Owoce jagodowe pod lupą

30 czerwiec 2017
Polacy mają coraz większą wiedzę na temat owoców jagodowych. Nasza świadomość o zawartych w tych owocach witaminach i mikroelementach ciągle wzrasta. Z roku na rok o zasadach zdrowego odżywiania wiemy więcej i chętniej poszukujemy informacji na ten temat. Z badań przeprowadzonych w 2017 roku w ramach kampanii „Niezwykłe właściwości zwykłych owoców” wynika, iż 4 na 5 badanych zna korzyści płynące ze spożywania owoców jagodowych.
Ile kosztują, jak wpływają na nasze zdrowie, gdzie i kiedy możemy je kupić? Dzięki odpowiedziom respondentów między innymi na te pytania obliczony został wskaźnik świadomości na temat owoców jagodowych. W Polsce jest on bardzo wysoki i wynosi aż 82,8%. W ciągu 3 lat wzrósł o 6,8%. Jednym z elementów wpływających na wzrost tej świadomości są działania informacyjne prowadzone od 2015 roku w ramach kampanii pn. „Niezwykłe właściwości zwykłych owoców” realizowanej przez Związek Sadowników Rzeczpospolitej Polskiej. Akcje odbywają się na rynkach pięciu europejskich państw: Polski, Finlandii, Szwecji, Austrii i Czech. W ramach kampanii prowadzony jest portal www.power-fruits.eu oraz profile na Facebooku, z których można w łatwy i przystępny sposób dowiedzieć się więcej o walorach odżywczych owoców jagodowych, a także poznać ciekawe przepisy na jagodowe dania. W kampanię zaangażowani są także eksperci zajmujący się zdrowym żywieniem, produkcją owoców oraz dziennikarze. Od 3 lat uczestniczą oni w organizowanych przez Związek Sadowników RP w Warszawie, Helsinkach, Sztokholmie, Wiedniu i Pradze spotkaniach informacyjnych.
Popularność europejskich owoców jagodowych rośnie również dlatego, że są one po prostu coraz powszechniej dostępne.

Przeczytaj również:

Food Africa i pacprocess MEA 2025: Napędzając rozwój regionalnego handlu i przemysłu

11 lipiec 2025
W swoich jubileuszowych 10. i 6. edycjach, targi Food Africa oraz pacprocess MEA odbędą się w dniach 9–12 grudnia 2025 r. w Egypt International Exhibition Center (EIEC). Te międzynarodowo cenione wydarzenia stały się wiodącymi platformami dla przedstawicieli sektora spożywczego, przetwórczego i opakowaniowego, oferując wyjątkowe możliwości rozwoju biznesu na rynkach Afryki i Bliskiego Wschodu. Food Africa umocniła swoją pozycję jako główna brama do dynamicznie rozwijającego się sektora spożywczego w Afryce. »

Wizyta studyjna w Chinach: Niezapomniane przeżycie podczas CHINA MEET UP 2025

10 lipiec 2025
Wizyta studyjna w Chinach: Niezapomniane przeżycie podczas CHINA MEET UP 2025. Odwiedzający z całego świata zapisują się na rozszerzenie targów ASIA FRUIT LOGISTICA o Chiny. Dołącz do Wizyty studyjnej i Programu Premium Buyer, dopóki są wolne miejsca. Targi CHINA MEET UP 2025, oficjalne rozszerzenie targów ASIA FRUIT LOGISTICA o Chiny kontynentalne, powracają do Kantonu w dniach 8–9 września 2025 r. z dużym rozmachem i szerszym globalnym udziałem. WIZYTA STUDYJNA PO CHINACH oraz pierwszy w historii Puchar Golfa AFL Fresh Produce Reemoon. »

Pozostało tylko trzy tygodnie na rejestrację wystawcy na targi FRUIT LOGISTICA 2026

10 lipiec 2025
Targi FRUIT LOGISTICA, które odbędą się w Berlinie w dniach 4-6 lutego 2026 r., to wiodące targi branży świeżych produktów. Dzięki nowym formatom, możliwościom nawiązywania kontaktów na wysokim poziomie i globalnemu zasięgowi, jest to wydarzenie, którego nie można przegapić dla profesjonalistów z branży. Rejestracja trwa do 31 lipca 2025 r. Dzięki nowym formatom wydarzeń, edycja zapowiada się jako najbardziej wartościowa jak dotąd dla firm z całego świata. »
Partnerzy