Nowy projekt międzynarodowego łańcucha dostaw

25 maj 2018

Zwiększenie produkcji wysokiej jakości orzechów sprzyja rozwojowi gospodarki rolnej w łańcuchu dostaw: Besana, światowy lider w przetwarzaniu i sprzedaży orzechów i suszonych owoców, zaprezentowała na targach Macfrut 2018 innowacyjny model internacjonalizacji.
Celem jest zwiększenie upraw orzechów włoskich, orzechów laskowych i migdałów, tworząc projekt łańcucha dostaw z udziałem producentów z Europy Środkowej i Azji Środkowej, czyli obszarów, na których warunki glebowe i klimatyczne pozwalają na osiągnięcie najlepszych plonów.
Ten ambitny projekt, który przewiduje inwestycję 2 milionów euro, rozpoczął się już 3 lata temu, dzięki znajomości gatunkowych cech odmian poznanych przez Besana Group w trakcie niemal 100 letniej działalności oraz – w pierwszej osobie – przez prezesa Giuseppe „Pino” Calcagniego, podczas jego długoletniej pracy w branży orzechowej.
„Celem projektu jest zwiększenie produkcji orzechów, sprzyjając rozpowszechnianiu cennych odmian – mówi Pino Calcagni – Projekt ma również bardzo znaczące skutki społeczne, takie jak rozwój słabo rozwiniętych obszarów oraz wprowadzanie nowoczesnych technologii rolniczych wśród społeczności lokalnych".

Projekt rozwojowy firmy Besana International dzieli się na wiele etapów. Młode rośliny orzechów laskowych, migdałowców i orzechów włoskich rozmnaża się metodą mikrorozmnażania lub szczepienia w znaczących szkółkach na terenie Włoch i Hiszpanii. Rośliny są wtedy wysyłane do trzech centrów specjalizujących się w hartowaniu roślin, z których rozprowadzane są dalej do uczestniczących w projekcie producentów z Europy i Azji.
Grupa Besana zapewnia partnerom pomoc techniczną i wsparcie w budowie systemów irygacyjnych, jak również konsultacje w zakresie mechanizacji, która ma zasadnicze znaczenie dla tego rodzaju uprawy.
Z myślą o uprawie roślin w sposób przyjazny dla środowiska w roku 2017 Grupa Besana uroczyście otworzyła w Kazachstanie trzy pola do porównywania odmian orzechów włoskich i laskowych. Na tych polach porównywane były odmiany pochodzące z Europy, Ameryki i Azji.
„W przeszłości reprezentowały nas wyłącznie nasze produkty konsumenckie, wśród których znaleźć można było propozycje rynkowe, dzięki którym od wielu lat znajdujemy się w czołówce rynku detalicznego i naszej branży – powiedział prezes Calcagni – ale od tej pory wyróżniał nas będzie również model zintegrowanego łańcucha dostaw. Stworzony przez nas projekt partnerski jest nowym sposobem prowadzenia działalności: począwszy od wyboru odmian, poprzez modernizację i wsparcie działań rolniczych, aż do sprzedaży produktu na całym świecie. Unikalny projekt rozwojowy, który nadaje wartości wszystkim zaangażowanym partnerom, mający na celu uzyskanie produktu końcowego o wysokiej wartości dodanej".


Grupa Besana
Historia firmy Besana sięga roku 1921. Od samego początku jest ona prowadzona przez jedną rodzinę. Następcami założyciela, Emilio, byli jego brat Vincenzo oraz bratanek Giuseppe. Dziś firmą zarządza już czwarte pokolenie – Pino wraz ze swym synem Riccardo i córką Vittorią. Na dzień dzisiejszy firma Besana, której siedziba od początku nieprzerwanie znajduje się w San Gennaro Vesuviano (w okolicy Neapolu), działa na pięciu kontynentach, importując surowce z 30 krajów i przetwarzając rocznie 42 000 ton orzechów, suszonych owoców i ziaren. Grupa jest jedną z członków założycieli pierwszej we Włoszech marki produktów organicznych – AlmaverdeBio. W roku 2017 obroty firmy Besana osiągnęły 190 milionów euro, o 15% więcej niż rok wcześniej.

Przeczytaj również:

Food & Drinks Malaysia by SIAL, 1-3 July 2025 MITEC Kuala Lumpur

11 czerwiec 2025
Food & Drinks Malaysia by SIAL ma szansę stać się wiodącą wystawą żywności i napojów w Malezji i całym regionie - zapewniającą skoncentrowaną platformę dla branży w kierunku wejścia na rynek do bramy stolicy żywności Azji - Malezji. Udział w targach daje wystawcom możliwość eksploracji przedsięwzięć biznesowych, nawiązywania kontaktów i nawiązywania partnerstw z malezyjskimi i międzynarodowymi firmami, inwestorami i agencjami rządowymi, wykorzystując dynamiczny rynek F&B i potencjał ekonomiczny ASEAN. »

Poznaj świat win i alkoholi - mistrzowska klasa Vinexpo 2025

9 czerwiec 2025
Poszerz swoją wiedzę dzięki Vinexpo India 2025 Masterclass Series, prowadzonej przez Vinexpo Academy, globalnie uznaną platformę edukacji, innowacji i spostrzeżeń branżowych. Pogłęb wiedzę o produktach dzięki fachowo prowadzonym degustacjom. Poznaj trendy rynkowe dzięki bezstronnym, wartościowym spostrzeżeniom. Bądź na bieżąco dzięki treściom opracowanym przez światowych ekspertów. Każda sesja prowadzona przez uznanych sommelierów, mistrzów destylacji »

FRUITNET i IFPA łączą siły, aby dostarczać wartościowe treści na ASIA FRUIT LOGISTICA PEET UP

7 czerwiec 2025
Fruitnet i IFPA przygotują program treści wypełnionych spostrzeżeniami na wiodącym międzynarodowym wydarzeniu dla branży świeżych produktów w Ameryce Łacińskiej ASIA FRUIT LOGISTICA PERU MEET UP, zupełnie nowe międzynarodowe wydarzenie łączące handel eksportem świeżych produktów w Ameryce Łacińskiej z kluczowymi nabywcami z Azji i całego świata, rozpocznie się w Limie w dniach 28-29 października 2025 r. »
Partnerzy