Startują branżowe programy promocji

11 grudzień 2017

Ruszył projekt „Promocja gospodarki w oparciu o polskie marki produktowe - Marka Polskiej Gospodarki - Brand” poddziałanie 3.3.2 przeznaczony dla przedsiębiorstw z sektora MŚP realizowany przez Polską Agencję Inwestycji i Handlu. - Program daje polskim firmom ogromne możliwości dotarcia na rynki, których nie były w stanie do tej pory poznać - w dalekiej Azji, wciąż ważnej Europie i nie mniej obiecujących Afryce i Ameryce Łacińskiej. Jestem przekonany, że stoiska narodowe nie tylko znacząco wzbogacą ofertę PAIH, ale przede wszystkim zwiększą rozpoznawalność polskich produktów na świecie - podkreśla prezes Tomasz Pisula.
Na podstawie analiz trendów i potencjału wybranych rynków, Ministerstwo Rozwoju przygotowało listę 12 priorytetowych sektorów polskiej gospodarki, które mają największą szansę na globalny sukces. Za dziewięć programów promocji odpowiada PAIH, a wśród nich są: meble, moda polska (wraz z biżuterią), jachty i łodzie rekreacyjne, kosmetyki, sprzęt medyczny, biotechnologia i farmacja, budowa i wykańczanie budowli, maszyny i urządzenia, części samochodowe i lotnicze, części samochodowe i lotnicze. Promocją pozostałych trzech - spożywczego, IT/ICT (PARP) i usług prozdrowotnych zajmują się odpowiednio: Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa, PARP i Polska Organizacja Turystyczna. 6 grudnia 2017 r., w siedzibie PAIH, odbyła się konferencja inaugurująca branżowe programy promocji.

- Rozwój innowacyjnych firm i ich ekspansja zagraniczna to jedne z kluczowych założeń Strategii na rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju. Polscy przedsiębiorcy są bez wątpienia siłą napędową naszej gospodarki. Ich produkty odznaczają się bardzo wysoką jakością i innowacyjnością i mogą stać się flagowymi markami, pozytywnie kojarzonymi z naszym krajem. Dlatego wspólnie z Agencją prowadzimy działania, które mają na celu kompleksowe wsparcie branż perspektywicznych dla polskiego eksportu - mówi wiceminister rozwoju Tadeusz Kościński. W założeniach Ministerstwa udział w programach promocji umożliwi przedsiębiorcom ekspansję na nowe perspektywiczne rynki pozaeunijne, często odległe i kosztowne, których ze względu na istniejące ryzyko oraz koszty przedsiębiorcy dotąd nie wybierali w swoich strategiach rozwoju. Na większości z tych rynków działania promocyjne polskich przedsiębiorców uzupełnione zostaną o działania informacyjne oraz medialne, które wzmocnią przekaz promocyjny.

Mat. prasowe: PAIH

Przeczytaj również:

Rejestracja na PROGNOSFRUIT jest już otwarta - Angers, Francja, 6-8 sierpnia 2025

14 maj 2025
Konferencja Prognosfruit to wiodące coroczne wydarzenie w Europie dla sektora jabłek i gruszek, gromadzące plantatorów z całej Europy i spoza niej. Po ubiegłorocznej konferencji w Budapeszcie, Prognosfruit 2025 odbędzie się w Angers we Francji w dniach od 6 do 8 sierpnia 2025 r. Rejestracja jest już otwarta, a interesariusze i dziennikarze mogą rejestrować się za pośrednictwem strony internetowej Prognosfruit. »

Lithium Congress 2025, 11-12 czerwca 2025, Buenos Aires

13 maj 2025
Pośród potwierdzonych projektów inwestycyjnych: - KACHI LITHIUM PROJECT firmy Lake Resources (do 2027 r.), szacowana inwestycja 1,2 mld USD, etap projektu - studium wykonalności, wydajność 25 500 ton/rok. - PROJEKT ARCHIBARCA LITHIUM firmy Singularity Mining w Argentynie - Salar de Cauchari w prowincji Jujuy. - PROJEKT RIO GRANDE, SALINAS GRANDES i PROJEKT ARIZARO firmy NOA Lithium Brines Inc w Salta. »

Program transformacji rolnictwa Demokratycznej Republiki Konga wchodzi w fazę operacyjną

9 maj 2025
Program transformacji rolnictwa (ATP) to duży projekt o wartości 6,6 miliarda dolarów, którego celem jest zapewnienie szybkiej transformacji strukturalnej sektora rolniczego w Demokratycznej Republice Konga (DRK) poprzez ukierunkowane, zintegrowane podejście inwestycyjne. Jeden z największych krajów w Afryce, ma powierzchnię uprawną ponad 80 milionów hektarów, z czego obecnie uprawia się tylko 10%. »
Partnerzy