Srebro dla Cydru Lubelskiego Lodowego

5 listopad 2017
W IX Konkursie Polskich Win i Cydrów o Medal ENOEXPO 2017 Cydr Lubelski Lodowy otrzymał srebrny medal! - Nasza próba rozwijania specjałów regionalnych, szczególnie trudnych gatunków cydru, została doceniona – komentuje Robert Ogór, Prezes AMBRA S.A., producenta Cydru Lubelskiego.
W konkursie, który towarzyszy 15. Międzynarodowym Targom Wina w Krakowie, o medale rywalizowało 21 cydrów.

- Główną ideą konkursu jest promocja wina i cydrów produkowanych w Polsce (…), które według przewidywań ekspertów mają szansę stać się polskim towarem eksportowym – podkreślają Organizatorzy.
Dziesięciu członków jury w dwóch komisjach pod przewodnictwem dziennikarza, krytyka winiarskiego i twórcy serwisu Vinisfera Mariusza Kapczyńskiego oraz niezależnego dziennikarza i krytyka winiarskiego Wojciecha Bosaka debiutujący w konkursie Cydr Lubelski Lodowy nagrodziło srebrnym medalem. Członkowie komisji oceniali zarówno smak, zapach, jak i poprawność produkcji.
- Bardzo się cieszymy z tego wyróżnienia! Nasza próba rozwijania specjałów regionalnych, szczególnie trudnych gatunków cydru, została doceniona. Laureaci konkursu ENOEXPO dowodzą, jak ważna w produkcji cydru jest naturalność, pasja, cierpliwość. To pokazuje, w którą stronę może zmierzać polski cydr - mówi Robert Ogór, Prezes AMBRA S.A.
Przypomnijmy, że medal ENOEXPO 2017 to nie pierwsze wyróżnienie dla Cydru Lubelskiego Lodowego. W największym światowym konkursie cydrów British Cider Championships receptura stworzona dla Cydru Lubelskiego Lodowego zdobyła złoty medal New World CiderChampion 2017.
- Srebrny medal dla Cydru Lubelskiego lodowego podczas konkursu Enoexpo 2017 to potwierdzenie, że tworzenie produktów regionalnych, naturalnych ma sens, szczególnie kiedy na wyciągnięcie ręki mamy największy sad jabłoniowy w Europie. Srebrny kolor zdobytego medalu i wynik punktowy 92,2 pkt w tzw. 100 pkt skali Parkera to dla nas podwód do radości i jednocześnie wyzwanie do dalszej pracy nad rozwojem całej marki – mówi Główny Technolog AMBRA S.A. Artur Dubaj.
Wprowadzony we wrześniu do sprzedaży Cydr Lubelski Lodowy to cydr premium, o niespotykanej intensywności walorów smakowych i aromatycznych. Cechuje go pracochłonny proces wytwarzania - na 1 litr potrzeba przynajmniej 5,5 kg jabłek, z których niska temperatura wydobywa samą esencję smaku i aromatu. Gdy temperatura spada do -5°C wraz z kryształkami lodu owocowy moszcz traci cząsteczki wody. Jednocześnie substancje owocowe: cukry własne i aromaty, ulegają kondensacji, tworząc tzw. esencję.
- Esencję poddajemy powolnej fermentacji na zimno: w temperaturze poniżej 15°C. W trakcie tego procesu wymrożony moszcz ulega przemianie w cydr lodowy - dodaje Artur Dubaj.
- Żaden inny cydr nie oddaje tak dobrze charakteru polskich jabłek jak Cydr Lubelski Lodowy. To produkt unikalny i wyjątkowy, który ma potencjał, by stać się równie rozpoznawalny na świecie, jak np. węgierskie tokaje - mówi Robert Walewski, brand manager marki Cydr Lubelski. - To alkohol na wyjątkowe okazje, przyjęcia, święta, doskonały do celebrowania szczególnych chwil w życiu. To również doskonała propozycja prezentowa.
Cydr Lubelski Lodowy może stanowić punkt kulminacyjny wieczoru, zastąpić deser lub połączyć się z tradycyjną polską szarlotką. Doskonale sprawdzi się też jako aperitif. W celu najlepszego wydobycia aromatu, schłodzony Cydr Lubelski Lodowy warto podać w kieliszkach do białego wina.

Mat. prasowe: Kuźnia Group

Przeczytaj również:

Ochrona przed mrozem: o 2 stopnie więcej dzięki ekranom Arrigoni

15 kwiecień 2024
W związku z problemami wynikającymi ze zmiany klimatu, szkody spowodowane późnymi przymrozkami stanowią coraz większe zagrożenie, a zdarzenia tego rodzaju mogą od samego początku zagrozić uprawom i wynikom całego roku rolniczego. Arrigoni oferuje zróżnicowaną gamę innowacyjnych produktów łagodzących niskie temperatury, mogących zapobiegać lub ograniczać występowanie szkód spowodowanych przez mróz. »

Co wydarzyło się w branży spożywczej w ciągu ostatniego miesiąca?

14 kwiecień 2024
Innowacja ma kluczowe znaczenie w SIAL Paris – i nigdzie nie jest to bardziej widoczne niż w SIAL Start-up Village, która jest prowadzona we współpracy z Sesamers. Obecna w 24 krajach Sesamers to globalna sieć wydarzeń technologicznych zapoczątkowana przez specjalistów w 2015 roku. „Dzięki 10-letniemu doświadczeniu pomagamy innowacyjnym firmom zabłysnąć na scenie, budować lepsze wydarzenia i skalować strategię wpływu” – mówi sieć znana również jako Start-up Sesame. »

W kwietniu Ucima kontynuuje swoją działalność targową

12 kwiecień 2024
Ponad 50 włoskich firm wybiera się na Circle Pack Chile, Djazagro i Korea Pack. Po udanym udziale w targach Propak Vietnam na początku tego miesiąca, Ucima przygotowuje się do kontynuowania międzynarodowej działalności wystawienniczej poprzez obecność na trzech kolejnych targach branżowych, potwierdzając swoje zaangażowanie w promowanie włoskiego przemysłu opakowaniowego na poziomie globalnym. »
Partnerzy