POLAGRA FOOD w maju – czy zmienił się tylko termin?

27 marzec 2018

Zmiany zachodzące w sektorze spożywczym sprawiają, że rośnie oczekiwanie polskich producentów żywności wobec targów, jako narzędzia, które jest w stanie wspierać działania eksportowe. Z kolei dystrybutorzy żywności chcą, by wydarzenie stanowiło przede wszystkim zwiastun trendów i kompleksowy przegląd ofert. To główne aspekty skupiające uwagę organizatorów POLAGRA FOOD. A jak zapowiada się najbliższa edycja poznańskich tarów dla branży spożywczej?

Żywność z całego świata
POLAGRA FOOD co roku przyciąga liczne grono zwiedzających kusząc doskonale znanymi markami produktów spożywczych, żywnością innowacyjną pod względem składu czy smaku, a także egzotycznymi smakami z całego świata. Na tegorocznej ekspozycji zaprezentują się między innymi polska branża mleczarska i przetwórstwa mięsnego, firmy przetwórstwa owocowo-warzywnego oraz produkujące słodycze, herbaty, napoje, przyprawy i produkty spożywcze eko, które mocno koncentrują swoje działania na pozyskaniu nowych odbiorców zza granicy, ale też intensywnie pracują nad ofertą dla rynku krajowego. Oprócz polskich przedsiębiorców nie zabraknie również producentów żywności, m.in. z Belgii, Białorusi, Chin, Francji, Hiszpanii, Holandii, Korei, Litwy, Macedonii, Niemiec, Sri Lanki, Szwajcarii, Ukrainy, Węgier oraz Włoch.

2018-03-27-polagra.jpg

Polagrowa kampania proeksportowa
Międzynarodowo będzie nie tylko w gronie wystawców, ale także w grupie zwiedzających. Do udziału w targach zapraszani są bowiem, oprócz polskich przedsiębiorców – właścicieli hurtowni i sklepów spożywczych czy kupców z sieci handlowych, przedstawiciele kadry kierowniczej dużych grup hurtowni i sieci supermarketów oraz importerzy i dystrybutorzy produktów spożywczych zza granicy. To z myślą o nich przygotowaliśmy program Hosted Buyers, który łączy potrzeby eksportowe zgłaszane przez polskich producentów z zapotrzebowaniem rynków zagranicznych, a przy tym pozwala komfortowo, pod opieką dedykowanych opiekunów, odwiedzić targi. – objaśnia Edyta Bonin-Kanikowska, Dyrektor Projektu POLAGRA FOOD.

Maksimum wiedzy o rynku
Nowością podczas tegorocznych targów będzie otwarta strefa szkoleniowa zlokalizowana w jednym z pawilonów. Na scenie pojawią się branżowi eksperci, którzy poruszą szereg tematów dedykowanych zarówno producentom żywności, jak i jej dystrybutorom, dotyczących m.in. optymalizacji produkcji, wymogów związanych ze znakowaniem produktów, praktyk zakupowych współczesnych nabywców czy budowania silnych marek własnych. Branża spożywcza w ostatnich miesiącach podlegała dość dynamicznym i wielu zmianom. Jedne wynikają z nowelizacji aktów prawnych, inne swoje źródło mają w transformacji zachowań zakupowych i preferencji produktowych. Firmy, które chcą być konkurencyjne, muszą bacznie śledzić te zmiany i szukać rozwiązań pozwalających na sprawną i efektywną adaptację do nowych warunków. Międzynarodowe Targi Poznańskie współpracują z gronem ekspertów, chętnie wspierających ten proces swoją wiedzą, dzielących się spostrzeżeniami z rynku i inspirujących do zmian. Przez trzy dni targowe będą oni do dyspozycji naszych gości. – objaśnia Edyta Bonin-Kanikowska.

Dodatkowo, w specjalnej strefie, odbędzie się także spotkanie z belgijskimi producentami mięsa wieprzowego i wołowego. Organizatorem misji, przy udziale Flanders Investment & Trade, jest VLAM vzw Belgian Meat Office – instytucja zrzeszająca firmy i promująca belgijskie mięso. Do rozmów zapraszani są polscy przetwórcy mięsa, zakłady mięsne, producenci dań gotowych, firmy pośredniczące w zakupie i sprzedaży mięsa w Polsce. Udział w wydarzeniu jest bezpłatny, ale wymagana jest wcześniejsza rejestracja.

Czas więc na zmianę przyzwyczajeń, bo kolejna POLAGRA FOOD już za kilka tygodni
(8-10.05.2018). To będą trzy dni intensywnych spotkań biznesowych, a do tego liczne szkolenia oraz wykłady o tematyce branżowej.
Więcej informacji: www.polagra-food.pl.

Przeczytaj również:

AGRITECHNICA 2025 startuje w Hanowerze

8 listopad 2025
Już jutro rusza AGRITECHNICA 2025, największe i najważniejsze na świecie targi technologii rolniczej, które po raz kolejny zamienią teren wystawowy w Hanowerze w globalne centrum innowacji, wiedzy i biznesu. Tegoroczna edycja odbywa się pod hasłem „Touch Smart Efficiency”, skupiając się na inteligentnych technologiach, efektywności oraz zrównoważonym rozwoju w rolnictwie. Przez siedem dni – od 9 do 15 listopada 2025 r. – odwiedzający będą mogli zobaczyć najnowsze rozwiązania z zakresu automatyzacji, digitalizacji, robotyki i zrównoważonej produkcji rolnej. »

Grüne Woche 2026: 100 lat tradycji, innowacji i smaku

6 listopad 2025
Międzynarodowe Targi Rolnictwa, Żywności i Ogrodnictwa Grüne Woche (Zielony Tydzień) obchodzą w tym roku wyjątkowy jubileusz — 100-lecie istnienia. Od 16 do 25 stycznia 2026 roku w Berlinie spotkają się przedstawiciele branży spożywczej, rolniczej i ogrodniczej z całego świata, by zaprezentować najnowsze trendy, technologie i produkty, a także porozmawiać o przyszłości globalnego rolnictwa i żywności. Jak podkreśla Lars Jaeger, dyrektor Grüne Woche: „Od stu lat targi odzwierciedlają zmiany w sposobie produkcji i konsumpcji żywności." »

AGRITECHNICA 2025 już za kilka dni - Największe na świecie targi maszyn rolniczych startują 9 listopada w Hanowerze

6 listopad 2025
Od 9 do 15 listopada 2025 roku teren targowy w Hanowerze ponownie stanie się centrum światowego rolnictwa. AGRITECHNICA 2025, wiodące na świecie targi maszyn i technologii rolniczych, zgromadzą 2800 wystawców z całego świata w 23 halach wystawienniczych, a towarzyszyć im będzie ponad 300 wydarzeń, konferencji i prezentacji technicznych. Codziennie międzynarodowi eksperci będą dzielić się doświadczeniami z różnych regionów świata: m.in. Asian Markets, Farming, Regenerative Agriculture, »
Partnerzy