Czy polskie wina mogą konkurować z zagranicznymi gigantami?

8 styczeń 2018

Rynek alkoholi jest dynamiczny, a zapotrzebowanie na wyroby regionalne, autentyczne i wysokiej jakości to jeden z najsilniejszych trendów rynku spożywczego w Polsce i Europie. Branża spirytusowa w Polsce jest istotnym elementem polskiej gospodarki a polska wódka jest jedyną polską marką globalną obecną na wszystkich rynkach całego świata. Rośnie sprzedaż wina, piwa regionalnego, wódki premium i whisky. Polacy coraz częściej sięgają po droższe wina i ten segment rynku alkoholi rośnie w tempie 20 %. Świadomość polskiego konsumenta jest na coraz wyższym poziomie, zwłaszcza jeżeli chodzi o dobór szczepów i regionów. Odkrywamy już nie tylko wina zagraniczne ale stajemy się miłośnikami win rodzimych.
Targi WorldFood Warsaw to gratka dla producentów, dystrybutorów i sommelierów. Strefa Wine&Spirits z roku na rok jest coraz większa, a oferta targowa jest bogata nie tylko w duży wybór win krajowych i zagranicznych, ale również w rozmowy B2B, panele dyskusyjne i wiele innych atrakcji.
 „Jesteśmy pierwszy raz na targach spożywczych, a nie winiarskich i zaskakuje nas pozytywnie poziom rozmów i wiedzy zwiedzających n/t wina i winiarstwa. Chcielibyśmy oczywiście dotrzeć do szerszego grona odbiorców z naszymi polskimi winami, które są świetne i trochę niedoceniane. Fajna atmosfera targów i dobre rozmowy.”-  tak ubiegłą edycję  tragów WorldFood Warsaw ocenił  Roman Myśliwiec, prekursor odrodzenia  polskiego winiarstwa, założyciel Fundacji na rzecz Rozwoju i Promocji Winiarstwa Galicja Vitis. 
W Polsce systematycznie przybywa winnic i producentów lokalnego trunku. Dziś mamy ponad stu zarejestrowanych winiarzy, którzy mają winnice na powierzchni 250 hektarów.
Czy lokalnym winiarniom łatwo przebić się na polskim rynku ? Sektor winiarski jest dynamiczny i zmienia się wraz z trendami.  Przeciętny Włoch wypija 44 litry wina, a Francuz 50 litrów rocznie. Polski konsument spożył w ciągu ostatniego roku około 5,5 litra ale trzy lata temu wypiliśmy ok 3 litry na osobę. Zatem rynek się rozwija , ale przed winiarzami i konsumentami jeszcze dużo pracy. Na razie w naszych winach gustują smakosze z zagranicy.
Dlatego też targi WorldFood Warsaw, to świetna okazja do zaprezentowania coraz bogatszej polskiej oferty i  do podróży przez regiony, odmiany, rodzaje, roczniki i style.
Wystawcy i zwiedzający będą mieli okazję do zapoznania się z szeroką ofertą alkoholi z całego świata oraz poszerzenia wiedzy o winie. Warsztaty i prelekcje będą połączone z degustacją napojów z różnych regionów. Na co można liczyć  podczas najbliższej edycji?
„Po raz pierwszy specjalną ofertę kierujemy do właścicieli polskich winnic. Stworzymy wspólną strefę, na której szeroka oferta polskich win zostanie wyeksponowana i atrakcyjnie zaprezentowana. Firmy, prezentujące swoje produkty w sektorze Wine&Spirits, mogą liczyć na spotkania z właściwie dobranymi grupami odbiorców. Wśród nich znajdą się osoby decydujące o zakupie alkoholi z punktów sprzedaży takich jak: sklepy specjalistyczne, sieci sklepów i supermarketów, przedstawiciele branży HoReCa, importerzy, dystrybutorzy. Dla wygody wystawców biorących udział w targach przygotowany zostanie serwis kieliszkowy. Firmy będą mogły nawiązać liczne kontakty biznesowe i wymienić się doświadczeniami z przedstawicielami sektora alkoholowego z całego świata ”- informuje Agnieszka Szpaderska, dyrektor Międzynarodowych Targów Żywności i Napojów WorldFood Warsaw.

Do zobaczenia w dniach 10-12 kwietnia 2018 na Międzynarodowych Targach Żywności i Napojów WorldFood Warsaw.

Przeczytaj również:

POLAGRA+TAROPAK = kompleksowe spojrzenie na sektor spożywczy

25 czerwiec 2025
W odpowiedzi na potrzeby rynku, Targi POLAGRA 2025 zostaną połączone z Targami TAROPAK – wydarzeniem w pełni dedykowanym rozwiązaniom opakowaniowym, etykietowaniu oraz logistyce. To wyjątkowa okazja, by w jednym miejscu zapoznać się z kompleksową ofertą dla całego łańcucha produkcyjnego – od surowców i technologii, przez przetwórstwo, aż po pakowanie i dystrybucję gotowego produktu. Dzięki tej synergii, producenci z różnych segmentów branży spożywczej będą mogli: znaleźć innowacyjne rozwiązania »

Świeże inicjatywy napędzają globalny wzrost na targach ASIA FRUIT LOGISTICA 2025

24 czerwiec 2025
ASIA FRUIT LOGISTICA zwiększa globalny handel dzięki nowym funkcjom i silniejszemu udziałowi międzynarodowemu. Targi ASIA FRUIT LOGISTICA 2025 szykują się do dynamicznej edycji AsiaWorld-Expo w Hongkongu w dniach 3–5 września, a globalny biznes świeżych produktów reaguje z impetem. Wystawcy z 41 krajów i regionów, 25 pawilonów narodowych. Tegoroczne wydarzenie wprowadza dwa zupełnie nowe fora: Frozen Fruit and Vegetables Forum pierwszego dnia oraz Nuts and Dried Fruit Forum drugiego dnia. »

Wyczekiwane targi branży spożywczej i napojów SIGEP Asia powracają

24 czerwiec 2025
SIGEP Asia, Speciality Food & Drinks Asia i Speciality Coffee & Tea Asia 2025, odbywające się w tym samym czasie co 6. edycja Restaurant Asia, zgromadzą i zainspirują najlepszych graczy branżowych i decydentów z całego łańcucha dostaw F&B i gastronomii. Priorytetowo traktując programowanie o dużym wpływie, wydarzenie wykracza poza tradycyjne stoiska handlowe, oferując dziesiątki dodatkowych wydarzeń, takich jak tematyczne salony, przejęcia barów, pokazy na żywo i kursy mistrzowskie. »
Partnerzy