Nowy projekt międzynarodowego łańcucha dostaw

25 maj 2018

Zwiększenie produkcji wysokiej jakości orzechów sprzyja rozwojowi gospodarki rolnej w łańcuchu dostaw: Besana, światowy lider w przetwarzaniu i sprzedaży orzechów i suszonych owoców, zaprezentowała na targach Macfrut 2018 innowacyjny model internacjonalizacji.
Celem jest zwiększenie upraw orzechów włoskich, orzechów laskowych i migdałów, tworząc projekt łańcucha dostaw z udziałem producentów z Europy Środkowej i Azji Środkowej, czyli obszarów, na których warunki glebowe i klimatyczne pozwalają na osiągnięcie najlepszych plonów.
Ten ambitny projekt, który przewiduje inwestycję 2 milionów euro, rozpoczął się już 3 lata temu, dzięki znajomości gatunkowych cech odmian poznanych przez Besana Group w trakcie niemal 100 letniej działalności oraz – w pierwszej osobie – przez prezesa Giuseppe „Pino” Calcagniego, podczas jego długoletniej pracy w branży orzechowej.
„Celem projektu jest zwiększenie produkcji orzechów, sprzyjając rozpowszechnianiu cennych odmian – mówi Pino Calcagni – Projekt ma również bardzo znaczące skutki społeczne, takie jak rozwój słabo rozwiniętych obszarów oraz wprowadzanie nowoczesnych technologii rolniczych wśród społeczności lokalnych".

Projekt rozwojowy firmy Besana International dzieli się na wiele etapów. Młode rośliny orzechów laskowych, migdałowców i orzechów włoskich rozmnaża się metodą mikrorozmnażania lub szczepienia w znaczących szkółkach na terenie Włoch i Hiszpanii. Rośliny są wtedy wysyłane do trzech centrów specjalizujących się w hartowaniu roślin, z których rozprowadzane są dalej do uczestniczących w projekcie producentów z Europy i Azji.
Grupa Besana zapewnia partnerom pomoc techniczną i wsparcie w budowie systemów irygacyjnych, jak również konsultacje w zakresie mechanizacji, która ma zasadnicze znaczenie dla tego rodzaju uprawy.
Z myślą o uprawie roślin w sposób przyjazny dla środowiska w roku 2017 Grupa Besana uroczyście otworzyła w Kazachstanie trzy pola do porównywania odmian orzechów włoskich i laskowych. Na tych polach porównywane były odmiany pochodzące z Europy, Ameryki i Azji.
„W przeszłości reprezentowały nas wyłącznie nasze produkty konsumenckie, wśród których znaleźć można było propozycje rynkowe, dzięki którym od wielu lat znajdujemy się w czołówce rynku detalicznego i naszej branży – powiedział prezes Calcagni – ale od tej pory wyróżniał nas będzie również model zintegrowanego łańcucha dostaw. Stworzony przez nas projekt partnerski jest nowym sposobem prowadzenia działalności: począwszy od wyboru odmian, poprzez modernizację i wsparcie działań rolniczych, aż do sprzedaży produktu na całym świecie. Unikalny projekt rozwojowy, który nadaje wartości wszystkim zaangażowanym partnerom, mający na celu uzyskanie produktu końcowego o wysokiej wartości dodanej".


Grupa Besana
Historia firmy Besana sięga roku 1921. Od samego początku jest ona prowadzona przez jedną rodzinę. Następcami założyciela, Emilio, byli jego brat Vincenzo oraz bratanek Giuseppe. Dziś firmą zarządza już czwarte pokolenie – Pino wraz ze swym synem Riccardo i córką Vittorią. Na dzień dzisiejszy firma Besana, której siedziba od początku nieprzerwanie znajduje się w San Gennaro Vesuviano (w okolicy Neapolu), działa na pięciu kontynentach, importując surowce z 30 krajów i przetwarzając rocznie 42 000 ton orzechów, suszonych owoców i ziaren. Grupa jest jedną z członków założycieli pierwszej we Włoszech marki produktów organicznych – AlmaverdeBio. W roku 2017 obroty firmy Besana osiągnęły 190 milionów euro, o 15% więcej niż rok wcześniej.

Przeczytaj również:

Bądź gospodarzem na FOOD EXPO i poznaj świat żywności i napojów

16 styczeń 2025
Food Expo Greece to wiodące targi żywności i napojów w Europie Południowo-Wschodniej i miejsce spotkań, w którym profesjonaliści z branży starają się dostarczać najnowsze produkty, mierzyć rozwój rynku i nawiązywać kontakty z globalnymi dostawcami. Targi co roku gromadzą przedstawicieli branży żywności i napojów i stanowią forum do spotkań twarzą w twarz, utrzymywania kontaktów i budowania trwałych relacji biznesowych. »

Spotkanie ASIA FRUIT LOGISTICA w Bangkoku powraca z naciskiem na ASEAN

10 styczeń 2025
25 czerwca ASIA FRUIT LOGISTICA powraca do stolicy Tajlandii na dzień networkingu i dzielenia się wiedzą, skupiając się na dynamicznym rynku świeżych produktów ASEAN. Spotkanie Bangkok Meet Up oferuje doskonałą okazję do głębokiego nurkowania i bezpośredniej interakcji z epickim i niezwykle dynamicznym rynkiem ASEAN, w szczególności Tajlandią, Wietnamem, Indonezją, Malezją i Filipinam »

Targi rozpoczną się za 4 miesiące!

17 grudzień 2024
Konferencje Agora, będące sercem targów, będą doskonałą okazją do rozszyfrowania głównych problemów, z jakimi mierzą się profesjonaliści w branży. Prowadzone przez Florence Rabut i Oliviera Masbou, dziennikarzy i ekspertów w branży, okrągłe stoły będą poświęcone 4 fascynującym i szczególnie aktualnym tematom: Przetwórstwo: rozwijanie francuskiego pochodzenia w przetworzonych owocach i warzywach. »
Partnerzy