Kreatywna tradycja

19 grudzień 2019
JAKI JEST KLIENT ŚWIĄTECZNY?
Na pewno kupuje więcej, w dużych ilościach, częściej niż na co dzień wybiera marki premium i droższy asortyment. Szczyt zakupowy przypada na dni od 15 do 24 grudnia, co plasuje Polaków w europejskiej czołówce odkładania zakupów na ostatnią chwilę.
W międzynarodowym badaniu „Zakupy świąteczne 2019” wzięli udział respondenci z ośmiu europejskich krajów, w tym także z Polski. W tym roku na Boże Narodzenie polska rodzina wyda średnio ponad 1,5 tys. zł - wynika z badania firmy doradczej Deloitte. Blisko 70 proc. świątecznego budżetu zostawimy w sklepach stacjonarnych , które stanowią wciąż większość świątecznego budżetu Polaków (68 proc.), przy czym wzrosły one o 6,1 proc. w porównaniu do zeszłego roku.
Aby rozszerzyć i uatrakcyjnić ofertę, w tym wyjątkowym czasie wiele sklepów decyduje się na łączenie produktów. Wśród kupujących największą popularnością cieszą się zestawy złożone z kilku produktów i jakiegoś gadżetu.
W pierwszej fazie zakupowej – z wyprzedzeniem zazwyczaj kupowane są produkty takie jak cukier, mąka, kukurydza czy groszek w puszce, itp. Później są to barszcze czerwone w kartonach, przyprawy, sosy, dodatki do ciast, a na ostatnią chwilę klienci kupują świeże warzywa i owoce, jaja, mleko, nabiał, wędliny, mięsa oraz tuż przed Bożym Narodzeniem – alkohol. W okresie świątecznym możemy zaobserwować wzrost sprzedaży liści laurowych, ziela angielskiego, ale i innych przypraw, jak goździki, laska waniliowa czy anyż gwiaździsty, które są często potrzebne do przygotowania wigilijnych potraw czy kompotu. W grudniu przebojem staje się również majeranek. Jest on niezastąpiony w daniach z kapusty, jak i pieczonych potrawach. Popularnymi produktami stają się również buraki oraz suszone grzyby.
Boże Narodzenie to czas największych wzrostów sprzedaży również na rynku słodyczy czekoladowych – wg raportu Deloitte znajdują się one na trzecim miejscu na liście bestsellerów świątecznych.

SPECJALNE SMAKI NA ŚWIĘTA
Niektórzy producenci przygotowują specjalną ofertę świąteczną. Wśród wystawców targów WorldFood Poland wyróżnić można m.in. OneDayMore, które oferuje klientom specjalne smaki musli: świąteczne oraz zimowe, czy firmę Dary Natury, która w świątecznym zestawie sprzedaje m.in. susz wigilijny oraz świąteczną herbatę. Zestawy te kojarzą się z wyjątkowymi emocjami, ale również zachęcają konsumentów do próbowania nowych, limitowanych czasowo produktów.
Z okazji Świąt Bożego Narodzenia pragniemy życzyć Państwu, aby świąteczny czas przepełniony był radością, ciepłem i rodzinną atmosferą. Niech przyniesie odpoczynek i chwilę wytchnienia od codziennych obowiązków oraz energię i pomyślność na cały następny rok - Agnieszka Szpaderska dyrektor Targów WorldFood Poland.

Przeczytaj również:

POLECO 2024 – biznesowe wydarzenie dla zrównoważonego rozwoju i ochrony środowiska

6 listopad 2024
Targi POLECO 2024 potwierdziły swój status kluczowego wydarzenia biznesowego w branży ochrony środowiska i gospodarki komunalnej, przyciągając ponad 5000 uczestników gotowych nawiązać wartościowe kontakty handlowe oraz wymienić się wiedzą o najnowszych trendach i technologiach w tej dynamicznie rozwijającej się branży. Wystawcy z 10 krajów zaprezentowali innowacyjne rozwiązania – od zaawansowanych maszyn do segregacji i recyklingu »

Wyniki testów inwentaryzacji RFID

5 listopad 2024
Przeprowadzone testy na terenie zakładu wyrobów spożywczych potwierdziły, że technologia RFID sprawdzi się w optymalizacji procesu inwentaryzacji i zarządzania środkami trwałymi we wszystkich wskazanych lokalizacjach. Szacunki wskazują, iż przy liczbie 10 tys. środków trwałych do zinwentaryzowania metodą tradycyjną potrzeba 30 pełnych dni, a za pomocą RFID 2 dni, natomiast samo tworzenie raportu zajmie 5 min przy 5 dniach metodą ręczną. »

Wyniki testów inwentaryzacji RFID na przykładzie producenta spożywczego

5 listopad 2024
Wiodący producent wyrobów spożywczych powierzył firmie ISS RFID przeprowadzenie testów systemu RFID w obszarze produkcyjnym, magazynowym i biurowym. Ich celem było zbadanie środowiska dla funkcjonowania technologii RFID i sprawdzenie możliwości optymalizacji obszaru inwentaryzacji i zarządzania środkami trwałymi. Testy, których wyniki przedstawiono w 3. kwartale br., potwierdziły zasadność wdrożenia technologii radiowej. »
Partnerzy