Startują branżowe programy promocji

11 grudzień 2017

Ruszył projekt „Promocja gospodarki w oparciu o polskie marki produktowe - Marka Polskiej Gospodarki - Brand” poddziałanie 3.3.2 przeznaczony dla przedsiębiorstw z sektora MŚP realizowany przez Polską Agencję Inwestycji i Handlu. - Program daje polskim firmom ogromne możliwości dotarcia na rynki, których nie były w stanie do tej pory poznać - w dalekiej Azji, wciąż ważnej Europie i nie mniej obiecujących Afryce i Ameryce Łacińskiej. Jestem przekonany, że stoiska narodowe nie tylko znacząco wzbogacą ofertę PAIH, ale przede wszystkim zwiększą rozpoznawalność polskich produktów na świecie - podkreśla prezes Tomasz Pisula.
Na podstawie analiz trendów i potencjału wybranych rynków, Ministerstwo Rozwoju przygotowało listę 12 priorytetowych sektorów polskiej gospodarki, które mają największą szansę na globalny sukces. Za dziewięć programów promocji odpowiada PAIH, a wśród nich są: meble, moda polska (wraz z biżuterią), jachty i łodzie rekreacyjne, kosmetyki, sprzęt medyczny, biotechnologia i farmacja, budowa i wykańczanie budowli, maszyny i urządzenia, części samochodowe i lotnicze, części samochodowe i lotnicze. Promocją pozostałych trzech - spożywczego, IT/ICT (PARP) i usług prozdrowotnych zajmują się odpowiednio: Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa, PARP i Polska Organizacja Turystyczna. 6 grudnia 2017 r., w siedzibie PAIH, odbyła się konferencja inaugurująca branżowe programy promocji.

- Rozwój innowacyjnych firm i ich ekspansja zagraniczna to jedne z kluczowych założeń Strategii na rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju. Polscy przedsiębiorcy są bez wątpienia siłą napędową naszej gospodarki. Ich produkty odznaczają się bardzo wysoką jakością i innowacyjnością i mogą stać się flagowymi markami, pozytywnie kojarzonymi z naszym krajem. Dlatego wspólnie z Agencją prowadzimy działania, które mają na celu kompleksowe wsparcie branż perspektywicznych dla polskiego eksportu - mówi wiceminister rozwoju Tadeusz Kościński. W założeniach Ministerstwa udział w programach promocji umożliwi przedsiębiorcom ekspansję na nowe perspektywiczne rynki pozaeunijne, często odległe i kosztowne, których ze względu na istniejące ryzyko oraz koszty przedsiębiorcy dotąd nie wybierali w swoich strategiach rozwoju. Na większości z tych rynków działania promocyjne polskich przedsiębiorców uzupełnione zostaną o działania informacyjne oraz medialne, które wzmocnią przekaz promocyjny.

Mat. prasowe: PAIH

Przeczytaj również:

TSW - targi owocnych spotkań

19 styczeń 2018
W dniach 10 i 11 stycznia 2018 roku w Ptak Warsaw Center odbyła się VIII edycja Targów Warzywnictwa i Sadownictwa. TSW 2018 były rekordowe i w pełni zasłużyły na miano TARGÓW OWOCNYCH SPOTKAŃ. W tegorocznej edycji targów udział wzięło 328 wystawców, a centrum wystawowe odwiedziło 15 503 osób. Wygłoszonych zostało 60 wykładów. Na targach nie zabrakło również Platformy Współpracy Handlowej POLAND FRUITS, która zaprezentowała najnowsze wydanie swojego czasopisma, dedykowanego prezentacji produktów oraz niezbędnego technicznego know-how. »

Czy polskie wina mogą konkurować z zagranicznymi gigantami?

8 styczeń 2018
Rynek alkoholi jest dynamiczny, a zapotrzebowanie na wyroby regionalne, autentyczne i wysokiej jakości to jeden z najsilniejszych trendów rynku spożywczego w Polsce i Europie. Branża spirytusowa w Polsce jest istotnym elementem polskiej gospodarki a polska wódka jest jedyną polską marką globalną obecną na wszystkich rynkach całego świata. Rośnie sprzedaż wina, piwa regionalnego, wódki premium i whisky. Świadomość polskiego konsumenta jest na coraz wyższym poziomie, zwłaszcza jeżeli chodzi o dobór szczepów i regionów. »

Rekordowa edycja Targów Sadownictwa i Warzywnictwa już w styczniu!

5 styczeń 2018
W dniach 10 i 11 stycznia 2018 roku w Ptak Warsaw Expo odbędzie się VIII edycja Targów Sadownictwa i Warzywnictwa. TSW to największa branżowa impreza w Europie Środkowo-Wschodniej, dająca możliwość poznania innowacyjnych technologii i najświeższej wiedzy praktycznej z branży ogrodniczej. Na 18 000 metrach kwadratowych ponad 320 wystawców zaprezentuje bogatą ofertę środków produkcji: innowacyjne nawozy, środki ochrony roślin, artykuły wspierające produkcję ogrodniczą. »
Partnerzy