Wszystko o kawie na Targach EuroGastro

4 marzec 2017
Strefa Coffee Village na Targach EuroGastro to wyjątkowe miejsce, które co roku pozytywnie zaskakuje odwiedzających. To tam przez trzy targowe dni będą toczyły się rozmowy i konkursy, a aromat kawy dotrze do najdalszych zakątków Centrum Targowo-Kongresowego MT Polska. Już tylko miesiąc dzieli nas od 21. Międzynarodowych Targów Gastronomicznych EuroGastro oraz 10. Targów Wyposażenia Obiektów Noclegowych WorldHotel, które odbędą się w dniach 5-7 kwietnia.
Szczególną rolę podczas Targów EuroGastro odegra kawa, której kultura picia rozwija się w Polsce. Kawa, którą coraz częściej delektują się Polacy, poprawia samopoczucie. Warto więc zadbać, aby pozostawione przez nią wrażenie było jak najlepsze. Składa się na nie wiele elementów: sprawdzone źródła pochodzenia ziaren, dobór najlepszych mieszanek, odpowiedni sprzęt i akcesoria, wykwalifikowani bariści oraz wybór jakościowej zastawy.

Strefa Coffee Village
W strefie Coffee Village będzie można znaleźć kompleksową ofertę oraz skorzystać z doradztwa. Na targach obecni będą dostawcy kawy, ekspresów i akcesoriów niezbędnych do jej przygotowywania. Zaplanowane są także bezpłatne warsztaty, podczas których zainteresowani poszerzą wiedzę oraz nabędą nowe umiejętności. Tomasz Obracaj z Apro Trade / Akademia Kawy® zapewnia, że program edukacyjny na EuroGastro przygotowany został z myślą o baristach, menedżerach kawiarni i restauracji, jak i miłośnikach kawy. Każdy znajdzie więc coś dla siebie.

Tematy spotkań obejmą m.in.: źródła pozyskiwania najlepszych ziaren, zasady w handlu międzynarodowym tym surowcem, omówienie rodzajów kawy i jej pochodzenia, a także zajęcia cup tasting. – Nowością, którą szykujemy w tym roku, będzie szkolenie o wodzie, która jest przecież kluczowym składnikiem kawy. Pokażemy jak sprawdzić jakość tej, którą dysponujemy, a także co zrobić, by ją ulepszyć – zachęca Tomasz Obracaj. W strefie Coffee Village nie zabraknie specjalistów, m.in. Alfa Kramera, światowej sławy eksperta ds. kawy, inicjatora SCAE (Speciality Coffee Association of Europe) i WBC (World Barista Championship) czy Agnieszki Rojewskiej, mistrzyni Polski Latte Art.

Kawowe kadry rosną
Strefa Coffee Village będzie także sceną dwóch olimpiad kawowych. Podczas 9. Olimpiady Kawy® organizowanej przez firmę Apro Trade / Akademia Kawy® oraz MT Targi Polska, która odbędzie się pod patronatem SCAE, młodzi bariści zmierzą się w czterech dyscyplinach: Espresso na czas, Latte Art, Irish Coffee oraz Cup Tasting. Kolejnym wydarzeniem będzie finał 2. Olimpiady Kawy dla Szkół Gastronomicznych. Co roku zmagania budzą ogromne emocje. Wymagają dużej koncentracji i wysiłku od uczestników, którzy pod okiem eksperckiego Jury dają z siebie wszystko, by pokazać się od najlepszej strony. – Dzięki organizowanym przez nas zawodom podnosi się poziom edukacji i praktycznych umiejętności baristów, a klienci w kawiarniach i restauracjach mogą pić coraz lepszą kawę – dodaje Tomasz Obracaj.

