Konsument jest najważniejszy!

14 listopad 2017
Największym atutem targów WoldFood Warsaw jest możliwość bezpośredniego kontaktu producentów, przetwórców i handlowców skoncentrowanych na konsumencie i wspólnie niejako oferujących innowacyjne i tradycyjne zarazem produkty. Ekspozycje targowe, prezentacje i degustacje, rozmowy b2b, liczne prelekcje i pokazy, panele ekspertów i przedsiębiorców tworzą wielka giełdę ofert, otwierającą dostęp nie tylko do produktu, ale i do świadomości korzyści z jego zakupu i sprzedaży. Targi WorldFood Warsaw gromadzą co roku przedsiębiorców
i menadżerów, prezesów firm i dyrektorów różnych specjalizacji w branży spożywczej, ekspertów i analityków rynkowych, ale także dziennikarzy i organizacje, reprezentujące zróżnicowane potrzeby i interesy konsumenta. WorldFood Warsaw to tylko i aż trzy dni w stolicy Polski – ojczyzny świetnej żywności i kraju otwartego na inne kultury, także kulinarne. Niech zatem mieszają się aromaty całego świata, niech zacieśniają się relacje i realizują tylko dobre interesy.

Rynek FMCG, w tym żywności, kreuje ostatecznie polski konsument, na którego wpływa szereg czynników przed i w trakcie dokonywania zakupów. Jest on nabywcą wrażliwym na jakość - w szerokim tego słowa znaczeniu. Ceni wybór, czyli ocenia asortyment, ceni czas, czyli analizuje dostępność i prostotę przygotowania produktu finalnego, stać go na wiele, ale nie na codzienny luksus, więc poszukuje dobrej, co nie znaczy najniższej ceny. Jest wrażliwy  asortymentowo, czasowo i cenowo. Spersonalizowana oferta, wysoka jakość obsługi klienta, pozytywna opinia o sprzedawcy oraz marka są priorytetem dla 60% polskich konsumentów.

Cechą narodową polskiego konsumenta jest wrodzona zaradność i powinna być ona przedmiotem rozważań każdego sprzedawcy chcącego osiągnąć sukces. Polakami kierują różne motywacje, ale wygoda i opłacalność transakcji zawsze będą jednymi
z najważniejszych. Mimo rosnącego znaczenia i entuzjazmu wokół handlu internetowego, większość konsumentów nadal częściej wybiera sklepy stacjonarne – te, które są najbliżej, które są znajome, które oferują dobrą „sąsiedzką” obsługę i posiadają szereg dodatkowych atutów.

Wartość rynku FMCG z roku na rok rośnie i wynosi ok 230 mld zł. Prawie połowa (48%) polskich internautów kupuje online, ale wartość handlu internetowego w Polsce nadal utrzymuje się na stabilnym poziomie 3% handlu ogółem. Polacy kupujący w Internecie biorą pod uwagę rekomendacje innych – ok. 30% z nich decyduje się na wybranie konkretnego sklepu na podstawie opinii w social media, serwisów z recenzjami czy internetowych liderów opinii – blogerów czy vlogerów. Jednak aż 70% kupujących  twierdzi, że wybór sklepu zależy przede wszystkim od ceny. Mimo nasuwającego się skojarzenia z wygodą zakupów dokonywanych online, Polacy wciąż chętnie robią zakupy w sklepach tradycyjnych (badania przeprowadzone przez Agencję Freebee). Niewielka odległość od sklepu, komfort dojazdu czy po prostu przyzwyczajenie, decydują o wyborze konkretnego punktu sprzedaży w przypadku prawie 40% konsumentów. W drugiej kolejności, dla około 18% badanych, najważniejsza jest stała oferta produktowa. Sklepy tradycyjne mają nad sklepami internetowymi bardzo istotną przewagę – produkty sprzedawane stacjonarnie, są w zasięgu ręki konsumenta. Możliwość obejrzenia towaru i jego dotknięcia, w momencie podejmowania decyzji o wyborze pomiędzy sklepem stacjonarnym, a internetowym jest istotna dla 80% polskich konsumentów.

Rynek się modernizuje, nabywa struktur, rozwija ofertę i kanały sprzedaży – czyni to w realu i w sieci. Kryteria uwyraźniające się najbardziej to prozdrowotność i funkcjonalność , ale także tradycja i wyraźna etniczność. Stąd kariera produktów tradycyjnie polskich, ale także azjatyckich i śródziemnomorskich. Klient chce kierować swym życiem, tożsamością
i zdrowiem – konsumować świadomie. Kto pośród producentów i handlowców tego nie zrozumiał – będzie miał szereg niemiłych niespodzianek.
Uczmy się zatem Polski konsumującej – specyficznego bogatego w produkty
i struktury rynku, ożywianego zróżnicowaną, dynamiczną świadomością konsumenckich tożsamości. Jest po temu świetna okazja, czyli V Targi WorldFood Warsaw, organizowane, jak co roku, wiosną w Warszawie. Do zobaczenia na Targach w dniach w dniach 10 - 12 kwietnia 2018 roku. Po raz drugi wydarzeniu towarzyszy sektor Chłodniczych Łańcuchów Dostaw COLDCHAIN POLAND.

Więcej informacji targowych na www.worldfood.pl

Kontakt dla Wystawców:
Agnieszka Szpaderska
agnieszka@worldfood.pl, tel. + 48 22 395 66 93

Przeczytaj również:

Macfrut Academy, nowa lekcja wideo

17 wrzesień 2024
Profesor Bruno Mezzetti z Marche Polytechnic University opowie o wykorzystaniu markerów molekularnych, przewidywaniu genomicznym, nowych osiągnięciach w hodowli i o tym, w jaki sposób narzędzia bioinformatyczne mogą przyspieszyć innowację odmian. Nowa lekcja wideo na temat osiągnięć w produkcji truskawek, ze szczególnym uwzględnieniem sposobów poprawy i utrzymania ich jakości, zostanie opublikowana w czwartek 19 września o 17:00 czasu włoskiego (UTC+2). »

Rozwiń swój biznes w Egipcie na targach Pacprocess MEA

17 wrzesień 2024
pacprocess MEA, Międzynarodowa Wystawa Przetwórstwa i Pakowania na Bliskim Wschodzie i w Afryce, to kompleksowa i bardzo ukierunkowana wystawa, która odpowiada na wymagania sektorów żywności, napojów, słodyczy, piekarni, farmaceutyków, kosmetyków, dóbr nieżywnościowych i przemysłowych w regionie Bliskiego Wschodu i Afryki. Targi gromadzą lokalnych i międzynarodowych interesariuszy branży z całego łańcucha wartości, aby zaprezentować najnowocześniejsze technologie i nawiązać partnerstwa. »

XI Food Safety Congress

17 wrzesień 2024
Wyspecjalizowane prelekcje, ciekawe panele dyskusyjne oraz możliwość wymiany doświadczeń pomiędzy ekspertami branży żywnościowej to zasadnicze elementy Kongresu Bezpieczeństwa Żywności. Ponadto wydarzenie jest doskonałą okazją do nawiązywania kontaktów biznesowych. Organizatorem Kongresu jest International Featured Standards (IFS), instytucja odpowiedzialna za powszechnie uznawaną na świecie certyfikację zapewnienia jakości i bezpieczeństwa produktów oraz PPH Ewa BIS Sp. z o.o. »
Partnerzy