POLAGRA FOOD w maju – czy zmienił się tylko termin?

27 marzec 2018

Zmiany zachodzące w sektorze spożywczym sprawiają, że rośnie oczekiwanie polskich producentów żywności wobec targów, jako narzędzia, które jest w stanie wspierać działania eksportowe. Z kolei dystrybutorzy żywności chcą, by wydarzenie stanowiło przede wszystkim zwiastun trendów i kompleksowy przegląd ofert. To główne aspekty skupiające uwagę organizatorów POLAGRA FOOD. A jak zapowiada się najbliższa edycja poznańskich tarów dla branży spożywczej?

Żywność z całego świata
POLAGRA FOOD co roku przyciąga liczne grono zwiedzających kusząc doskonale znanymi markami produktów spożywczych, żywnością innowacyjną pod względem składu czy smaku, a także egzotycznymi smakami z całego świata. Na tegorocznej ekspozycji zaprezentują się między innymi polska branża mleczarska i przetwórstwa mięsnego, firmy przetwórstwa owocowo-warzywnego oraz produkujące słodycze, herbaty, napoje, przyprawy i produkty spożywcze eko, które mocno koncentrują swoje działania na pozyskaniu nowych odbiorców zza granicy, ale też intensywnie pracują nad ofertą dla rynku krajowego. Oprócz polskich przedsiębiorców nie zabraknie również producentów żywności, m.in. z Belgii, Białorusi, Chin, Francji, Hiszpanii, Holandii, Korei, Litwy, Macedonii, Niemiec, Sri Lanki, Szwajcarii, Ukrainy, Węgier oraz Włoch.

2018-03-27-polagra.jpg

Polagrowa kampania proeksportowa
Międzynarodowo będzie nie tylko w gronie wystawców, ale także w grupie zwiedzających. Do udziału w targach zapraszani są bowiem, oprócz polskich przedsiębiorców – właścicieli hurtowni i sklepów spożywczych czy kupców z sieci handlowych, przedstawiciele kadry kierowniczej dużych grup hurtowni i sieci supermarketów oraz importerzy i dystrybutorzy produktów spożywczych zza granicy. To z myślą o nich przygotowaliśmy program Hosted Buyers, który łączy potrzeby eksportowe zgłaszane przez polskich producentów z zapotrzebowaniem rynków zagranicznych, a przy tym pozwala komfortowo, pod opieką dedykowanych opiekunów, odwiedzić targi. – objaśnia Edyta Bonin-Kanikowska, Dyrektor Projektu POLAGRA FOOD.

Maksimum wiedzy o rynku
Nowością podczas tegorocznych targów będzie otwarta strefa szkoleniowa zlokalizowana w jednym z pawilonów. Na scenie pojawią się branżowi eksperci, którzy poruszą szereg tematów dedykowanych zarówno producentom żywności, jak i jej dystrybutorom, dotyczących m.in. optymalizacji produkcji, wymogów związanych ze znakowaniem produktów, praktyk zakupowych współczesnych nabywców czy budowania silnych marek własnych. Branża spożywcza w ostatnich miesiącach podlegała dość dynamicznym i wielu zmianom. Jedne wynikają z nowelizacji aktów prawnych, inne swoje źródło mają w transformacji zachowań zakupowych i preferencji produktowych. Firmy, które chcą być konkurencyjne, muszą bacznie śledzić te zmiany i szukać rozwiązań pozwalających na sprawną i efektywną adaptację do nowych warunków. Międzynarodowe Targi Poznańskie współpracują z gronem ekspertów, chętnie wspierających ten proces swoją wiedzą, dzielących się spostrzeżeniami z rynku i inspirujących do zmian. Przez trzy dni targowe będą oni do dyspozycji naszych gości. – objaśnia Edyta Bonin-Kanikowska.

Dodatkowo, w specjalnej strefie, odbędzie się także spotkanie z belgijskimi producentami mięsa wieprzowego i wołowego. Organizatorem misji, przy udziale Flanders Investment & Trade, jest VLAM vzw Belgian Meat Office – instytucja zrzeszająca firmy i promująca belgijskie mięso. Do rozmów zapraszani są polscy przetwórcy mięsa, zakłady mięsne, producenci dań gotowych, firmy pośredniczące w zakupie i sprzedaży mięsa w Polsce. Udział w wydarzeniu jest bezpłatny, ale wymagana jest wcześniejsza rejestracja.

Czas więc na zmianę przyzwyczajeń, bo kolejna POLAGRA FOOD już za kilka tygodni
(8-10.05.2018). To będą trzy dni intensywnych spotkań biznesowych, a do tego liczne szkolenia oraz wykłady o tematyce branżowej.
Więcej informacji: www.polagra-food.pl.

Przeczytaj również:

Jak żyć z euro? Doświadczenia krajów Europy Środkowo-Wschodniej

20 marzec 2019
Jaki wpływ na gospodarkę Estonii miało wprowadzenie euro? Jakie są polityczne konsekwencje wejścia do strefy euro dla Słowacji i Litwy? Czy przystąpienie do Unii Gospodarczo-Walutowej (UGW) wpłynęło na wzrost cen na Łotwie? W najnowszym raporcie Fundacji Schumana „Jak żyć z euro? Doświadczenia krajów Europy Środkowo-Wschodniej”, grupa badaczy pod kierownictwem prof. Witolda M. Orłowskiego, przedstawia skutki wprowadzenia euro w czterech wybranych państwach Europy Środkowej i Wschodniej. »

Podwyżka stawek VAT na napoje owocowe

14 marzec 2019
Polski rząd pozostawia sadowników i rolników bez odpowiedzi o cele i uzasadnienie planowanej podwyżki VAT na napoje owocowe z wysoką zawartością soku. W trakcie wczorajszego posiedzenia Sejmu, wnioskodawca rządowego projektu nowelizacji, reprezentowany przez Ministerstwo Finansów, po raz kolejny nie potrafił racjonalnie uzasadnić celu planowanej podwyżki VAT na napoje owocowe na bazie naturalnego soku. Posłowie wskazywali na negatywne skutki wejścia w życie ustawy, a jednym z nich jest „embargo” na owoce w Polsce. »

Zacieśnienie polsko-niemieckich relacji handlowych szansą na ożywienie gospodarki?

11 marzec 2019
Według niemieckich raportów Polska znajduje się na ósmym miejscu na liście największych odbiorców towarów z Niemiec i na szóstym, jeśli chodzi o kwestię importu dóbr. Nasz kraj, mimo iż położony znacznie bliżej Berlina, wciąż przegrywa z Włochami czy Wielką Brytanią. O wzajemnych stosunkach gospodarczych i kwestiach, które należałoby udoskonalić, rozmawiamy z minister przedsiębiorczości i technologii, Jadwigą Emilewicz. »
Partnerzy