Kissabel®, Southern Hemisphere is making progress towards commercial development

28 kwiecień 2020

Australia and Chile lead the way, with good quality harvest for the red inside apple varieties, while New Zealand and Argentina report promising results.

The Kissabel® production in the southern hemisphere continues to make progress. From February to April, in Australia, New Zealand, South Africa, Chile and Argentina, the Ifored project partners are continuing in the assessment phase of the cultivars of the pink to deep red pulp. 

Australia already sees a forthcoming marketing season for Kissabel®. “We have been really encouraged by the quality of most of the series under test in Australia – Rowan Little, general manager at Montague Fresh, explains – All of the varieties have exhibited a pleasant range of orange/salmon coloured skin with attractive deep pink to red internal colour and very attractive white lenticel on most as well”.

Montague is working on branding too, according to Little: “This year we have invested in the development of Kissabel fruit stickers and trays to build brand awareness when we share Kissabel with our customers, retailers and media, in order to get them excited for future seasons”.

Unifrutti from Chile reported a good crop too: “Despite the reduced availability of water and high summer temperatures resulting from climatic change we had a nice Kissabel® crop with excellent skin pigmentation and beautiful, intense red colours inside – says production manager Riccardo Gatti – Hopefully, we are going to start marketing the next season”.

New Zealand is making progress, with a good colour development, as reported by Paul Paynter of Yummy Fruit Company: “We have our first crop here. Quality is very good from young trees. We will carry on with tests for one or two more seasons, so commercial launch is 5 years away. The goal is to have a sweeter selection for Asia as this region represents now about 50% of our exports”.

Argentina is also in the test phase, with promising results. “During this season we have noticed that the fruits have a greater level of acidity, therefore we have opted for late harvests, in order to better balance the flavour – Nicolas Sanchez explains, spokesperson of Moño Azul – we have high expectations for some varieties of red pulp and envisage terminating the evaluation phase with the next harvest”.

The evaluation phase in South Africa is continuing even though phytosanitary quarantine, until now has allowed for the entrance of few plants. “No commercialisation has been planned at this point – Tanith Freeman, Product Development Manager at Dutoit Group, says – two of the varieties evaluated are looking promising and show potential”.

Przeczytaj również:

FRUIT LOGISTICA 2025 przyciąga rekordową liczbę uczestników

4 luty 2025
Berlin jest gotowy na międzynarodowe spotkanie profesjonalistów z branży świeżych produktów. FRUIT LOGISTICA oficjalnie otworzy swoje podwoje jutro, witając gości handlowych z całego świata. Z ponad 2600 wystawcami z ponad 90 krajów, wydarzenie ma na celu ponowne potwierdzenie swojej reputacji jako najbardziej wpływowego miejsca spotkań dla globalnego sektora owoców i warzyw w tym roku. Tegoroczne motto, „Fruitful Connections”, podkreśla nacisk wydarzenia na wspieranie znaczących partnerstw i współpracy w branży. »

Heliospectra świętuje 10 lat dynamicznej kontroli światła z helioCORE™ i 15 lat dynamicznego oświetlenia

3 luty 2025
Heliospectra AB, światowy lider w dziedzinie innowacyjnego inteligentnego oświetlenia ogrodniczego i dynamicznych systemów sterowania oświetleniem, z dumą obchodzi 10. rocznicę swojego pionierskiego systemu sterowania helioCORE™ i 15 lat jako dostawcy dynamicznego oświetlenia. Od momentu wprowadzenia na rynek helioCORE wspiera plantatorów i badaczy na całym świecie. »

Uniban: Piąty co do wielkości eksporter bananów na świecie stawia na nowy port

3 luty 2025
Uniban, wiodący kolumbijski eksporter świeżych bananów, plantanów, egzotycznych owoców i innych produktów rolnych, prezentuje swoje przyszłościowe projekty na targach Fruit Logistica w Berlinie. W centrum uwagi znajduje się otwarcie najnowocześniejszego portu Puerto Antioquia, który zrewolucjonizuje kolumbijską infrastrukturę eksportową. Firma podkreśla swoje zaangażowanie społeczne i środowiskowe, dążąc do zrównoważonej poprawy jakości życia w regionach uprawy. »
Partnerzy