Na początku roku na sklepowych półkach pojawiła się seria drinków pod marką XLEB, która przykuwała uwagę niecodziennym designem i różnorodnością asortymentu.
Marka XLЕБ otworzyła swój parasol jednocześnie na dwie kategorie - wódki specjalne XLЕБ i aperitif XLЕБWINE - napój 18%, pozycjonujący się jako napój wyjątkowy, w połączeniu z dowolną potrawą.
XLЕБWINE nazwano już chlebowym martini, a sondaże socjologiczne przeprowadzone przez sieci potwierdziły, że konsument postrzega ten napój jako nowy produkt.
Autorem i głównym ideologiem nowej marki jest Dmitrij Otryaskin, znany deweloper, weteran rynku alkoholi, który stał u początków takich marek jak Dovgan, Abrau-Dyurso, Tsarskaya i wiele innych. „Rosyjski rynek alkoholi od dawna znajduje się w stagnacji” - mówi Dmitry - „i chcemy na niego wejść, odgrywając światowe trendy, zaskoczyć tradycyjnego konsumenta i zdobyć lojalność nowych naśladowców”. Według Otryaskina jednym z takich trendów jest rozwój wódek o rozpoznawalnym i wysokiej jakości smaku. W przypadku marki XLEB było oczywiste, że ton nada grupa chlebowa: żytni, pszenny i słodowy. Zadanie okazało się jednak nie takie proste - zespół ds. Rozwoju marki pod przewodnictwem Otryaskina bezskutecznie wypróbował dziesiątki smaków używanych w Rosji. Pożądaną tożsamość smakową i naturalność uzyskano dopiero na specjalne zamówienie w Anglii. Bazą smakową produktów XLEB jest specjalny składnik, jakim jest ekstrakt z surowców naturalnych, ekstrahowany na specjalistycznym sprzęcie przy użyciu wyparek rotacyjnych (proces destylacji). Nawiasem mówiąc, receptura jest opatentowana, należy wyłącznie do zespołu XLEB i jest utrzymywana w tajemnicy. „Wódki smakowe” - kontynuuje Dmitrij Otryaskin - „są zaproszeniem do gastronomicznego spożycia „pierwotnie rosyjskiego napoju”.