Konsument jest najważniejszy!

14 listopad 2017
Największym atutem targów WoldFood Warsaw jest możliwość bezpośredniego kontaktu producentów, przetwórców i handlowców skoncentrowanych na konsumencie i wspólnie niejako oferujących innowacyjne i tradycyjne zarazem produkty. Ekspozycje targowe, prezentacje i degustacje, rozmowy b2b, liczne prelekcje i pokazy, panele ekspertów i przedsiębiorców tworzą wielka giełdę ofert, otwierającą dostęp nie tylko do produktu, ale i do świadomości korzyści z jego zakupu i sprzedaży. Targi WorldFood Warsaw gromadzą co roku przedsiębiorców
i menadżerów, prezesów firm i dyrektorów różnych specjalizacji w branży spożywczej, ekspertów i analityków rynkowych, ale także dziennikarzy i organizacje, reprezentujące zróżnicowane potrzeby i interesy konsumenta. WorldFood Warsaw to tylko i aż trzy dni w stolicy Polski – ojczyzny świetnej żywności i kraju otwartego na inne kultury, także kulinarne. Niech zatem mieszają się aromaty całego świata, niech zacieśniają się relacje i realizują tylko dobre interesy.

Rynek FMCG, w tym żywności, kreuje ostatecznie polski konsument, na którego wpływa szereg czynników przed i w trakcie dokonywania zakupów. Jest on nabywcą wrażliwym na jakość - w szerokim tego słowa znaczeniu. Ceni wybór, czyli ocenia asortyment, ceni czas, czyli analizuje dostępność i prostotę przygotowania produktu finalnego, stać go na wiele, ale nie na codzienny luksus, więc poszukuje dobrej, co nie znaczy najniższej ceny. Jest wrażliwy  asortymentowo, czasowo i cenowo. Spersonalizowana oferta, wysoka jakość obsługi klienta, pozytywna opinia o sprzedawcy oraz marka są priorytetem dla 60% polskich konsumentów.

Cechą narodową polskiego konsumenta jest wrodzona zaradność i powinna być ona przedmiotem rozważań każdego sprzedawcy chcącego osiągnąć sukces. Polakami kierują różne motywacje, ale wygoda i opłacalność transakcji zawsze będą jednymi
z najważniejszych. Mimo rosnącego znaczenia i entuzjazmu wokół handlu internetowego, większość konsumentów nadal częściej wybiera sklepy stacjonarne – te, które są najbliżej, które są znajome, które oferują dobrą „sąsiedzką” obsługę i posiadają szereg dodatkowych atutów.

Wartość rynku FMCG z roku na rok rośnie i wynosi ok 230 mld zł. Prawie połowa (48%) polskich internautów kupuje online, ale wartość handlu internetowego w Polsce nadal utrzymuje się na stabilnym poziomie 3% handlu ogółem. Polacy kupujący w Internecie biorą pod uwagę rekomendacje innych – ok. 30% z nich decyduje się na wybranie konkretnego sklepu na podstawie opinii w social media, serwisów z recenzjami czy internetowych liderów opinii – blogerów czy vlogerów. Jednak aż 70% kupujących  twierdzi, że wybór sklepu zależy przede wszystkim od ceny. Mimo nasuwającego się skojarzenia z wygodą zakupów dokonywanych online, Polacy wciąż chętnie robią zakupy w sklepach tradycyjnych (badania przeprowadzone przez Agencję Freebee). Niewielka odległość od sklepu, komfort dojazdu czy po prostu przyzwyczajenie, decydują o wyborze konkretnego punktu sprzedaży w przypadku prawie 40% konsumentów. W drugiej kolejności, dla około 18% badanych, najważniejsza jest stała oferta produktowa. Sklepy tradycyjne mają nad sklepami internetowymi bardzo istotną przewagę – produkty sprzedawane stacjonarnie, są w zasięgu ręki konsumenta. Możliwość obejrzenia towaru i jego dotknięcia, w momencie podejmowania decyzji o wyborze pomiędzy sklepem stacjonarnym, a internetowym jest istotna dla 80% polskich konsumentów.

Rynek się modernizuje, nabywa struktur, rozwija ofertę i kanały sprzedaży – czyni to w realu i w sieci. Kryteria uwyraźniające się najbardziej to prozdrowotność i funkcjonalność , ale także tradycja i wyraźna etniczność. Stąd kariera produktów tradycyjnie polskich, ale także azjatyckich i śródziemnomorskich. Klient chce kierować swym życiem, tożsamością
i zdrowiem – konsumować świadomie. Kto pośród producentów i handlowców tego nie zrozumiał – będzie miał szereg niemiłych niespodzianek.
Uczmy się zatem Polski konsumującej – specyficznego bogatego w produkty
i struktury rynku, ożywianego zróżnicowaną, dynamiczną świadomością konsumenckich tożsamości. Jest po temu świetna okazja, czyli V Targi WorldFood Warsaw, organizowane, jak co roku, wiosną w Warszawie. Do zobaczenia na Targach w dniach w dniach 10 - 12 kwietnia 2018 roku. Po raz drugi wydarzeniu towarzyszy sektor Chłodniczych Łańcuchów Dostaw COLDCHAIN POLAND.

Więcej informacji targowych na www.worldfood.pl

Kontakt dla Wystawców:
Agnieszka Szpaderska
agnieszka@worldfood.pl, tel. + 48 22 395 66 93

Przeczytaj również:

Ochrona przed mrozem: o 2 stopnie więcej dzięki ekranom Arrigoni

15 kwiecień 2024
W związku z problemami wynikającymi ze zmiany klimatu, szkody spowodowane późnymi przymrozkami stanowią coraz większe zagrożenie, a zdarzenia tego rodzaju mogą od samego początku zagrozić uprawom i wynikom całego roku rolniczego. Arrigoni oferuje zróżnicowaną gamę innowacyjnych produktów łagodzących niskie temperatury, mogących zapobiegać lub ograniczać występowanie szkód spowodowanych przez mróz. »

Co wydarzyło się w branży spożywczej w ciągu ostatniego miesiąca?

14 kwiecień 2024
Innowacja ma kluczowe znaczenie w SIAL Paris – i nigdzie nie jest to bardziej widoczne niż w SIAL Start-up Village, która jest prowadzona we współpracy z Sesamers. Obecna w 24 krajach Sesamers to globalna sieć wydarzeń technologicznych zapoczątkowana przez specjalistów w 2015 roku. „Dzięki 10-letniemu doświadczeniu pomagamy innowacyjnym firmom zabłysnąć na scenie, budować lepsze wydarzenia i skalować strategię wpływu” – mówi sieć znana również jako Start-up Sesame. »

W kwietniu Ucima kontynuuje swoją działalność targową

12 kwiecień 2024
Ponad 50 włoskich firm wybiera się na Circle Pack Chile, Djazagro i Korea Pack. Po udanym udziale w targach Propak Vietnam na początku tego miesiąca, Ucima przygotowuje się do kontynuowania międzynarodowej działalności wystawienniczej poprzez obecność na trzech kolejnych targach branżowych, potwierdzając swoje zaangażowanie w promowanie włoskiego przemysłu opakowaniowego na poziomie globalnym. »
Partnerzy