Rozpoczyna się odliczanie dla Macfrut Digital

28 sierpień 2020
Liczby pierwszych i jedynych cyfrowych targów branży świeżych produktów, które odbędą się w dniach 8-10 września, są ogromne: 530 powierzchni wystawienniczych, z których 40% będzie gościć firmy zagraniczne, 600 zarejestrowanych do tej pory kupców z całego świata i 4000 zarejestrowanych odwiedzających, z czego 70% pochodzi z zagranicy.

Zbliża się pierwsza edycja Macfrut Digital, wirtualnych targów branży świeżych produktów, które odbędą się w dniach 8-10 września 2020 r. Liczby odnotowane do tej pory, zaledwie kilka dni przed oficjalnym otwarciem, dowodzą, że była to dobra decyzja: 530 lokali wystawienniczych zostało sprzedanych 400 wystawcom (w momencie rozpoczęcia imprezy docelowo było 200 jednostek, co daje łącznie 150 wystawców), rejestracje zostały wyprzedane, a firmy zostały umieszczone na liście oczekujących, a wielu zagranicznych uczestników to 40% wystawiających firm i 600 kupujących, którzy już zarejestrowali się na platformie, w tym 550 z zagranicy. 
Najbardziej uderzające liczby dotyczą uczestników zagranicznych. Prawie jeden na dwóch wystawców pochodzi z zagranicy, na czele z Chinami z aż 87 wystawcami, dzięki współpracy z ATPC (Centrum Promocji Handlu Rolnego), organem promocyjnym chińskiego Ministerstwa Rolnictwa i Spraw Wsi, który był jedenym ze zwolenników wydarzenia. Oprócz Chin, w „Pawilonie Kraju”, międzynarodowym pawilonie, który został dodany do dziewięciu pierwotnie planowanych pawilonów, będzie kilka wspólnych stoisk. Zarejestrowani uczestnicy pochodzą z Ameryki Środkowej i Południowej (Kolumbia, Chile i Dominikana), Europy (Belgii, Francji, Niemiec, Grecji, Holandii, Hiszpanii i Szwajcarii). Nie zabraknie także uczestników z Europy Wschodniej (Albanii, Bułgarii i Ukrainy).

Wystawcy będą mieli uprzywilejowany kanał, w którym będą mogli „komunikować się” z 600 kupcami, którzy już zarejestrowali się na platformie (550 z zagranicy i 50 z Włoch) oraz organizować spotkania B2B. W rzeczywistości Macfrut Digital będzie oferował dwa poziomy interakcji: jeden dla zwiedzających, którzy będą mogli zwiedzać wirtualne stoiska, komunikować się ze sobą, prosić o informacje i nawiązywać kontakt w celu umówienia spotkań biznesowych, a drugi dla wystawców, którzy będą mogli planować spotkania B2B z kupującymi za pomocą zaprogramowanego programu. Dostęp do Macfrut Digital można uzyskać z dowolnego urządzenia internetowego (PC lub smartfon), natomiast spotkania B2B będą dostępne online, ale tylko z komputera PC, za pośrednictwem dedykowanego łącza udostępnionego przez personel.

Dostęp do platformy Macfrut Digital jest możliwy po rejestracji, która jest bezpłatna. Na dzień dzisiejszy zarejestrowało się już ponad 4000 odwiedzających, z czego 70% pochodzi z zagranicy. W ciągu ostatnich kilku dni liczba zgłoszeń do udziału wzrosła wykładniczo. Dlatego osoby zainteresowane udziałem powinny jak najszybciej zarejestrować się, aby zapewnić sobie udział, pamiętając, że dopuszczalna jest maksymalna liczba 30 000 odwiedzających.

Renzo Piraccini, prezes Macfrut, wyjaśnia: „Rozpoczęliśmy nową przygodę i możemy śmiało powiedzieć, że sektor owoców i warzyw zareagował wyjątkowo dobrze. Wierzymy, że jesteśmy pionierami w realizacji projektu, który ma ogromny potencjał, który jeszcze kilka miesięcy temu był niewyobrażalny. Fakt, że stan zagrożenia zdrowia trwa, powodując poziom niepewności na szczeblu międzynarodowym, pokazuje, że podjęliśmy właściwą decyzję, która zmieniła sposób, w jaki podchodzimy do sektora”.

Przeczytaj również:

POLECO 2024 – biznesowe wydarzenie dla zrównoważonego rozwoju i ochrony środowiska

6 listopad 2024
Targi POLECO 2024 potwierdziły swój status kluczowego wydarzenia biznesowego w branży ochrony środowiska i gospodarki komunalnej, przyciągając ponad 5000 uczestników gotowych nawiązać wartościowe kontakty handlowe oraz wymienić się wiedzą o najnowszych trendach i technologiach w tej dynamicznie rozwijającej się branży. Wystawcy z 10 krajów zaprezentowali innowacyjne rozwiązania – od zaawansowanych maszyn do segregacji i recyklingu »

Wyniki testów inwentaryzacji RFID

5 listopad 2024
Przeprowadzone testy na terenie zakładu wyrobów spożywczych potwierdziły, że technologia RFID sprawdzi się w optymalizacji procesu inwentaryzacji i zarządzania środkami trwałymi we wszystkich wskazanych lokalizacjach. Szacunki wskazują, iż przy liczbie 10 tys. środków trwałych do zinwentaryzowania metodą tradycyjną potrzeba 30 pełnych dni, a za pomocą RFID 2 dni, natomiast samo tworzenie raportu zajmie 5 min przy 5 dniach metodą ręczną. »

Wyniki testów inwentaryzacji RFID na przykładzie producenta spożywczego

5 listopad 2024
Wiodący producent wyrobów spożywczych powierzył firmie ISS RFID przeprowadzenie testów systemu RFID w obszarze produkcyjnym, magazynowym i biurowym. Ich celem było zbadanie środowiska dla funkcjonowania technologii RFID i sprawdzenie możliwości optymalizacji obszaru inwentaryzacji i zarządzania środkami trwałymi. Testy, których wyniki przedstawiono w 3. kwartale br., potwierdziły zasadność wdrożenia technologii radiowej. »
Partnerzy