POLAGRA FOOD w maju – czy zmienił się tylko termin?

27 marzec 2018

Zmiany zachodzące w sektorze spożywczym sprawiają, że rośnie oczekiwanie polskich producentów żywności wobec targów, jako narzędzia, które jest w stanie wspierać działania eksportowe. Z kolei dystrybutorzy żywności chcą, by wydarzenie stanowiło przede wszystkim zwiastun trendów i kompleksowy przegląd ofert. To główne aspekty skupiające uwagę organizatorów POLAGRA FOOD. A jak zapowiada się najbliższa edycja poznańskich tarów dla branży spożywczej?

Żywność z całego świata
POLAGRA FOOD co roku przyciąga liczne grono zwiedzających kusząc doskonale znanymi markami produktów spożywczych, żywnością innowacyjną pod względem składu czy smaku, a także egzotycznymi smakami z całego świata. Na tegorocznej ekspozycji zaprezentują się między innymi polska branża mleczarska i przetwórstwa mięsnego, firmy przetwórstwa owocowo-warzywnego oraz produkujące słodycze, herbaty, napoje, przyprawy i produkty spożywcze eko, które mocno koncentrują swoje działania na pozyskaniu nowych odbiorców zza granicy, ale też intensywnie pracują nad ofertą dla rynku krajowego. Oprócz polskich przedsiębiorców nie zabraknie również producentów żywności, m.in. z Belgii, Białorusi, Chin, Francji, Hiszpanii, Holandii, Korei, Litwy, Macedonii, Niemiec, Sri Lanki, Szwajcarii, Ukrainy, Węgier oraz Włoch.

2018-03-27-polagra.jpg

Polagrowa kampania proeksportowa
Międzynarodowo będzie nie tylko w gronie wystawców, ale także w grupie zwiedzających. Do udziału w targach zapraszani są bowiem, oprócz polskich przedsiębiorców – właścicieli hurtowni i sklepów spożywczych czy kupców z sieci handlowych, przedstawiciele kadry kierowniczej dużych grup hurtowni i sieci supermarketów oraz importerzy i dystrybutorzy produktów spożywczych zza granicy. To z myślą o nich przygotowaliśmy program Hosted Buyers, który łączy potrzeby eksportowe zgłaszane przez polskich producentów z zapotrzebowaniem rynków zagranicznych, a przy tym pozwala komfortowo, pod opieką dedykowanych opiekunów, odwiedzić targi. – objaśnia Edyta Bonin-Kanikowska, Dyrektor Projektu POLAGRA FOOD.

Maksimum wiedzy o rynku
Nowością podczas tegorocznych targów będzie otwarta strefa szkoleniowa zlokalizowana w jednym z pawilonów. Na scenie pojawią się branżowi eksperci, którzy poruszą szereg tematów dedykowanych zarówno producentom żywności, jak i jej dystrybutorom, dotyczących m.in. optymalizacji produkcji, wymogów związanych ze znakowaniem produktów, praktyk zakupowych współczesnych nabywców czy budowania silnych marek własnych. Branża spożywcza w ostatnich miesiącach podlegała dość dynamicznym i wielu zmianom. Jedne wynikają z nowelizacji aktów prawnych, inne swoje źródło mają w transformacji zachowań zakupowych i preferencji produktowych. Firmy, które chcą być konkurencyjne, muszą bacznie śledzić te zmiany i szukać rozwiązań pozwalających na sprawną i efektywną adaptację do nowych warunków. Międzynarodowe Targi Poznańskie współpracują z gronem ekspertów, chętnie wspierających ten proces swoją wiedzą, dzielących się spostrzeżeniami z rynku i inspirujących do zmian. Przez trzy dni targowe będą oni do dyspozycji naszych gości. – objaśnia Edyta Bonin-Kanikowska.

Dodatkowo, w specjalnej strefie, odbędzie się także spotkanie z belgijskimi producentami mięsa wieprzowego i wołowego. Organizatorem misji, przy udziale Flanders Investment & Trade, jest VLAM vzw Belgian Meat Office – instytucja zrzeszająca firmy i promująca belgijskie mięso. Do rozmów zapraszani są polscy przetwórcy mięsa, zakłady mięsne, producenci dań gotowych, firmy pośredniczące w zakupie i sprzedaży mięsa w Polsce. Udział w wydarzeniu jest bezpłatny, ale wymagana jest wcześniejsza rejestracja.

Czas więc na zmianę przyzwyczajeń, bo kolejna POLAGRA FOOD już za kilka tygodni
(8-10.05.2018). To będą trzy dni intensywnych spotkań biznesowych, a do tego liczne szkolenia oraz wykłady o tematyce branżowej.
Więcej informacji: www.polagra-food.pl.

Przeczytaj również:

Święto branży HoReCa już w marcu

13 listopad 2018
W dniach 21-23 marca, w Centrum Targowo-Kongresowym w Warszawie odbędą się 22. Międzynarodowe Targi Gastronomiczne EuroGastro oraz11. Międzynarodowe Targi Wyposażenia Obiektów Noclegowych WorldHotel. To wydarzenia na światowym poziomie, na których każdy związany z branżą HoReCa po prostu musi być! W tym roku pojawi się dużo nowości rynkowych, a także wiele debiutów. Dodatkowo program merytoryczny zapowiada się naprawdę interesująco. »

Edukacyjnie na EuroGastro

4 listopad 2018
W dniach 27-28 marca 2019 r., podczas targów EuroGastro, odbędzie się pierwsza sesja szkoleniowa w ramach Programu Edukacyjnego „Profesjonalny Menedżer Restauracji”. Wydarzenie organizują MT Targi Polska wspólnie z Kongresem Szefów Kuchni, który zajmuje się częścią merytoryczną. Projekt jest odpowiedzią na potrzebę profesjonalnego przygotowania menedżerów restauracji do prowadzenia biznesu gastronomicznego. »

Rekordowe targi TransLogistica Poland – 6-8 listopada

2 listopad 2018
Do VI edycji Międzynarodowych Targów Transportu i Logistyki w Warszawie – TransLogistica Poland zostało już tylko kilka dni. Tegoroczna edycja wydarzenia, mająca miejsce w dniach 6-8 listopada 2018 w EXPO XXI Warszawa, cieszy się rekordową popularnością. Swoją ofertę zaprezentuje ponad 240 wystawców, m.in z Polski, UE, krajów bałtyckich, państw WNP, Chin czy Indii. Dynamiczny rozwój targów potwierdza, że TransLogistica Poland to najważniejsze w Polsce i Europie Środkowo-Wschodniej wydarzenie biznesowe. »
Partnerzy