Konkurs Smart Cuisine - dania dietetyczne, wywiad z Jurkiem Walczykiem – prezesem Klubu Szefów Kuchni

22 luty 2019

Jakie są założenia konkursu?

Fundacja Klubu Szefów Kuchni jest organizatorem konkursu „Smart Cuisine – dania dietetyczne”, który kieruje przede wszystkim do kucharzy, dla których zdrowe i smaczne gotowanie jest istotnym elementem życia zawodowego. Zadaniem konkursowym będzie przygotowanie dania pod hasłem: „Karotenoidy - naturalne barwniki w warzywach i owocach strażnikami parametrów zdrowia”. Uczestnicy mogą zgłaszać się do 25 lutego 2019 roku, a zmierzą się 27 marca 2019 roku podczas Targów EuroGastro i WorldHotel w Ptak Warsaw Expo w Nadarzynie.

Skąd pomysł na taki właśnie konkurs?

Założeniem Fundacji Klubu Szefów Kuchni jest chęć zmienienia postrzegania restauracji jako miejsca, gdzie się po prostu smacznie jada - na miejsce, gdzie jada się przy okazji zdrowo. Naprawdę wielu szefów, ale też restauratorów, stawia na rozwiązania, skupiające się na tematyce zdrowia. Dotyczy to z jednej strony różnorodnych obostrzeń i wskazówek związanych choćby z nietolerancjami, ale też z dietami dla sportowców i osób aktywnych, czy w końcu coraz liczniejszej grupy gości, którzy wybierają wyłącznie prozdrowotne rozwiązania żywieniowe. Ludzie chcą jadać w restauracji, ale coraz częściej szukają miejsc, gdzie nie idzie się na skróty w kwestii zdrowia.

Czy zdrowa kuchnia to tylko moda czy coś więcej?

Odpowiadanie na realne, coraz wyraźniej akcentowane potrzeby gości nie może być tylko modą. To świadomość rynku, to chęć spełnienia oczekiwań i to w końcu chęć reagowania na zmieniające się realia. Polacy są świadomymi konsumentami. Minął czas, kiedy chcieli zjeść dużo. Mija czas, że chcą jadać wykwintnie. Nadszedł moment, kiedy goście zwracają uwagę na jakość produktów, ich kaloryczność i wpływ na organizm. To zatem nie moda. Zdrowa kuchnia jest wyborem ludzi świadomych, aktywnych, stawiających na dobrą jakość życia.

Szef kuchni to artysta w swoim fachu, po co mu więc dietetyk, który może go ograniczać?

Szef kuchni to przede wszystkim rzemieślnik z solidnym fundamentem pracy u podstaw. Artystą może być, kiedy zgłębi wszelkie tajniki sztuki gotowania. Trudno jednak sobie wyobrazić, że w jego codzienną pracę włącza się dietetyk. Ale wyobrażenie, że szefowie czerpią z wiedzy dietetyków wydaje się już bardziej interesujące. Przy tworzeniu np. karty menu dla osób z nietolerancjami warto zapytać u źródła z czego należy zrezygnować, a co wręcz trzeba uzupełnić. Taka współpraca ma sens, kiedy chcemy patrzeć na naszych gości z szerszej perspektywy. Są różni, ale wszyscy mogą być gośćmi właśnie naszej restauracji. Warto zatem o nich zadbać.

Jakie jest Pana ulubione danie z zakresu Smart Cuisine?

To się okaże po konkursie (śmiech). Nie mniej jednak, jeśli jestem pytany o zdrową kuchnię mogę odpowiedzieć, jak chyba każdy. Najważniejszy jest doskonałej jakości produkt, taki ze sprawdzonego źródła. Potem w grę wchodzi uczciwość. Należy tak pracować, by goście otrzymywali dania zawsze świeże, odpowiedzialnie przetworzone, a przy okazji smaczne i zdrowe


Mat prasowe: MT Targi Polska SA

Przeczytaj również:

POLAGRA+TAROPAK = kompleksowe spojrzenie na sektor spożywczy

25 czerwiec 2025
W odpowiedzi na potrzeby rynku, Targi POLAGRA 2025 zostaną połączone z Targami TAROPAK – wydarzeniem w pełni dedykowanym rozwiązaniom opakowaniowym, etykietowaniu oraz logistyce. To wyjątkowa okazja, by w jednym miejscu zapoznać się z kompleksową ofertą dla całego łańcucha produkcyjnego – od surowców i technologii, przez przetwórstwo, aż po pakowanie i dystrybucję gotowego produktu. Dzięki tej synergii, producenci z różnych segmentów branży spożywczej będą mogli: znaleźć innowacyjne rozwiązania »

Świeże inicjatywy napędzają globalny wzrost na targach ASIA FRUIT LOGISTICA 2025

24 czerwiec 2025
ASIA FRUIT LOGISTICA zwiększa globalny handel dzięki nowym funkcjom i silniejszemu udziałowi międzynarodowemu. Targi ASIA FRUIT LOGISTICA 2025 szykują się do dynamicznej edycji AsiaWorld-Expo w Hongkongu w dniach 3–5 września, a globalny biznes świeżych produktów reaguje z impetem. Wystawcy z 41 krajów i regionów, 25 pawilonów narodowych. Tegoroczne wydarzenie wprowadza dwa zupełnie nowe fora: Frozen Fruit and Vegetables Forum pierwszego dnia oraz Nuts and Dried Fruit Forum drugiego dnia. »

Wyczekiwane targi branży spożywczej i napojów SIGEP Asia powracają

24 czerwiec 2025
SIGEP Asia, Speciality Food & Drinks Asia i Speciality Coffee & Tea Asia 2025, odbywające się w tym samym czasie co 6. edycja Restaurant Asia, zgromadzą i zainspirują najlepszych graczy branżowych i decydentów z całego łańcucha dostaw F&B i gastronomii. Priorytetowo traktując programowanie o dużym wpływie, wydarzenie wykracza poza tradycyjne stoiska handlowe, oferując dziesiątki dodatkowych wydarzeń, takich jak tematyczne salony, przejęcia barów, pokazy na żywo i kursy mistrzowskie. »
Partnerzy