Kreatywna tradycja

19 grudzień 2019
JAKI JEST KLIENT ŚWIĄTECZNY?
Na pewno kupuje więcej, w dużych ilościach, częściej niż na co dzień wybiera marki premium i droższy asortyment. Szczyt zakupowy przypada na dni od 15 do 24 grudnia, co plasuje Polaków w europejskiej czołówce odkładania zakupów na ostatnią chwilę.
W międzynarodowym badaniu „Zakupy świąteczne 2019” wzięli udział respondenci z ośmiu europejskich krajów, w tym także z Polski. W tym roku na Boże Narodzenie polska rodzina wyda średnio ponad 1,5 tys. zł - wynika z badania firmy doradczej Deloitte. Blisko 70 proc. świątecznego budżetu zostawimy w sklepach stacjonarnych , które stanowią wciąż większość świątecznego budżetu Polaków (68 proc.), przy czym wzrosły one o 6,1 proc. w porównaniu do zeszłego roku.
Aby rozszerzyć i uatrakcyjnić ofertę, w tym wyjątkowym czasie wiele sklepów decyduje się na łączenie produktów. Wśród kupujących największą popularnością cieszą się zestawy złożone z kilku produktów i jakiegoś gadżetu.
W pierwszej fazie zakupowej – z wyprzedzeniem zazwyczaj kupowane są produkty takie jak cukier, mąka, kukurydza czy groszek w puszce, itp. Później są to barszcze czerwone w kartonach, przyprawy, sosy, dodatki do ciast, a na ostatnią chwilę klienci kupują świeże warzywa i owoce, jaja, mleko, nabiał, wędliny, mięsa oraz tuż przed Bożym Narodzeniem – alkohol. W okresie świątecznym możemy zaobserwować wzrost sprzedaży liści laurowych, ziela angielskiego, ale i innych przypraw, jak goździki, laska waniliowa czy anyż gwiaździsty, które są często potrzebne do przygotowania wigilijnych potraw czy kompotu. W grudniu przebojem staje się również majeranek. Jest on niezastąpiony w daniach z kapusty, jak i pieczonych potrawach. Popularnymi produktami stają się również buraki oraz suszone grzyby.
Boże Narodzenie to czas największych wzrostów sprzedaży również na rynku słodyczy czekoladowych – wg raportu Deloitte znajdują się one na trzecim miejscu na liście bestsellerów świątecznych.

SPECJALNE SMAKI NA ŚWIĘTA
Niektórzy producenci przygotowują specjalną ofertę świąteczną. Wśród wystawców targów WorldFood Poland wyróżnić można m.in. OneDayMore, które oferuje klientom specjalne smaki musli: świąteczne oraz zimowe, czy firmę Dary Natury, która w świątecznym zestawie sprzedaje m.in. susz wigilijny oraz świąteczną herbatę. Zestawy te kojarzą się z wyjątkowymi emocjami, ale również zachęcają konsumentów do próbowania nowych, limitowanych czasowo produktów.
Z okazji Świąt Bożego Narodzenia pragniemy życzyć Państwu, aby świąteczny czas przepełniony był radością, ciepłem i rodzinną atmosferą. Niech przyniesie odpoczynek i chwilę wytchnienia od codziennych obowiązków oraz energię i pomyślność na cały następny rok - Agnieszka Szpaderska dyrektor Targów WorldFood Poland.

Przeczytaj również:

Sezon na arbuzy i melony | FRESH ENERGY

23 maj 2024
Fresh Energy oferuje produkty pochodzące ze swojego gospodarstwa, w którym uprawiane są świeże produkty najwyższej jakości, zgodnie z najsurowszymi standardami jakości. Pozwala to zachować kontrolę nad każdym etapem procesu, od nasion po półkę, zapewniając klientom najświeższe i najbardziej aromatyczne produkty. Uprawa Fresh Energy obejmuje 10 dzień Ramadanu CITY, Dar El Salam 1 i 2, AL Alamein i Al Ismailia na glebie bogatej w minerały, »

GPG wprowadza na rynek nową genetykę jeżyn

22 maj 2024
Global Plant Genetics (GPG) i polski program hodowli Rubusa Niwa właśnie zawarły umowę licencyjną na dwie nowe odmiany jeżyny pierwiosnkowej. Umowa dotyczy reprezentowania przez GPG odmian Maryna i Juhas na szeregu terytoriów międzynarodowych. Światowy przemysł jeżynowy rośnie nieprzerwanie od wielu lat i niezwykle istotne jest wprowadzenie na rynek ulepszonych odmian, które pomogą w tym rozwoju i jeszcze bardziej go przyspieszą »

Interpera2024: skupienie się na wizytach technicznych

22 maj 2024
Interpera 2024 zgromadzi międzynarodowy sektor gruszek w dniach 26–27 czerwca w Óbidos w Portugalii. Oprócz głównego dnia konferencji organizatorzy przygotowali gruszkowe wizyty techniczne, których po prostu nie można przegapić! Uczestnicy zapoznają się z uprawą i ochroną gruszek w Portugalii. Program będzie łączył wymianę wiedzy i wizyty w firmach. Uczestnicy Interpera 2024 zostaną przeniesieni do serca regionu gruszkowego Rocha, w obszar znany jako Oeste, gdzie koncentruje się 90% produkcji. »
Partnerzy