WorldFood Poland - targi dla wymagających i świadomych handlowców

30 październik 2019

Jaki jest polski konsument i co nim kieruje podczas dokonywania zakupów? Jest wrażliwy na jakość, w każdym, szerokim tego słowa znaczeniu: asortymentowo, czasowo i cenowo. Spersonalizowana oferta, wysoka jakość obsługi klienta oraz marka są priorytetem dla 60% polskich konsumentów. I to powinien mieć na uwadze dobry handlowiec, którego działania są kluczem do sukcesu całej firmy.

Agencja badawcza Inquiry, we współpracy z ITBC Communication, zapytała konsumentów podczas badania „Wiemy, co jemy?”- co Polacy chcą wiedzieć o produktach i skąd czerpią wiedzę. Zdecydowana większość respondentów stwierdza, że najważniejszy dla nich jest skład produktu – 90 proc. badanych sprawdza, czy dana żywność zawiera jakieś dodatki. Równie istotne dla osób, które wzięły udział w badaniu, jest działanie prozdrowotne produktu (83 proc.) i zawartość składników odżywczych (82 proc.). Konsumenci interesują się też krajem z którego pochodzi żywność (74 proc.) a 76 proc. badanych chciałoby wiedzieć, czy dany produkt został wyprodukowany w sposób tradycyjny. Za najbardziej wiarygodne źródło wiedzy o produktach spożywczych konsumenci uważają porady lekarzy i dietetyków (41 proc.). Wysoko na skali wiarygodności plasują się etykiety na opakowaniach produktów (38 proc.) i porady znajomych/rodziny (34 proc.). Polacy ufają też stronom internetowym (27 proc.) oraz programom telewizyjnym poświęconym tematyce kulinarnej (25 proc.).

„Nowa generacja konsumentów żyje szybko i w poczuciu, że oferta stworzona jest specjalnie dla nich, jest spersonalizowana. To wpływa również na strategię firm spożywczych i dopasowuje rynek handlu, który zmienia się tak szybko jak zmieniają się potrzeby i oczekiwania konsumentów. Klient łączy prozdrowotność z polskością i tradycją, ale też nowoczesnością i modą. Jest wyczulony na wartości, które reprezentuje dana marka, docenia transparentność i autentyczność. Jest wyedukowany i reaguje na trendy.” To wielkie wyzwanie dla handlowców zauważa Maciej Ptaszyński, dyrektor Polskiej Izby Handlu.

Polakami kierują różne motywacje, ale wygoda i opłacalność transakcji zawsze będą jednymi z najważniejszych. Wrodzona zaradność powinna być przedmiotem rozważań każdego sprzedawcy chcącego osiągnąć sukces. Jeszcze w ubiegłym roku aż 64% Polaków kupujących online było osobami poniżej 34 roku życia. Dzisiaj grupę tę stanowi mniej niż połowa - tylko 42%. Znacząco wzrosło zainteresowanie internetowymi sklepami w grupach starszych. Osoby 50+ stanowią już ponad ¼ osób kupujących online (26% - wzrost o 14 p.p. w porównaniu do 2018 roku), a internauci 35-49 – ponad (32%) (wzrost o 7 p.p. w porównaniu do 2018 roku).

Jednak mimo rosnącego znaczenia i entuzjazmu wokół handlu internetowego, większość konsumentów nadal częściej wybiera sklepy stacjonarne – te, które są najbliżej, które znają, które oferują dobrą „sąsiedzką” obsługę i szereg dodatkowych atutów. Możliwość obejrzenia towaru i jego dotknięcia, w momencie podejmowania decyzji o wyborze pomiędzy sklepem stacjonarnym, a internetowym jest istotna dla 80% polskich konsumentów. Również w przypadku relacji dostawca-kupiec, istotny jest kontakt osobisty, możliwość bezpośredniego zobaczenia, dotknięcia i spróbowania produktów, które handlowiec chce umieścić na półce sklepowej i oferować swoim klientom. Dlatego tak ważna jest możliwość spotkania branży w jednym miejscu i czasie na targach WorldFood Poland w kwietniu każdego roku. Jest to miejsce spotkań całego łańcucha spożywczego, od dostawców surowców i dodatków, poprzez przetwórców i wytwórców gotowych produktów spożywczych, po technologie i usługi dedykowane branży spożywczej.

Współczesny konsument chce mieć w zasięgu ręki produkty wyjątkowe, oryginalne, ekologiczne i dostęp do kuchni świata bez egzotycznych podróży. „Dlatego już dziś zapraszamy świadomych handlowców na VII edycję WorldFood Poland w dniach 21-23 kwietnia 2020. Przykładamy olbrzymią wagę do rozwoju Targów WorldFood zgodnie z oczekiwaniami wystawców i zwiedzających. Na bieżąco analizujemy potrzeby rynku spożywczego, a po każdej edycji targów – opinie i uwagi ich uczestników. Dzięki temu wspólnie tworzymy targi, których rzeczywiście potrzebuje branża i rynek. Co roku zwiększa się ilość kupców z różnych stron świata i Europy, a rozmowy przeprowadzane podczas targów są szansą na nowe zamówienia i kontrakty. To olbrzymia wartość, którą trudno uzyskać online.”- podkreśla Agnieszka Szpaderska, dyrektor WorldFood Poland.
Więcej informacji oraz relacje z poprzednich edycji: www.worldfood.pl

Przeczytaj również:

Więcej wystawców, więcej miejsca, więcej spostrzeżeń - Grüne Woche 2025 prezentuje przyszłe trendy w żywności i rolnictwie

16 styczeń 2025
Grüne Woche 2025 otwiera się w Berlinie w dniach 17-26 stycznia. 1500 wystawców z 60 krajów zaprezentuje kulinarne perełki, innowacje i trendy. 300 konferencji oferuje platformę do międzynarodowego dialogu. „Grüne Woche odzwierciedla różnorodność i siłę napędową przemysłu rolno-spożywczego, która wpływa na każdego z nas każdego dnia” — mówi dr Mario Tobias, dyrektor generalny Messe Berlin GmbH. »

Bądź gospodarzem na FOOD EXPO i poznaj świat żywności i napojów

15 styczeń 2025
Food Expo Greece to wiodące targi żywności i napojów w Europie Południowo-Wschodniej i miejsce spotkań, w którym profesjonaliści z branży starają się dostarczać najnowsze produkty, mierzyć rozwój rynku i nawiązywać kontakty z globalnymi dostawcami. Targi co roku gromadzą przedstawicieli branży żywności i napojów i stanowią forum do spotkań twarzą w twarz, utrzymywania kontaktów i budowania trwałych relacji biznesowych. »

Wszystko, czego potrzebujesz na wizytę na Grüne Woche

11 styczeń 2025
Od 17 do 26 stycznia 2025 r. Grüne Woche zgromadzi pod Funkturm miłośników rolnictwa, smakoszy, miłośników zwierząt i fanów ogrodnictwa. Bez kolejki i czekania: odwiedzający mogą wygodnie pobrać lub wydrukować swój bilet wstępu na swój telefon komórkowy w cyfrowym sklepie z biletami Grüne Woche. Bilety są również dostępne przy wejściach na teren wystawy. Osoby chcące zapłacić gotówką mogą otrzymać vouchery na bilety jednodniowe, rodzinne i happy hour w automatach biletowych BVG i centrach obsługi klienta. »
Partnerzy