Peru umacnia swoją pozycję handlową w Azji

4 wrzesień 2019

Peru umocniło swoją pozycję kluczowego partnera handlowego na rynkach azjatyckich dzięki delegacji ponad 250 specjalistów w Asia Fruit Logistica. Peru to kraj partnerski w tym roku na najważniejszych targach świeżych produktów dla kontynentu, Asia Fruit Logistica, która dziś otworzyła swoje drzwi specjalnym wydarzeniem inauguracyjnym.

Ceremonia otwarcia odbyła się na stoisku peruwiańskim, gdzie gospodarzem była delegacja kraju pod przewodnictwem dyrektora ds. Eksportu PROMPERU, Mario Ocharana.

„Historia tych targów jest związana z Peru od samego początku. Obecność kraju partnerskiego to historyczny moment i wynik wysiłków obu stron ”- powiedział Wilfried Woolbold, dyrektor handlowy Asia Fruit Logistica na konferencji prasowej, która odbyła się przed targami.

W ceremonii otwarcia uczesniczył także ambasador Peru w Chinach, Luis Quesada, oraz dyrektor wykonawczy Stowarzyszenia AGAP, Gabriel Amaro.

W ciągu ostatnich 30 lat sektor prywatny i publiczny w Peru współpracowały, aby doprowadzić ten kraj do przewodzenia międzynarodowym pozycjom eksportowym w kategoriach: szparagi, komosa ryżowa, awokado, jagody i mandarynki. „Współpracujemy z Chinami od 2009 r. w ramach umowy o wolnym handlu, ale poczyniliśmy również postępy w zakresie nowych protokołów dla bardzo ważnych produktów dla Peru pod względem produkowanych ilości. Granaty i komosa ryżowa będą kolejnymi peruwiańskimi produktami, które pojawią się na tym rynku ”, powiedział Mario Ocharan z PROMPERÚ.

Peru jest również znane jako źródło żywności bogatej w składniki odżywcze i przeciwutleniacze, co stanowi przewagę konkurencyjną, którą kraj będzie nadal promować na poziomie światowym dzięki kampanii Super Foods Peru. To udane studium przypadku, przykład tego, jak kraj może się umocnić jako zaufany partner handlowy, zostało przedstawione na etapie konferencji Asiafruit Business Forum.

Podczas prezentacji zatytułowanej „Od Peru do świata: centrum uwagi producentów” Mario Ocharan wraz z Carlosem Zamorano, dyrektorem zarządzającym w Provid i Sergio del Castillo, dyrektorem zarządzającym w Procitrus, wyjaśnili ścieżkę, która doprowadziła ich do ich obecnego sukcesu. Jednak kraj szuka nowych możliwości „poza Chinami”, a rynki takie jak Singapur, Indonezja czy Malezja mogą być kolejnym celem.

Przeczytaj również:

Międzynarodowe centrum spotkań młodych talentów branży rolniczej

13 listopad 2025
AGRITECHNICA 2025 ponownie stanie się globalnym miejscem spotkań dla młodych profesjonalistów, studentów uczelni wyższych, uczniów szkół zawodowych oraz praktykantów. Od 9 do 15 listopada w Hanowerze na odwiedzających czeka zróżnicowany program, obejmujący networking, pokazy na żywo, interaktywne formaty oraz specjalne wydarzenia edukacyjne. Young Professionals Day – 14 listopada w centrum uwagi. W programie znajdą się m.in.: planowanie kariery w rolnictwie, profesjonalizacja pracy, »

Pięć innowacji wyróżnionych nagrodą expoSE/expoDirekt Innovation Award 2025

13 listopad 2025
Europejski sektor uprawy jagód i szparagów ponownie spotka się na terenie Messe Karlsruhe (Niemcy) podczas 29. edycji expoSE – wiodących europejskich targów produkcji szparagów i owoców jagodowych. Jednym z najważniejszych punktów wydarzenia będzie wręczenie nagród expoSE/expoDirekt Innovation Award 2025, wyróżniających pięciu wystawców, których rozwiązania przynoszą wymierne korzyści producentom oraz sprzedawcom bezpośrednim. »

Branża szparagów, jagodowa i marketingu bezpośredniego spotyka się w Karlsruhe

13 listopad 2025
Już za kilka dni Messe Karlsruhe w Niemczech ponownie stanie się centrum europejskiej branży szparagów, owoców jagodowych oraz rolniczego marketingu bezpośredniego. W dniach 19–20 listopada 2025 roku odbędą się równolegle dwie kluczowe imprezy: 29. edycja expoSE – wiodące w Europie targi produkcji szparagów i owoców jagodowych, oraz 14. edycja expoDirekt – największe w Niemczech targi marketingu bezpośredniego w rolnictwie. »
Partnerzy