1200 spotkań na Fresh Market

14 październik 2019

Konferencja Fresh Market, która odbyła się w tym roku w Polsce po raz XII, choć nie dorównuje rozmachem największym na świecie wydarzeniom w branży, jako jedyna organizowana jest w formule kupieckiego centrum handlu. Jej nadrzędnym celem jest umożliwienie producentom i dostawcom świeżych owoców, warzyw i kwiatów, a także firmom świadczącym usługi dla rolnictwa, przeprowadzenia indywidualnych biznesowych rozmów z kupcami z sieci handlowych.
Cel ten podczas tegorocznej edycji Fresh Market został z sukcesem zrealizowany. Podczas konferencji 3 października w Ożarowie Mazowieckim, czyli jednego dnia i w jednym miejscu, producenci i dostawcy z Polski i świata odbyli ponad 1200 spotkań z przedstawicielami 20 krajowych, regionalnych i międzynarodowych sieci handlowych, zarządzających łącznie 15 166 sklepami. Dostawcy świeżych owoców, warzyw i kwiatów, prezentując twarzą w twarz swoją ofertę sieciom handlowym, zyskali wyjątkową możliwość nawiązania relacji biznesowych. Mogą one zaowocować korzystnymi kontraktami oraz umocnieniem pozycji w polskim i międzynarodowym handlu świeżymi produktami. Na tegorocznej konferencji były obecne sieci polskie: ARCHELAN, CARREFOUR, DINO, FRAC, MAKRO, NASZ SKLEP, PGS, PIOTR i PAWEŁ, STOKROTKA, ŻABKA. W konferencji uczestniczyły również: czeska BILLA, litewska MAXIMA, mołdowska LINELLA, ukraińskie sieci TAVRIA-V i VARUS, a także białoruskie ALMI, EVROOPT, GIPPO, SANTA, SPAR, i ALC. Szczególnie spotkania z sieciami z Ukrainy i Białorusi są szansą dla firm zaistnienia na dynamicznie rozwijających się rynkach.

Fresh Market to również przegląd innowacyjnych rozwiązań technologicznych, produkcyjnych i marketingowych oraz trendów konsumenckich w globalnym biznesie. Uczestnicy konferencji mogli m.in. zapoznać się z nowoczesnymi rozwiązaniami opakowaniowymi dla branży spożywczej, a ich producenci zaprezentować na firmowych stoiskach swoją ofertę. Organizacja przestrzeni wystawienniczej pozwalała na formalne i nieformalne spotkania przedstawicieli producentów owoców, warzyw, kwiatów, nasion oraz firm usługowych, w tym także specjalizujących się w imporcie i eksporcie, a tym samym wymianę informacji, poglądów i opinii oraz zyskanie cennych kontaktów.
Podczas konferencji, jak co roku, odbyły się prelekcje i panele dyskusyjne na temat sytuacji na polskim i światowym rynku warzyw i owoców, a także wyzwań i prognoz na kolejny sezon. Paneliści skupili się na perspektywach eksportu polskich owoców i warzyw, zwłaszcza w kontekście przedłużającej się wojny handlowej z Rosją, a także konieczności znalezienia nowych rynków zbytu dla polskich produktów.

Podczas konferencji ogłoszono również uroczyście zwycięzcę konkursu „Fresh Market Award 2019”, promującego najbardziej innowacyjne produkty i usługi w bieżącym roku. Tytuł ten na XII edycji Fresh Market zdobyła firma HAZERA POLAND za pomidor malinowy klasy premium ROSAMUNDA o wyjątkowym smaku w typie coeur du boeuf, rekomendowanym do produkcji towarowej w warunkach szklarniowych. Atutem odmiany jest wyśmienity smak nawiązujący do pomidorów „z dawnych lat", unikalny kształt, intensywny połysk oraz głębokie żebrowanie.
Zaraz potem rozpoczął się Cocktail Dinner Party, na którym uczestnicy w nieformalnej atmosferze, przy dźwiękach fortepianu i rozkoszując się wspaniałym jedzeniem, kontynuowali rozmowy handlowe i nawiązywali kontakty w branży.
Organizatorzy starali się stworzyć jak najlepsze warunki uczestnikom po to, by mogli skupić się wyłącznie na celu biznesowym. Wszyscy goście korzystali z bufetu śniadaniowego oraz napojów gorących i zimnych. Zostali również zaproszeni na lunch. Podczas całej konferencji mogli liczyć na wsparcie Matchmakera, który pomagał w dotarciu do osób reprezentujących konkretną firmę i umówieniu spotkania.
Konferencja Fresh Market, dając możliwość zainicjowania współpracy pomiędzy producentami i eksporterami świeżych owoców, warzyw i kwiatów z sieciami handlowymi oraz przedsiębiorstwami świadczącymi usługi dla branży, przełoży się niewątpliwie na zwiększenie obrotów i zysków uczestników wydarzenia.

Przeczytaj również:

Targi expoSE & expoDirekt 2025: innowacje, efektywność i zrównoważony rozwój w produkcji szparagów i owoców jagodowych

10 październik 2025
W dniach 19–20 listopada 2025 roku w centrum wystawienniczym Messe Karlsruhe. Na powierzchni 25 000 m² zaprezentowane zostaną innowacje i sprawdzone rozwiązania podczas 29. edycji expoSE – wiodących w Europie targów poświęconych produkcji szparagów i owoców jagodowych – oraz 14. edycji expoDirekt, największych w Niemczech targów bezpośredniego marketingu produktów rolnych. »

Międzynarodowa Konferencja i Wystawa Petrochemiczna PCCF 2026 – New Delhi, 10–11 marca 2026

10 październik 2025
W dniach 10–11 marca 2026 roku w New Delhi (Indie) odbędzie się International Petrochemistry Conference & Exhibition (PCCF 2026) – jedno z najważniejszych wydarzeń branży petrochemicznej i chemicznej w Azji Południowej. Organizatorem wydarzenia jest IONEX Technology, a konferencja zgromadzi przedstawicieli przemysłu, nauki, administracji i biznesu z całego świata. »

Targi dla producentów szparagów i owoców jagodowych – expoSE & expoDirekt | 19–20 listopada 2025 | Messe Karlsruhe, Niemcy

9 październik 2025
Około 420 wystawców z 16 krajów weźmie udział w targowym duecie expoSE & expoDirekt, który odbędzie się w dniach 19–20 listopada 2025 r. w centrum wystawowym Messe Karlsruhe. Na powierzchni około 25 000 m² zaprezentują się wystawcy podczas 29. edycji expoSE – wiodących w Europie targów poświęconych produkcji szparagów i owoców jagodowych – oraz 14. edycji expoDirekt, największych w Niemczech targów marketingu bezpośredniego w rolnictwie. »
Partnerzy