Modelowy Sklep - serce Targów RetailShow

15 październik 2019

Modelowy Sklep co roku cieszy się dużym zainteresowaniem odwiedzających targi RetailShow. W tym roku został zaprojektowany w formacie delikatesów, nieco zapomnianym przez inwestorów, a stanowiącym alternatywę dla dyskontów. Modelowy Sklep to przestrzeń, która inspiruje i pozwala porównać konkurencyjne oferty w jednym miejscu. Jubileuszowe, 10 Międzynarodowe Targi Wyposażenia Sklepów RetailShow odbędą się w dniach 20-21 listopada w Centrum EXPO XXI w Warszawie.

Modelowy Sklep to tętniące życiem miejsce na targach, do którego dociera każdy odwiedzający i właśnie tam w niezobowiązującej atmosferze może sprawdzić funkcjonowanie wyeksponowanych rozwiązań. Tegoroczny będzie wyposażony m.in. meblami firmy Wanzl. W większości będą to systemy, z których można tworzyć rozwiązania dla różnych produktów. – Z ­naszej perspektywy Modelowy Sklep to spojrzenie na to, jak powinien wyglądać obecnie handel detaliczny. To makieta prawdziwego sklepu, dlatego zawsze staramy się, by nasze regały sklepowe były odpowiednio zatowarowane, co dodaje całej aranżacji realizmu – mówi Michał Mitek, Design Project Manager.

Firma Wireland, która również zaprezentuje meble w Modelowym Sklepie, pokaże jak wykorzystać przestrzeń małych delikatesów spożywczych, tak, by sklep zawierał wszystkie niezbędne elementy, a jednocześnie był wygodny.

Po pierwsze potrzeby klienta
Zamysłem projektantki sklepu, Ewy Gawroniak-Olejniczak z pracowni Ego-Studio shop design, jest zwrócenie uwagi na sklepy, w których oferowane są produkty najwyższej jakości, pochodzące od sprawdzonych dostawców i regionalnych producentów. Łączy się to z potrzebami coraz bardziej wymagającego klienta, który jednocześnie ma coraz mniej czasu na zakupy. Zamierzeniem jest zaprezentowanie sklepu w segmencie delikatesowym.

Postrzeganie procesu zakupowego zmienia się, a każda grupa klientów ma inne oczekiwania odnośnie asortymentu, procesu zakupowego i czasu jego trwania. Zapewnienie klientowi wygody, zaoferowanie więcej niż konkurencja, przekonanie go, aby został na dłużej, to zadania współczesnego sklepu.

Właściwa ekspozycja
Kluczowym elementem sklepu delikatesowego jest położenie właściwych akcentów na świeżość, zdrową ekologiczną żywność, tradycję oraz wyselekcjonowane produkty regionalne. Ważna jest też dbałość o usługi komplementarne, które wykraczają poza tradycyjną sprzedaż. To oferta jedzenia na wynos, mała gastronomia czy miejsce, gdzie klient może podgrzać zakupione dania.

– Zapach kawy, świeżego pieczywa wypiekanego na miejscu, działają na klienta jak magnes. W tych sklepach nie możemy także zapomnieć o promocjach, produktach impulsowych i promocji paletowej. W tegorocznym sklepie pokażemy, jak w prosty sposób utrzymać nad nimi kontrolę, dedykując odpowiednie miejsca i projektując meble przeznaczone do promocji tak, aby zapanować nad chaosem tak dobrze znanym z dyskontów – mówi Ewa Gawroniak-Olejniczak.

Te założenia potwierdza Michał Mitek, Design Project Manager z firmy Wanzl, która zapewni rozwiązania w systemie Original Wire Tech na owoce i warzywa, czyli w obszarach, gdzie zazwyczaj jest ograniczone miejsce w alejkach. Nowością w sklepie będzie nowa odsłona mebla piekarniczego BakeOff Light. – Jak co roku staramy się zaskoczyć naszych klientów. Nie zawsze są to całkowicie nowe produkty, ale też takie, które mają zmienioną kolorystykę czy zastosowane innowacyjne materiały – dodaje.

Z kolei Daria Bujak z firmy Wireland zamierza zwrócić uwagę na szczegóły, które w nowo projektowanych sklepach powinny się znaleźć, m.in. takie jak boks samoobsługowy, zabudowę regałów suchych i podkreślenie w nich promocyjnych stref. – Dodatkowo postaramy się zaakcentować sposób wykorzystania produktów impulsowych w takiej kategorii sklepów – dodaje.

10 Międzynarodowe Targi Wyposażenia Sklepów RetailShow odbędą się w dniach 20-21 listopada 2019 w godzinach 9:00-17:00 w Centrum EXPO XXI przy ul. Prądzyńskiego 12/14 w Warszawie. Organizatorem Targów RetailShow jest firma ECP Polska.

Wstęp jest bezpłatny po zarejestrowaniu się na stronie internetowej http://www.retailshow.pl/pl/rejestracja lub w recepcji w dniu targów.

Przeczytaj również:

FRUIT LOGISTICA 2025 przyciąga rekordową liczbę uczestników

4 luty 2025
Berlin jest gotowy na międzynarodowe spotkanie profesjonalistów z branży świeżych produktów. FRUIT LOGISTICA oficjalnie otworzy swoje podwoje jutro, witając gości handlowych z całego świata. Z ponad 2600 wystawcami z ponad 90 krajów, wydarzenie ma na celu ponowne potwierdzenie swojej reputacji jako najbardziej wpływowego miejsca spotkań dla globalnego sektora owoców i warzyw w tym roku. Tegoroczne motto, „Fruitful Connections”, podkreśla nacisk wydarzenia na wspieranie znaczących partnerstw i współpracy w branży. »

Heliospectra świętuje 10 lat dynamicznej kontroli światła z helioCORE™ i 15 lat dynamicznego oświetlenia

3 luty 2025
Heliospectra AB, światowy lider w dziedzinie innowacyjnego inteligentnego oświetlenia ogrodniczego i dynamicznych systemów sterowania oświetleniem, z dumą obchodzi 10. rocznicę swojego pionierskiego systemu sterowania helioCORE™ i 15 lat jako dostawcy dynamicznego oświetlenia. Od momentu wprowadzenia na rynek helioCORE wspiera plantatorów i badaczy na całym świecie. »

Uniban: Piąty co do wielkości eksporter bananów na świecie stawia na nowy port

3 luty 2025
Uniban, wiodący kolumbijski eksporter świeżych bananów, plantanów, egzotycznych owoców i innych produktów rolnych, prezentuje swoje przyszłościowe projekty na targach Fruit Logistica w Berlinie. W centrum uwagi znajduje się otwarcie najnowocześniejszego portu Puerto Antioquia, który zrewolucjonizuje kolumbijską infrastrukturę eksportową. Firma podkreśla swoje zaangażowanie społeczne i środowiskowe, dążąc do zrównoważonej poprawy jakości życia w regionach uprawy. »
Partnerzy