Owoce jagodowe pod lupą

30 czerwiec 2017
Polacy mają coraz większą wiedzę na temat owoców jagodowych. Nasza świadomość o zawartych w tych owocach witaminach i mikroelementach ciągle wzrasta. Z roku na rok o zasadach zdrowego odżywiania wiemy więcej i chętniej poszukujemy informacji na ten temat. Z badań przeprowadzonych w 2017 roku w ramach kampanii „Niezwykłe właściwości zwykłych owoców” wynika, iż 4 na 5 badanych zna korzyści płynące ze spożywania owoców jagodowych.
Ile kosztują, jak wpływają na nasze zdrowie, gdzie i kiedy możemy je kupić? Dzięki odpowiedziom respondentów między innymi na te pytania obliczony został wskaźnik świadomości na temat owoców jagodowych. W Polsce jest on bardzo wysoki i wynosi aż 82,8%. W ciągu 3 lat wzrósł o 6,8%. Jednym z elementów wpływających na wzrost tej świadomości są działania informacyjne prowadzone od 2015 roku w ramach kampanii pn. „Niezwykłe właściwości zwykłych owoców” realizowanej przez Związek Sadowników Rzeczpospolitej Polskiej. Akcje odbywają się na rynkach pięciu europejskich państw: Polski, Finlandii, Szwecji, Austrii i Czech. W ramach kampanii prowadzony jest portal www.power-fruits.eu oraz profile na Facebooku, z których można w łatwy i przystępny sposób dowiedzieć się więcej o walorach odżywczych owoców jagodowych, a także poznać ciekawe przepisy na jagodowe dania. W kampanię zaangażowani są także eksperci zajmujący się zdrowym żywieniem, produkcją owoców oraz dziennikarze. Od 3 lat uczestniczą oni w organizowanych przez Związek Sadowników RP w Warszawie, Helsinkach, Sztokholmie, Wiedniu i Pradze spotkaniach informacyjnych.
Popularność europejskich owoców jagodowych rośnie również dlatego, że są one po prostu coraz powszechniej dostępne.

Przeczytaj również:

POLAGRA+TAROPAK = kompleksowe spojrzenie na sektor spożywczy

25 czerwiec 2025
W odpowiedzi na potrzeby rynku, Targi POLAGRA 2025 zostaną połączone z Targami TAROPAK – wydarzeniem w pełni dedykowanym rozwiązaniom opakowaniowym, etykietowaniu oraz logistyce. To wyjątkowa okazja, by w jednym miejscu zapoznać się z kompleksową ofertą dla całego łańcucha produkcyjnego – od surowców i technologii, przez przetwórstwo, aż po pakowanie i dystrybucję gotowego produktu. Dzięki tej synergii, producenci z różnych segmentów branży spożywczej będą mogli: znaleźć innowacyjne rozwiązania »

Świeże inicjatywy napędzają globalny wzrost na targach ASIA FRUIT LOGISTICA 2025

24 czerwiec 2025
ASIA FRUIT LOGISTICA zwiększa globalny handel dzięki nowym funkcjom i silniejszemu udziałowi międzynarodowemu. Targi ASIA FRUIT LOGISTICA 2025 szykują się do dynamicznej edycji AsiaWorld-Expo w Hongkongu w dniach 3–5 września, a globalny biznes świeżych produktów reaguje z impetem. Wystawcy z 41 krajów i regionów, 25 pawilonów narodowych. Tegoroczne wydarzenie wprowadza dwa zupełnie nowe fora: Frozen Fruit and Vegetables Forum pierwszego dnia oraz Nuts and Dried Fruit Forum drugiego dnia. »

Wyczekiwane targi branży spożywczej i napojów SIGEP Asia powracają

24 czerwiec 2025
SIGEP Asia, Speciality Food & Drinks Asia i Speciality Coffee & Tea Asia 2025, odbywające się w tym samym czasie co 6. edycja Restaurant Asia, zgromadzą i zainspirują najlepszych graczy branżowych i decydentów z całego łańcucha dostaw F&B i gastronomii. Priorytetowo traktując programowanie o dużym wpływie, wydarzenie wykracza poza tradycyjne stoiska handlowe, oferując dziesiątki dodatkowych wydarzeń, takich jak tematyczne salony, przejęcia barów, pokazy na żywo i kursy mistrzowskie. »
Partnerzy