SIAL Paris 2020 - Ograniczenia & Rozwój
28 maj 2020
W dobie globalnych przemian, transformacji i społecznej odpowiedzialności biznesu Międzynarodowe Targi Żywności SIAL Paris 2020 pragną łączyć przedstawicieli branży spożywczej wokół najważniejszych zmian, które mają miejsce w tym sektorze i być źródłem inspiracji dla całej wspólnoty: Inspire Food Business.
SIAL Paris to najważniejsze targi w sektorze spożywczym, obowiązkowy punk dla kreatorów i poszukiwaczy trendów pragnących rozwijać swoją działalność. Od ponad 50 lat targi SIAL Paris gromadzą w stolicy Francji szerokie grono profesjonalistów z branży, którzy dzielą się swoim know-how i tworzą przepisy na przyszłość.
Edycja 2020 wprowadzi nową dynamikę rozpoczynając debaty wokół najważniejszych kwestii #Own the Change, tematyka, która skłoni profesjonalistów z branży spożywczej do zastanowienia się nad działaniami i konkretnymi inicjatywami będącymi reakcją na zmiany. Kluczowe jest znalezienie odpowiedzi na pytanie: „Jak wyżywić światową populację w 2050 roku?”.
Jest to już przedmiotem konsultacji międzynarodowych z udziałem przedstawicieli sektora spożywczego organizowanych we współpracy z Make.org. Można wziąć udział w konsultacjach w języku angielskim (dostępnych do 29 maja br.). Tematy konsultacji będą prezentowane szczegółowo w w dwóch sektorach targów SIAL 2020: SIAL talks i Alternative Food Forum.
Tematyka #Ownthechange targów SIAL Paris 2020 zachęca do zapoznania się bardziej szczegółowo z inicjatywami i innowacjami firm z sektora spożywczego w dobie pandemii. Jak rozwijać i przystosować swój biznes do kryzysu ? Jakie są nowe technologie, które pozwolą nam jeść zdrowo i zachować formę w czasie zamknięcia?
Przestrzeń Alternative Food Forum jest miejscem wymiany doświadczeń i prezentacji poglądów ekspertów na temat aktualnej problematyki. Wystąpienia licznych przedstawicieli sektora dystrybucji, żywności i restauracji połączone z analizami partnerów z Atlantic Santé i NutriMarketing gwarantują odwiedzającym możliwość zrozumienia i przygotowania się na przyszłe wyzwania sektora spożywczego.
Rozmawiamy na temat bieżących kwestii z Béatrice de Reynal, dietetyczką i prezesem NutriMarketing oraz Nathalie Hutter-Lardeau, dietetyczką, założycielką i dyrektorką Agence Atlantic Santé.
Elastyczność jest słowem kluczem do tego kryzysu. Firmy muszą być gotowe do wprowadzania zmian, aby tworzyć nowe rynki zbytu.
Detaliści z sektora spożywczego odnotowali wzrost popytu, jednak napotkali na trudności w łańcuchu dostaw. Handlowcy mają do czynienia z konsumentem, który szuka produktów spożywczych korzystnie wpływających na zdrowie, np. zwiększających odporność (sok z cytrusów lub sok owocowy), probiotyki, sektor bio. Dlatego firmy z sektora inwestują w oszczędne innowacje.
Wymaga to oduczenia się wprowadzania innowacji w sposób stosowany do 2020 roku. Należy przestrzegać trzech reguł:
• Jak najbardziej upraszczać, wybierając to co naturalne,
• Wykorzystywać zasoby, które nas otaczają: składniki, kompetencje, warsztaty...
• Umiejscowić się jak najbliżej konsumentów.
Przeczytaj również:
Więcej wystawców, więcej miejsca, więcej spostrzeżeń - Grüne Woche 2025 prezentuje przyszłe trendy w żywności i rolnictwie
16 styczeń 2025
Grüne Woche 2025 otwiera się w Berlinie w dniach 17-26 stycznia. 1500 wystawców z 60 krajów zaprezentuje kulinarne perełki, innowacje i trendy. 300 konferencji oferuje platformę do międzynarodowego dialogu. „Grüne Woche odzwierciedla różnorodność i siłę napędową przemysłu rolno-spożywczego, która wpływa na każdego z nas każdego dnia” — mówi dr Mario Tobias, dyrektor generalny Messe Berlin GmbH. »
Bądź gospodarzem na FOOD EXPO i poznaj świat żywności i napojów
15 styczeń 2025
Food Expo Greece to wiodące targi żywności i napojów w Europie Południowo-Wschodniej i miejsce spotkań, w którym profesjonaliści z branży starają się dostarczać najnowsze produkty, mierzyć rozwój rynku i nawiązywać kontakty z globalnymi dostawcami. Targi co roku gromadzą przedstawicieli branży żywności i napojów i stanowią forum do spotkań twarzą w twarz, utrzymywania kontaktów i budowania trwałych relacji biznesowych. »
Wszystko, czego potrzebujesz na wizytę na Grüne Woche
11 styczeń 2025
Od 17 do 26 stycznia 2025 r. Grüne Woche zgromadzi pod Funkturm miłośników rolnictwa, smakoszy, miłośników zwierząt i fanów ogrodnictwa. Bez kolejki i czekania: odwiedzający mogą wygodnie pobrać lub wydrukować swój bilet wstępu na swój telefon komórkowy w cyfrowym sklepie z biletami Grüne Woche. Bilety są również dostępne przy wejściach na teren wystawy. Osoby chcące zapłacić gotówką mogą otrzymać vouchery na bilety jednodniowe, rodzinne i happy hour w automatach biletowych BVG i centrach obsługi klienta. »