Poznański Park Naukowo-Technologiczny w nowej odsłonie

21 marzec 2019
Pierwszy dzień wiosny 2019 r. to dla Poznańskiego Parku Naukowo-Technologicznego wielkie odświeżenie. Wprowadza nową identyfikację wizualną, z myślą o swoich klientach. Nowe logo ma podkreślić rzetelność oraz dynamikę i otwartość nowoczesnego środowiska badawczego, jakie tworzy PPNT.
Rzadko który Wielkopolanin wie, że w Poznaniu na Rubieży od 25 lat działa pierwszy park technologiczny, zainspirowany słynną Doliną Krzemową. Z kolei osoby, które zdają sobie z tego sprawę myślą, że to zwyczajnie część kampusu UAM, a przecież PPNT to nie uniwersytet. Nowa odsłona ma to zmienić. Wraz z pierwszym dniem wiosny PPNT wprowadza nowy system identyfikacji wizualnej, który ma pokazać biznesową twarz Parku i uświadomić innowacyjnym firmom, że PPNT działa  właśnie dla nich.

Nowe logo ma w założeniu podkreślać:
dynamikę PPNT, rozwój i nieustanne poszukiwanie nowych rozwiązań (stąd strzałka zamiast tradycyjnej litery „T”),
elastyczność i kreatywność (stąd zaokrąglone końce liter i miękki krój czcionki)
rzetelność, doświadczenie i eksperckość (stąd klasycznie czarne litery)
wyrazistość i charakter (stąd szeroka, wyraźna linia)

Biznesowa odsłona
Nowa identyfikacja wizualna PPNT harmonijnie łączy w sobie atrybuty dojrzałości i młodości. Chcemy, aby wymagające dziś coraz więcej firmy, otrzymały jasną informację: Poznański Park Naukowo-Technologiczny to:
Biznes – wspieramy firmy na każdym etapie, dostarczamy rozwiązań i technologii wg potrzeb klienta, zapewniamy profesjonalne usługi doradcze, fundusze na rozwój, dostęp do sieci międzynarodowych kontaktów,
Innowacja – tworzymy i pomagamy chronić wynalazki; prowadzimy firmy i naukowców przez proces komercjalizacji, pozyskiwania patentów, ochrony własności intelektualnej, aż do wdrożenia innowacji,
Technologia – tworzymy rozwiązania wspierające działalność firm, opracowujemy technologie, zapewniamy nowoczesne zaplecze laboratoryjne,
Nauka – prowadzimy badania naukowe, realizujemy zlecenia od naszych klientów, wspieramy naukowców w pozyskiwaniu grantów i prowadzeniu własnych badań.

Profil naszych zainteresowań pozostaje niezmienny. Nadal główną osią działalności PPNT są chemia, biotechnologia, fizyka oraz IT. Wspieramy jednak także firmy działające w innych gałęziach gospodarki. Każdy ambitny przedsiębiorca, stawiający na innowacje i nowoczesność, znajdzie w PPNT coś dla siebie. Jesteśmy kreatywni i nastawieni na współpracę. Nowe logo i cały system identyfikacji wizualnej to właśnie podkreślają.

Naukowe korzenie
PPNT to współpraca nauki i biznesu. To most łączący dwa światy i pozwalający im czerpać wzajemne korzyści. Wywodzimy się ze środowiska akademickiego. Jesteśmy jednostką naukową i wiemy jak osiągniecia nauki wdrożyć w biznesie. Nie odcinamy się od akademickich korzeni – to przecież miejsce, gdzie rodzi się nauka, a my tę naukę przekładamy na codzienność. Wspieramy firmy, przedsiębiorców, innowatorów, pomysłodawców w skutecznych wdrożeniach innowacji.  Nie zapominamy jednocześnie o stałym podnoszeniu jakości usług i budowaniu współpracy. Bo ta współpraca nauki i biznesu to jest to, czego wymaga nowoczesna, innowacyjna gospodarka. I taką gospodarkę chcemy współtworzyć.
Działamy w Poznaniu, gdzie PPNT ma siedzibę, ale nasze możliwości sięgają dużo dalej. Nauka i innowacje nie znają przecież granic. Działamy w całej Wielkopolsce, w Polsce, a nawet na całym świecie. Dzięki temu doskonale zdajemy sobie sprawę, że nieustannie zmieniają się warunki i charakter pracy naukowców oraz wymogi firm. Jesteśmy elastyczni i dynamicznie się rozwijamy, wychodząc naprzeciw tym wymaganiom. Chcemy aby było to jasne od pierwszego kontaktu z PPNT, od pierwszego spojrzenia na logo, ofertę, wizytówki czy stronę internetową.
Dlatego wprowadzamy nowy system identyfikacji wizualnej. Zmieniamy logotyp i inne elementy wizerunku, aby podkreślić naszą tożsamość i takie wartości jak innowacyjność, kreatywność i współpraca.
- Chcemy pokazać, że nasze wieloletnie  doświadczenie to przewaga na rynku,  to eksperckość, rzetelność i niezawodność oferowanych usług i jednocześnie nieustanne poszukiwanie nowoczesnych rozwiązań. – mówi Justyna Cięgotura, zastępca dyrektora PPNT.

Nowa identyfikacja wizualna to element łączący obszary działalności Parku w jedno. PPNT to marka profesjonalna, uporządkowana i budząca zaufanie, tak jak nasi pracownicy. Nasza działalność skupia się na specjalistycznych usługach doradczych i badawczych związanych z wdrażaniem nowych technologii. System identyfikacji wizualnej ma podkreślać elastyczność i biznesowy charakter PPNT.

