
AMBRA S.A. stawia na Niefiltrowany
4 maj 2017
AMBRA S.A. zainwestowała w produkcję nowego cydru: Cydru Lubelskiego Niefiltrowanego. To propozycja dla konsumentów, którzy doceniają unikalny smak produktów regionalnych. - Wierzymy, że dzięki temu rynek cydru otrzyma świeży impuls do wzrostu - mówi Prezes AMBRA S.A. Robert Ogór.
Już w pierwszym roku AMBRA S.A. chce sprzedać milion butelek Cydru Lubelskiego Niefiltrowanego. To możliwe dzięki inwestycjom w Zakład Produkcyjny AMBRA w Biłgoraju na Lubelszczyźnie.
- Fundamentem produktu regionalnego jest jego wysoka jakość, polegająca na zachowaniu naturalności oraz charakterystycznych cech surowca, klimatu i receptury. Znamy to choćby z win czy serów - mówi Prezes AMBRA S.A. Robert Ogór. – Dlatego, strategia rozwoju Cydru Lubelskiego opiera się na jeszcze wyższej jakości i naturalności produktu. To droga coraz trudniejszego i bardziej wymagającego procesu produkcji.
Prezes AMBRA S.A. przyznaje, że utrzymanie naturalnych cech surowca, świeżości i trwałości wymaga nowoczesnych procesów technologicznych.
- Podjęliśmy to wyzwanie. W Polsce mamy najwspanialsze jabłka, to zobowiązuje nas – nie tylko jako firmę, ale jako Polaków - do produkcji najlepszego i najszlachetniejszego cydru – deklaruje Robert Ogór.
Jego zdaniem Polska wciąż ma ogromną zaległość w kulturze przetwarzania surowców naturalnych w szlachetne, wartościowe produkty regionalne. Cydr Lubelski Niefiltrowany ma być nowym wzorcem dla całej kategorii i dowodem na to, że strategia pasji i jakości jest źródłem sukcesu.
Przed cydrem ważny sezon. Dziś wartość kategorii to 100 mln zł. W ub. roku Polacy wypili ponad 10 mln litrów cydru. Cydr Lubelski osiągnął ok. 50% udziałów rynkowych i jest najbardziej rozpoznawalną marką cydru w Polsce.
Więcej smaku
W produkcji Cydru Lubelskiego Niefiltrowanego świeżo tłoczony sok wraz z aromatycznym miąższem jabłek poddany został naturalnej fermentacji w niskiej temperaturze. Dzięki temu zostały zachowane najcenniejsze składniki owoców, również antyutleniacze. Po zakończeniu fermentacji i leżakowania cydr nie był filtrowany. Do butelek trafił naturalnie mętny i delikatnie musujący.
Z uwagi na delikatność i wysoką wrażliwość świeżo wyciśniętego soku jabłkowego, produkcja i leżakowanie cydru na każdym etapie wymaga szczególnych warunków, pozwalających na kontrolę m.in. temperatury i ciśnienia.
- Badania laboratoryjne składu cydru filtrowanego i niefiltrowanego potwierdziły, że Cydr Lubelski Niefiltrowany jest o 30% bardziej intensywny w smaku i aromatyczny. Ma też szersze spektrum smaków, czyli zachowuje więcej charakteru polskich jabłek - mówi Artur Dubaj, Główny Technolog AMBRA S.A.
Więcej perspektyw
Cydr Lubelski Niefiltrowany otwiera drogę do rozmów o eksporcie polskiego cydru.
- To klucz do ożywienia sprzedaży cydru w Polsce i do wejścia na nowe rynki. W innych krajach, polski cydr będzie produktem premium, a jako taki musi dać unikalną propozycję. Teraz już taką mamy: Cydr Lubelski Niefiltrowany - przyznaje Robert Ogór. - Na całym świecie ludzie poszukują lepszych, bardziej naturalnych i wartościowych produktów. Ich rosnące potrzeby zaobserwować można we wszystkich krajach rozwiniętych. To pokazuje nowy potencjał i otwiera nowe duże rynki.
Więcej treści
Regionalność i tożsamość produktów doceniają też polscy konsumenci cydru. Dziś to przede wszystkim mieszkańcy dużych miast, młodzi, otwarci ludzie, którzy poszukują nowości i czerpią radość z życia. Dla nich obietnice producentów to za mało, oni chcą wiedzieć więcej: kto stoi za produktem, jak przebiega proces produkcji, skąd pochodzą surowce.
- NIEFILTROWANY to hasło programowe, które silnie wiąże się z ideą wartościowego produktu oraz stylem życia: autentycznością, naturalnością, bezpośredniością – dodaje Agata Domaradzka, dyrektor marketingu AMBRA S.A. - Stawiamy na otwartość, spontaniczność, luz i poczucie humoru; na bycie prawdziwym tu i teraz, bez udawania. W ten sposób konsumenci cydru tworzą polski lifestyle. Taka też będzie nasza tegoroczna kampania pod hasłem „Nie filtrujemy”.
Cydr Lubelski Niefiltrowany wchodzi do sprzedaży w grawerowanej butelce, zaprojektowanej specjalnie dla marki. Będzie powszechnie dostępny. Jego promocji towarzyszy wakacyjna trasa koncertowa Cydr Lubelski Spragnieni Lata, podczas której zagrają Bovska, Iza Lach i duet Dwa Sławy.
- To ważne głosy na młodej polskiej scenie muzycznej, silne i niezwykle autentyczne w tym, co robią. Odważnie uciekają od tego co masowe i łatwe, zachowując swoją niefiltrowaną tożsamość. Łączą ich świetne teksty i fascynacja współczesnymi brzmieniami - podkreśla Robert Walewski, współtwórca trasy i Brand Manager Cydru Lubelskiego.
- Usłyszymy alternatywnych muzyków, którzy ukażą swoje najprawdziwsze oblicza, na maksa, bez żadnej ściemy. Zabrzmi ekscentryczny hip hop, magnetyzujące dźwięki r'n'b i pop w najlepszym wydaniu - mówi Tymon Tymański, dyrektor artystyczny trasy Cydr Lubelski Spragnieni Lata.
Mat. prasowe: Kuźnia PR
Przeczytaj również:

