
La Dona Fruit Launches Vibrant Tropical Brand
25 sierpień 2020
La Dona Fruit – a leading producer and exporter of fresh golden pineapples and tropical fruits in Latin America – announces the launch of a vibrant brand for its high quality, sustainably sourced avocados and limes destined for Europe and the USA.
At a time when the world needs some cheer, the new ‘True Origins by La Dona’ brand features multi-coloured Pre-Columbian symbols that reflect the colour, light, and music of the indigenous Andes culture and tropical environment of Colombia and Peru where La Dona’s Hass avocados and Tahiti limes are grown almost year round using an artisan-style approach.
From September 2020, the striking new design will be printed onto La Dona’s 4.5 kilogramme (kg) corrugated cardboard boxes for export to Europe, as well as its 18kg (40lb) boxes for the USA. The brand aims to catch the eye of retailers and wholesalers throughout Europe, especially in the UK, France, Germany, Spain, Italy and Switzerland, plus the USA.
Oscar Baracaldo, La Dona Fruit’s Head of Customer Experience, explains: “The world needs a little more colour right now, and we want customers interacting with our brand to see something on the brighter side. True Origins by La Dona is a more dynamic design that epitomises the colour and light of the Andean culture, particularly the power of the sun from the Pre-Columbian era.”
La Dona takes an artisanal approach to fruit production, and the True Origins brand serves to illustrate those traditional characteristics.
Baracaldo continues: “We continue to develop our farms and grower relationships to deliver the best that The Andes region has to offer. By marrying ancient, local techniques together with up-to-date crop management practices, we can produce the rich and complex flavours that are found in La Dona’s fruit grown at different altitudes across The Andes.”
The bright new branding marks a stark contrast to the previous black opaque design used for La Dona’s Hass avocados from Colombia and Peru, and Tahiti limes from Colombia. In the future, the brand may be expanded for other fruit exports within La Dona’s basket.
Baracaldo comments: “We became tired of the previous black box, especially during this pandemic. Our attractive True Origins by La Dona campaign brings into our lives some much-needed colour, sunshine, and music from the Tropics at this strange time.”
La Dona has exported Colombian Tahiti limes to Europe since November 2019, and is just starting exports to the USA, having recently begun shipments of Colombian and Peruvian Hass avocados to Europe.
The company exports almost year round, and is approaching its peak supply period for limes. This coincides with a gap on the European market during autumn/fall, and a gap on the US market beyond November and December.
La Dona expects to supply 2,100 tonnes of limes by the end of this year.
Przeczytaj również:

POLAGRA+TAROPAK = kompleksowe spojrzenie na sektor spożywczy
25 czerwiec 2025
W odpowiedzi na potrzeby rynku, Targi POLAGRA 2025 zostaną połączone z Targami TAROPAK – wydarzeniem w pełni dedykowanym rozwiązaniom opakowaniowym, etykietowaniu oraz logistyce. To wyjątkowa okazja, by w jednym miejscu zapoznać się z kompleksową ofertą dla całego łańcucha produkcyjnego – od surowców i technologii, przez przetwórstwo, aż po pakowanie i dystrybucję gotowego produktu. Dzięki tej synergii, producenci z różnych segmentów branży spożywczej będą mogli:
znaleźć innowacyjne rozwiązania »

Świeże inicjatywy napędzają globalny wzrost na targach ASIA FRUIT LOGISTICA 2025
24 czerwiec 2025
ASIA FRUIT LOGISTICA zwiększa globalny handel dzięki nowym funkcjom i silniejszemu udziałowi międzynarodowemu. Targi ASIA FRUIT LOGISTICA 2025 szykują się do dynamicznej edycji AsiaWorld-Expo w Hongkongu w dniach 3–5 września, a globalny biznes świeżych produktów reaguje z impetem. Wystawcy z 41 krajów i regionów, 25 pawilonów narodowych. Tegoroczne wydarzenie wprowadza dwa zupełnie nowe fora: Frozen Fruit and Vegetables Forum pierwszego dnia oraz Nuts and Dried Fruit Forum drugiego dnia. »

Wyczekiwane targi branży spożywczej i napojów SIGEP Asia powracają
24 czerwiec 2025
SIGEP Asia, Speciality Food & Drinks Asia i Speciality Coffee & Tea Asia 2025, odbywające się w tym samym czasie co 6. edycja Restaurant Asia, zgromadzą i zainspirują najlepszych graczy branżowych i decydentów z całego łańcucha dostaw F&B i gastronomii. Priorytetowo traktując programowanie o dużym wpływie, wydarzenie wykracza poza tradycyjne stoiska handlowe, oferując dziesiątki dodatkowych wydarzeń, takich jak tematyczne salony, przejęcia barów, pokazy na żywo i kursy mistrzowskie. »