Zakończyły się targi Polagra Food

16 maj 2018
Za nami 3 intensywne dni spotkań branży spożywczej i do tego po raz pierwszy w otoczeniu wiosennej aury. To było wydarzenie, podczas którego na pierwszym planie były rozmowy biznesowe, a tłem do tych spotkań była żywność – wysokiej jakości, innowacyjna, przygotowana z myślą o oczekiwaniach konsumentów.
Tegoroczna edycja targów Polagra Food to 3 pawilony nowości. Zaprezentowało je blisko 170 wystawców z 16 krajów, w tym m.in. z Belgii, Bułgarii, Chin, Francji, Hiszpanii, Korei Południowej, Litwy, Macedonii, Niemiec, Sri Lanki, Szwajcarii, Ukrainy i Węgier. Nasze aspiracje są większe. Jestem przekonana, że pierwszą edycją targów Polagra Food w nowym wiosennym terminie udało się nam pokazać, że naszym priorytetem jest zorganizowanie wydarzenia stricte biznesowego, które odwiedzają dystrybutorzy żywności z Polski i zza granicy. Mam nadzieję, że to sprawi, iż w przyszłym roku do grona wystawców dołączy jeszcze więcej firm. – informuje Edyta Bonin-Kanikowska, dyrektor projektu.

Na tegorocznych targach Polagra Food można było zapoznać się m.in. z ofertą branży mleczarskiej, która przygotowała wiele nowości uwzględniających trendy żywieniowe oraz oczekiwania konsumentów. Wydarzenie było również okazją do promocji polskiego mięsa. Z producentami tego sektora można było porozmawiać na stoisku Związku Polskie Mięso, w którym partycypowało 21 firm. O najnowszych trendach i kierunkach rozwoju pojawiających się w branży rozmawiano natomiast podczas Forum Rzeźnictwa, Wędliniarstwa i Kuchmistrzostwa. Spotkanie to uzupełniły pokazy kulinarne, których tematyką przewodnią było mięso wieprzowe.
Dużym zainteresowaniem zwiedzających cieszyło się przygotowane z ogromną fantazją stoisko China Alkoholic Association, na którym swoją ofertę prezentowali producenci Baijiu, mocnego napoju alkoholowego produkowanego w Chinach,  a także Jorge Group – dystrybutora hiszpańskich szynek długo dojrzewających. Na ekspozycji nie zabrakło także producentów słodyczy, miodów, przetworów owocowo-warzywnych oraz dystrybutorów ryb i owoców morza.

W targach udział wzięło 3221 przedstawicieli branży spożywczej. Wśród nich znaleźli się m.in. reprezentanci firm: Jeronimo Martins Polska S.A., Eurocash SA, SELGROS Sp. z o.o., Intermarche, Lactima, Auchan, Unilever Poland Services Sp z o.o., Piotr i Paweł, Społem, Terravita spółka z o.o., Transgourmet Polska, Wawel S.A., Primavika Sp. z o.o.,  IGLOTEX CUW Sp. z o.o., TESCO, Dr. Oetker Polska Sp. z o.o., Żabka SA, Carrefour i Społem. Cieszy nas ogromnie obecność przedstawicieli nowoczesnych formatów takich jak super- i hipermarkety oraz convenience, które odpowiadają za 80% sprzedaży artykułów spożywczych w Polsce. To potwierdza, że pracują nad atrakcyjną ofertą dla nas, konsumentów, i poszukują produktów wysokiej jakości, które z pewnością można było znaleźć na stoiskach wystawców targów Polagra Food. – mówi Edyta Bonin-Kanikowska.
Na targach obecnych było również wielu zagranicznych dystrybutorów żywności zaproszonych w ramach programu Hosted Buyers. Ekspozycję odwiedzili m.in przedstawiciele branży spożywczej z Tadżykistanu, Wielkiej Brytanii, Gruzji, Kaliningradu, Grecji, Rumunii, Azerbejdżanu oraz kupcy z firmy Bidfood - największej hurtowni żywności działającej na rynkach detalicznym i HoReCa w Czechach, a także przedstawiciele Evrotek - grupy skupiającej pod sobą 4 sieci detaliczne operujące na terenie Ukrainy.
Targom Polagra Food towarzyszyło mnóstwo szkoleń i prelekcji, dedykowanych zarówno producentom żywności, jak i jej dystrybutorom. Szczególnym zainteresowaniem cieszyło się spotkanie na temat zasad znakowania żywności. Liczne grono słuchaczy zgromadzone przed sceną to potwierdzenie, że temat jest ważny dla branży. Z pewnością będziemy mieli na uwadze to, by nasi goście mogli pozyskać wiedzę na ten temat również podczas kolejnej edycji targów. – informuje Edyta Bonin-Kanikowska. Eksperci, którzy pojawili się na scenie targowej poruszyli ponadto zagadnienia związane z zachowaniem współczesnych konsumentów, optymalizacją produkcji i sprzedaży oraz dotyczące oczekiwań konsumentów wobec standardów obsługi. Solidniej dawki wiedzy można było także zaczerpnąć w Strefie Inspiracji Krajowego Ośrodka Wspierania Rolnictwa, gdzie zaproszeni gości dzielili się swoimi spostrzeżeniami na temat tego jak małe i średnie przedsiębiorstwa mogą budować rozpoznawalności marki, pozycjonować produkt czy wykorzystywać nowe kanały dystrybucji oraz dlaczego warto posiadać certyfikaty jakości.
W ramach tegorocznej edycji targów Polagra Food, wzorem lat poprzednich, odbyła się również gala wręczenia znaków Poznaj Dobrą Żywność, która była zwieńczeniem pierwszego targowego dnia.
W uroczystości udział wziął m.in. Pan Jacek Bogucki, Sekretarz Stanu w Ministerstwie Rolnictwa i Rozwoju Wsi, który w wywiadzie udzielonym dla MTP wskazał, że polska żywność reprezentuje bardzo wysokie standardy jakościowe, ale wyzwaniem dla krajowych producentów nadal jest pozyskiwanie nowych odbiorców zza granicy i utrwalenie pozycji na rynkach światowych, a priorytetem jest wypracowanie marki polskiej żywności.