Wizyta studyjna w Chinach: Niezapomniane przeżycie podczas CHINA MEET UP 2025
10 lipiec 2025
Wizyta studyjna w Chinach: Niezapomniane przeżycie podczas CHINA MEET UP 2025. Odwiedzający z całego świata zapisują się na rozszerzenie targów ASIA FRUIT LOGISTICA o Chiny. Dołącz do Wizyty studyjnej i Programu Premium Buyer, dopóki są wolne miejsca. Targi CHINA MEET UP 2025, oficjalne rozszerzenie targów ASIA FRUIT LOGISTICA o Chiny kontynentalne, powracają do Kantonu w dniach 8–9 września 2025 r. z dużym rozmachem i szerszym globalnym udziałem. WIZYTA STUDYJNA PO CHINACH oraz pierwszy w historii Puchar Golfa AFL Fresh Produce Reemoon. »

Pozostało tylko trzy tygodnie na rejestrację wystawcy na targi FRUIT LOGISTICA 2026
10 lipiec 2025
Targi FRUIT LOGISTICA, które odbędą się w Berlinie w dniach 4-6 lutego 2026 r., to wiodące targi branży świeżych produktów. Dzięki nowym formatom, możliwościom nawiązywania kontaktów na wysokim poziomie i globalnemu zasięgowi, jest to wydarzenie, którego nie można przegapić dla profesjonalistów z branży. Rejestracja trwa do 31 lipca 2025 r. Dzięki nowym formatom wydarzeń, edycja zapowiada się jako najbardziej wartościowa jak dotąd dla firm z całego świata. »

Emmeci świętuje 50 lat rzemiosła w zakresie opakowań premium
10 lipiec 2025
„Szczęście nie puka do drzwi, ono przychodzi w pięknym pudełku” – to hasło nadało ton imprezie Emmeci, która świętowała swoje 50-lecie, prezentując wyjątkowe, sztywne pudełko z suchym tłoczeniem, zaprojektowane przez artystę Pietro Terziniego, łączące włoski design, doskonałość inżynierską i artystyczną kreatywność. Czerwiec 2025 roku był punktem kulminacyjnym obchodów 50-lecia Emmeci. Florencki producent, spółka Coesia i światowy lider w sektorze maszyn pakujących premium, otworzył drzwi swojej siedziby w Cerreto Guidi dla klientów i partnerów na ekskluzywny Dzień Otwarty. »