Ujednolicamy przekaz nie tracąc różnorodności
Strzałka z literki „T” ma kierować uwagę na korzyści, jakie marka PPNT oferuje swoim klientom. Wskazuje wzrost, rozwój, akcelerację. Z kolei dwie zestawione, stykające się ze sobą strzałki symbolizują dwustronne korzyści płynące z i dla biznesu, technologii, innowacji oraz nauki. Współpracę firm z naukowcami, wspólny kierunek oraz punkt styku między tymi dwoma światami. Takim punktem jest właśnie Poznański Park Naukowo-Technologiczny.

Nowe logo Poznańskiego Parku Naukowo-Technologicznego jest proste, minimalistyczne, oparte na skrócie PPNT i zbudowanej na nim typografii. Uzupełnia się ono z językiem identyfikacji wizualnej, który jest bogatszy i ma bardziej kolorowy charakter. Tak jak różnorodna jest oferta Parku. Łączymy wiele tematów i różnorodnych działalności.
- Od ponad 20 lat funkcjonuje w ramach PPNT Poznańskie Laboratorium Radiowęglowe, prowadzimy badania naukowe z zakresu chemii i biotechnologii, świadczymy usługi doradcze, pomagamy w pozyskiwaniu funduszy europejskich, grantów dla naukowców. W obrębie Parku działa, jeden z najlepszych w kraju, Regionalny Punkt Kontaktowy Programów Ramowych UE, nowoczesne DataCenter. Od prawie 5 lat prowadzimy centrum nauki, jakim jest Laboratorium Wyobraźni. – podkreśla prof. Jacek Guliński, dyrektor Poznańskiego Parku Naukowo-Technologicznego.
Chcemy, aby z PPNT wychodził jasny i spójny komunikat: pracujemy wspólnie, na sukces naszych klientów. Jesteśmy jednością, dlatego razem się komunikujemy. Stąd nowa, spójna identyfikacja wizualna. Znajdzie ona odzwierciedlenie w logotypach (Laboratorium Wyobraźni, Centrum Archeologiczne, Przedszkole Parkowe Skrzaty itp.), listownikach, szablonach prezentacji, ofertach, wizytówkach itp.
Bazowa kolorystyka PPNT jest stonowana, techniczna. Dodaliśmy jednak mocny akcent kolorystyczny w postaci koloru zielonego. Dzięki temu udało się zachować balans między technicznym (naukowym) uporządkowaniem (ikony, opisy techniczne) a bardziej emocjonalnym językiem i przyjaznym charakterem dotyczącym relacji biznesowych i elastyczności, jaki nas wyróżnia.
- Identyfikacja wizualna, poprzez prostotę logo stanowi ramę dla różnorodnej działalności Parku. Dlatego, mimo iż naszym wyróżniającym kolorem jest zielony, dopuszczamy także inne kolory  w odpowiednich konfiguracjach. Pozwoli to na podkreślenie naszej różnorodności i elastyczności. – mówi Ewa Kocińska-Lange, zastępca dyrektora Poznańskiego Parku Naukowo-Technologicznego.

Mat. prasowe: Poznański Park Naukowo-Technologiczny

Przeczytaj również:

Święto Kwitnącej Truskawki, 17 maja 2019, Tyniec

26 kwiecień 2019
Polski Instytut Truskawki – właściciel największej doświadczalnej plantacji truskawki deserowej w Europie Środkowo – Wschodniej ma zaszczyt zaprosić Państwa na kolejną edycję „Święta kwitnącej truskawki”, które odbędzie się na plantacji w Tyńcu, nieopodal najstarszego w Polsce Opactwa Benedyktynów. W programie m.in. • Zwiedzanie plantacji • Prelekcje naukowców • Prelekcje praktyków • Panel dyskusyjny (praktycy – naukowcy) »

Sady Rosji w faktach i liczbach - rejestracja kończy się za tydzień

23 kwiecień 2019
Drugie doroczne forum inwestycyjne i wystawa „Orchards of Russia 2019” (22-23 maja 2019 r. W Moskwie) to wysokiej klasy międzynarodowa platforma do przyciągania inwestycji do rosyjskiego komercyjnego sektora ogrodniczego, omawiania strategii rozwoju przemysłu, dzielenia się najlepszymi praktykami wśród kluczowych graczy rynkowych i zabezpieczanie nowych kontraktów typu win-win. Orchards of Russia 2019 w faktach i liczbach: • Posiedzenie plenarne i dyskusja: krajowa polityka wsparcia, ramy legislacyjne, »

Cała branża w stolicy

3 kwiecień 2019
Ekspozycje targowe ponad 350 wystawców, prezentacje i degustacje, rozmowy B2B, liczne prelekcje i pokazy, panele ekspertów i przedsiębiorców, wielka giełda ofert – WorldFood Poland to tylko i aż trzy dni w stolicy Polski – ojczyzny doskonałej żywności i kraju otwartego na inne kultury. Szósta edycja WorldFood Poland to kolejna okazja na nawiązanie udanych, skutecznych i szerokich kontaktów oraz odbycie spotkań B2B. W rozmowach handlowych edycji 2019 uczestniczyli kupcy z 19 krajów. Nie zabrakło też kupców z sieci działających na terenie Polski. »
Partnerzy