Czy polskie wina mogą konkurować z zagranicznymi gigantami?

8 styczeń 2018

Rynek alkoholi jest dynamiczny, a zapotrzebowanie na wyroby regionalne, autentyczne i wysokiej jakości to jeden z najsilniejszych trendów rynku spożywczego w Polsce i Europie. Branża spirytusowa w Polsce jest istotnym elementem polskiej gospodarki a polska wódka jest jedyną polską marką globalną obecną na wszystkich rynkach całego świata. Rośnie sprzedaż wina, piwa regionalnego, wódki premium i whisky. Polacy coraz częściej sięgają po droższe wina i ten segment rynku alkoholi rośnie w tempie 20 %. Świadomość polskiego konsumenta jest na coraz wyższym poziomie, zwłaszcza jeżeli chodzi o dobór szczepów i regionów. Odkrywamy już nie tylko wina zagraniczne ale stajemy się miłośnikami win rodzimych.
Targi WorldFood Warsaw to gratka dla producentów, dystrybutorów i sommelierów. Strefa Wine&Spirits z roku na rok jest coraz większa, a oferta targowa jest bogata nie tylko w duży wybór win krajowych i zagranicznych, ale również w rozmowy B2B, panele dyskusyjne i wiele innych atrakcji.
 „Jesteśmy pierwszy raz na targach spożywczych, a nie winiarskich i zaskakuje nas pozytywnie poziom rozmów i wiedzy zwiedzających n/t wina i winiarstwa. Chcielibyśmy oczywiście dotrzeć do szerszego grona odbiorców z naszymi polskimi winami, które są świetne i trochę niedoceniane. Fajna atmosfera targów i dobre rozmowy.”-  tak ubiegłą edycję  tragów WorldFood Warsaw ocenił  Roman Myśliwiec, prekursor odrodzenia  polskiego winiarstwa, założyciel Fundacji na rzecz Rozwoju i Promocji Winiarstwa Galicja Vitis. 
W Polsce systematycznie przybywa winnic i producentów lokalnego trunku. Dziś mamy ponad stu zarejestrowanych winiarzy, którzy mają winnice na powierzchni 250 hektarów.
Czy lokalnym winiarniom łatwo przebić się na polskim rynku ? Sektor winiarski jest dynamiczny i zmienia się wraz z trendami.  Przeciętny Włoch wypija 44 litry wina, a Francuz 50 litrów rocznie. Polski konsument spożył w ciągu ostatniego roku około 5,5 litra ale trzy lata temu wypiliśmy ok 3 litry na osobę. Zatem rynek się rozwija , ale przed winiarzami i konsumentami jeszcze dużo pracy. Na razie w naszych winach gustują smakosze z zagranicy.
Dlatego też targi WorldFood Warsaw, to świetna okazja do zaprezentowania coraz bogatszej polskiej oferty i  do podróży przez regiony, odmiany, rodzaje, roczniki i style.
Wystawcy i zwiedzający będą mieli okazję do zapoznania się z szeroką ofertą alkoholi z całego świata oraz poszerzenia wiedzy o winie. Warsztaty i prelekcje będą połączone z degustacją napojów z różnych regionów. Na co można liczyć  podczas najbliższej edycji?
„Po raz pierwszy specjalną ofertę kierujemy do właścicieli polskich winnic. Stworzymy wspólną strefę, na której szeroka oferta polskich win zostanie wyeksponowana i atrakcyjnie zaprezentowana. Firmy, prezentujące swoje produkty w sektorze Wine&Spirits, mogą liczyć na spotkania z właściwie dobranymi grupami odbiorców. Wśród nich znajdą się osoby decydujące o zakupie alkoholi z punktów sprzedaży takich jak: sklepy specjalistyczne, sieci sklepów i supermarketów, przedstawiciele branży HoReCa, importerzy, dystrybutorzy. Dla wygody wystawców biorących udział w targach przygotowany zostanie serwis kieliszkowy. Firmy będą mogły nawiązać liczne kontakty biznesowe i wymienić się doświadczeniami z przedstawicielami sektora alkoholowego z całego świata ”- informuje Agnieszka Szpaderska, dyrektor Międzynarodowych Targów Żywności i Napojów WorldFood Warsaw.

Do zobaczenia w dniach 10-12 kwietnia 2018 na Międzynarodowych Targach Żywności i Napojów WorldFood Warsaw.

Przeczytaj również:

Ochrona przed mrozem: o 2 stopnie więcej dzięki ekranom Arrigoni

15 kwiecień 2024
W związku z problemami wynikającymi ze zmiany klimatu, szkody spowodowane późnymi przymrozkami stanowią coraz większe zagrożenie, a zdarzenia tego rodzaju mogą od samego początku zagrozić uprawom i wynikom całego roku rolniczego. Arrigoni oferuje zróżnicowaną gamę innowacyjnych produktów łagodzących niskie temperatury, mogących zapobiegać lub ograniczać występowanie szkód spowodowanych przez mróz. »

Co wydarzyło się w branży spożywczej w ciągu ostatniego miesiąca?

14 kwiecień 2024
Innowacja ma kluczowe znaczenie w SIAL Paris – i nigdzie nie jest to bardziej widoczne niż w SIAL Start-up Village, która jest prowadzona we współpracy z Sesamers. Obecna w 24 krajach Sesamers to globalna sieć wydarzeń technologicznych zapoczątkowana przez specjalistów w 2015 roku. „Dzięki 10-letniemu doświadczeniu pomagamy innowacyjnym firmom zabłysnąć na scenie, budować lepsze wydarzenia i skalować strategię wpływu” – mówi sieć znana również jako Start-up Sesame. »

W kwietniu Ucima kontynuuje swoją działalność targową

12 kwiecień 2024
Ponad 50 włoskich firm wybiera się na Circle Pack Chile, Djazagro i Korea Pack. Po udanym udziale w targach Propak Vietnam na początku tego miesiąca, Ucima przygotowuje się do kontynuowania międzynarodowej działalności wystawienniczej poprzez obecność na trzech kolejnych targach branżowych, potwierdzając swoje zaangażowanie w promowanie włoskiego przemysłu opakowaniowego na poziomie globalnym. »
Partnerzy