Targi Polagra Food 2018 ponownie stały się miejscem dialogu pomiędzy producentami  dystrybutorami żywności. Niewątpliwie ogromnym walorem wydarzenia była obecność kupców zza granicy.
Jak podkreślają organizatorzy targów ten aspekt będzie rozwijany, bo polskim producentom żywności ogromnie zależy na nowych rynkach, które pozwolą na wykorzystanie potencjału produkcyjnego, jakim dysponują. Kolejna edycja targów planowana jest na wiosnę 2019. Konkretny termin targów zostanie podany przez organizatorów po zbadaniu światowego rynku eventów i wyznaczony na dni nie kolidujące z innymi wydarzeniami branżowymi.

Więcej informacji: www.polagra-food.pl.

Przeczytaj również:

Pole testowe o powierzchni około 3000 m2 na targach Macfrut 2024

23 kwiecień 2024
Innowacje branży zostaną zaprezentowane na powierzchni około 3000 metrów kwadratowych, podzielonej na dwie hale: jedną przeznaczoną do uprawy owoców (Hala C1 - Agri Field Solution) i drugą do produkcji bezglebowej techniki, ogrodnictwo komercyjne i przemysłowe oraz mechanizacja (hala A1 – Machinery Solutions). Oba te obszary pozwalają odwiedzającym przekonać się na własne oczy, co mogą zastosować w praktyce we własnym gospodarstwie. »

Pierwsza edycja Fruit Attraction w Brazylii odzwierciedla potencjał brazylijskiego sektora owoców i warzyw

22 kwiecień 2024
Fruit Attraction, jedne z wiodących na świecie międzynarodowych targów branży owocowo-warzywnej, zakończyły swoją pierwszą edycję w Brazylii, na terenie São Paulo Expo. Trzydniowe wydarzenie zgromadziło cały łańcuch produkcyjny sektora, z obecnością 45 krajów i 8 stanów brazylijskich (São Paulo, Bahia, Pernambuco, Rio Grande do Norte, Maranhão, Pará, Espírito Santo i Paraná) oraz 12 000 gości . »

Nowe zabezpieczenia w branży spożywczej – ekologia w centrum uwagi

22 kwiecień 2024
Biorąc pod uwagę cele zrównoważonej gospodarki o obiegu zamkniętym, gdzie jednym z nim jest ograniczenie ilości odpadów opakowaniowych, coraz więcej firm poszukuje opakowań w pełni przyjaznych środowisku. Dlatego już dziś firma Silny&Salamon wprowadza zamknięcia do opakowań produktów spożywczych wykonane w całości z biomateriałów i nadające się do przetworzenia. »
Partnerzy