doceniona. Laureaci konkursu ENOEXPO dowodzą, jak ważna w produkcji cydru jest naturalność, pasja, cierpliwość. To pokazuje, w którą stronę może zmierzać polski cydr - mówi Robert Ogór, Prezes AMBRA S.A.
Przypomnijmy, że medal ENOEXPO 2017 to nie pierwsze wyróżnienie dla Cydru Lubelskiego Lodowego. W największym światowym konkursie cydrów British Cider Championships receptura stworzona dla Cydru Lubelskiego Lodowego zdobyła złoty medal New World CiderChampion 2017.
- Srebrny medal dla Cydru Lubelskiego lodowego podczas konkursu Enoexpo 2017 to potwierdzenie, że tworzenie produktów regionalnych, naturalnych ma sens, szczególnie kiedy na wyciągnięcie ręki mamy największy sad jabłoniowy w Europie. Srebrny kolor zdobytego medalu i wynik punktowy 92,2 pkt w tzw. 100 pkt skali Parkera to dla nas podwód do radości i jednocześnie wyzwanie do dalszej pracy nad rozwojem całej marki – mówi Główny Technolog AMBRA S.A. Artur Dubaj.
Wprowadzony we wrześniu do sprzedaży Cydr Lubelski Lodowy to cydr premium, o niespotykanej intensywności walorów smakowych i aromatycznych. Cechuje go pracochłonny proces wytwarzania - na 1 litr potrzeba przynajmniej 5,5 kg jabłek, z których niska temperatura wydobywa samą esencję smaku i aromatu. Gdy temperatura spada do -5°C wraz z kryształkami lodu owocowy moszcz traci cząsteczki wody. Jednocześnie substancje owocowe: cukry własne i aromaty, ulegają kondensacji, tworząc tzw. esencję.
- Esencję poddajemy powolnej fermentacji na zimno: w temperaturze poniżej 15°C. W trakcie tego procesu wymrożony moszcz ulega przemianie w cydr lodowy - dodaje Artur Dubaj.
- Żaden inny cydr nie oddaje tak dobrze charakteru polskich jabłek jak Cydr Lubelski Lodowy. To produkt unikalny i wyjątkowy, który ma potencjał, by stać się równie rozpoznawalny na świecie, jak np. węgierskie tokaje - mówi Robert Walewski, brand manager marki Cydr Lubelski. - To alkohol na wyjątkowe okazje, przyjęcia, święta, doskonały do celebrowania szczególnych chwil w życiu. To również doskonała propozycja prezentowa.
Cydr Lubelski Lodowy może stanowić punkt kulminacyjny wieczoru, zastąpić deser lub połączyć się z tradycyjną polską szarlotką. Doskonale sprawdzi się też jako aperitif. W celu najlepszego wydobycia aromatu, schłodzony Cydr Lubelski Lodowy warto podać w kieliszkach do białego wina.

Mat. prasowe: Kuźnia Group

Przeczytaj również:

TSW - targi owocnych spotkań

19 styczeń 2018
W dniach 10 i 11 stycznia 2018 roku w Ptak Warsaw Center odbyła się VIII edycja Targów Warzywnictwa i Sadownictwa. TSW 2018 były rekordowe i w pełni zasłużyły na miano TARGÓW OWOCNYCH SPOTKAŃ. W tegorocznej edycji targów udział wzięło 328 wystawców, a centrum wystawowe odwiedziło 15 503 osób. Wygłoszonych zostało 60 wykładów. Na targach nie zabrakło również Platformy Współpracy Handlowej POLAND FRUITS, która zaprezentowała najnowsze wydanie swojego czasopisma, dedykowanego prezentacji produktów oraz niezbędnego technicznego know-how. »

Czy polskie wina mogą konkurować z zagranicznymi gigantami?

8 styczeń 2018
Rynek alkoholi jest dynamiczny, a zapotrzebowanie na wyroby regionalne, autentyczne i wysokiej jakości to jeden z najsilniejszych trendów rynku spożywczego w Polsce i Europie. Branża spirytusowa w Polsce jest istotnym elementem polskiej gospodarki a polska wódka jest jedyną polską marką globalną obecną na wszystkich rynkach całego świata. Rośnie sprzedaż wina, piwa regionalnego, wódki premium i whisky. Świadomość polskiego konsumenta jest na coraz wyższym poziomie, zwłaszcza jeżeli chodzi o dobór szczepów i regionów. »

Rekordowa edycja Targów Sadownictwa i Warzywnictwa już w styczniu!

5 styczeń 2018
W dniach 10 i 11 stycznia 2018 roku w Ptak Warsaw Expo odbędzie się VIII edycja Targów Sadownictwa i Warzywnictwa. TSW to największa branżowa impreza w Europie Środkowo-Wschodniej, dająca możliwość poznania innowacyjnych technologii i najświeższej wiedzy praktycznej z branży ogrodniczej. Na 18 000 metrach kwadratowych ponad 320 wystawców zaprezentuje bogatą ofertę środków produkcji: innowacyjne nawozy, środki ochrony roślin, artykuły wspierające produkcję ogrodniczą. »
Partnerzy