Cydr Lubelski stawia na różnorodność i dostępność

29 maj 2016

Perry Lubelski w serii limitowanej i Cydr Lubelski Słodka Antonówka z tegorocznych zbiorów to nowości Cydru Lubelskiego na sezon 2016. Latem w sklepach dostępne będą też Cydr Lubelski Miodowy w zmienionym opakowaniu i dodatkowa, powiększona do 0,5 l „mała” pojemność klasycznego Cydru Lubelskiego. 

Cydr Lubelski inauguruje czwarty sezon letni. Obecny na rynku od 2013 r. w ciągu trzech lat stworzył nową kategorię lekkich alkoholi i wzorzec polskiego cydru naturalnego, produkowanego wyłącznie ze świeżo tłoczonego soku, nie z koncentratu, bez sztucznych barwników czy aromatów. Dziś Cydr Lubelski ma ok. 50% udziałów w rynku, a jego rozpoznawalność wśród konsumentów sprawia, że jest utożsamiany z kategorią. Markę zna aż 93% konsumentów kategorii, a prawie 70% deklaruje, że Cydr Lubelski ma przewagę nad innymi markami i preferuje tę markę.

- Polscy konsumenci cydru mają wysokie oczekiwania dotyczące smaku i naturalności. Bardziej niż konsumenci innych produktów zwracają uwagę na jakość i pochodzenie składników. To zrozumiałe, ponieważ to właśnie naturalny smak polskich jabłek wyróżnia cydr na tle innych alkoholi, co potwierdza struktura rynku. Polacy, zgodnie z deklaracjami, kupują przede wszystkim naturalny cydr ze świeżego soku z polskich jabłek, bo ten smakuje im najbardziej - mówi Michał Rozalicz, Dyrektor Marketingu AMBRA S.A., producenta Cydru Lubelskiego. - Po trzech latach obecności na rynku widać też, że konsumenci obok wysokiej jakości cydru, chcą też jego różnorodności. Poszukują szerszej oferty, chcą odkrywać smak cydrów gatunkowych i odmianowych.

Dlatego w tym sezonie AMBRA wprowadza nową serię limitowaną Perry Lubelski i rozszerza dystrybucję pierwszego cydru jednoodmianowego Cydr Lubelski Antonówka. Nowość jaką jest Perry Lubelski konsumenci będą mieli okazję spróbować w lipcu. Wytwarzany jest ze świeżo tłoczonego soku ze słodkich polskich gruszek Konferencja. Tak jak w przypadku Cydru Lubelskiego, AMBRA zdecydowała się na naturalny proces produkcji perry, zachowujący najcenniejsze składniki owoców (błonnik i pektyny) oraz autentyczny smak.

- Różnorodność odmian polskich jabłek daje możliwość stworzenia cydrów, które zachowują ich charakterystyczny smak i zapach. Przed cydrem otwiera się więc taka sama perspektywa rozwoju jaką obserwujemy w piwach, gdzie coraz popularniejsze stają się właśnie piwa rzemieślnicze, regionalne. Naturalny cydr ze świeżego soku też może mieć różnorodne gatunki i odmiany. Jako lider kategorii podejmujemy to wyzwanie - mówi Agata Domaradzka, Brand Manager Cydru Lubelskiego, AMBRA S.A.

Uzupełnieniem portfolio marki będzie nowe opakowanie Cydru Lubelskiego Miodowego oraz dodatkowa, powiększona do 0,5 l „mała” pojemność Cydru Lubelskiego Klasycznego, nieoficjalnie nazwana przez producenta „męską porcją”.

Przeczytaj również:

Partnerzy