Polska na kawowej mapie świata
Kawa to jeden z najważniejszych produktów rolnych na świecie, a głównym powodem, dla którego konsumenci sięgają po nią, jest smak. Według danych dostarczonych przez firmę Apro Trade każdego roku na świecie spożywa się ponad 9 mln ton kawy, a największymi jej konsumentami są Skandynawowie. Mieszkaniec Finlandii spożywa rocznie 12 kg, Norwegii 9 kg, a Danii 8,8 kg. Kolejnymi krajami z najwyższą konsumpcją na osobę są: Austria (8,8 kg), Szwajcaria (7,9 kg) oraz Niemcy (7 kg). Na Polaka przypada 2,6 kg, jednak nasz rynek nieustannie rośnie. Tomasz Obracaj zwraca uwagę na dodatkowe uwarunkowania spożycia kawy, takie jak elementy historyczne, geograficzne czy klimat. – Polska to tradycyjnie herbaciany kraj, a kawa zawsze była traktowana jako ekskluzywny napój. Nie bez znaczenia pozostaje także zasobność portfela – dodaje.

W Polsce najszybciej rozwija się segment kawy porcjowanej, czyli w kapsułkach, na co ma wpływ popularność domowych ekspresów. Według eksperta wynika to przede wszystkim ze względów praktycznych i ekonomicznych. Tak przygotowana kawa z pewnością jest powtarzalna, eliminowane są ewentualne błędy ludzkie, nie ma także żadnych strat surowca. W ekspresie kawę mieloną przygotowuje co trzeci konsument. Z badań wynika, że nieco ponad 70% konsumentów sięga po kawę mieloną, w tym aż połowa, bo 51%, używa wyłącznie tego typu kawy. Picie kawy w kawiarniach i restauracjach staje się coraz bardziej popularne w dużych miastach, choć najczęściej Polacy piją ją w domu (77%).    
   
Rejestracja online już dostępna
Rejestracji na Targi EuroGastro oraz WorldHotel można już dokonać wypełniając formularz, który znajduje się na stronach: www.eurogastro.com.pl lub www.worldhotel.pl. Obejmuje ona wstęp na oba wydarzenia. Dla klientów biznesowych organizator przewidział 50% zniżki na bilet wstępu przy rejestracji online do 3 kwietnia 2017 roku.
Więcej informacji na www.eurogastro.com.pl oraz www.worldhotel.pl.

Przeczytaj również:

Food Africa i pacprocess MEA 2025: Napędzając rozwój regionalnego handlu i przemysłu

11 lipiec 2025
W swoich jubileuszowych 10. i 6. edycjach, targi Food Africa oraz pacprocess MEA odbędą się w dniach 9–12 grudnia 2025 r. w Egypt International Exhibition Center (EIEC). Te międzynarodowo cenione wydarzenia stały się wiodącymi platformami dla przedstawicieli sektora spożywczego, przetwórczego i opakowaniowego, oferując wyjątkowe możliwości rozwoju biznesu na rynkach Afryki i Bliskiego Wschodu. Food Africa umocniła swoją pozycję jako główna brama do dynamicznie rozwijającego się sektora spożywczego w Afryce. »

Wizyta studyjna w Chinach: Niezapomniane przeżycie podczas CHINA MEET UP 2025

10 lipiec 2025
Wizyta studyjna w Chinach: Niezapomniane przeżycie podczas CHINA MEET UP 2025. Odwiedzający z całego świata zapisują się na rozszerzenie targów ASIA FRUIT LOGISTICA o Chiny. Dołącz do Wizyty studyjnej i Programu Premium Buyer, dopóki są wolne miejsca. Targi CHINA MEET UP 2025, oficjalne rozszerzenie targów ASIA FRUIT LOGISTICA o Chiny kontynentalne, powracają do Kantonu w dniach 8–9 września 2025 r. z dużym rozmachem i szerszym globalnym udziałem. WIZYTA STUDYJNA PO CHINACH oraz pierwszy w historii Puchar Golfa AFL Fresh Produce Reemoon. »

Pozostało tylko trzy tygodnie na rejestrację wystawcy na targi FRUIT LOGISTICA 2026

10 lipiec 2025
Targi FRUIT LOGISTICA, które odbędą się w Berlinie w dniach 4-6 lutego 2026 r., to wiodące targi branży świeżych produktów. Dzięki nowym formatom, możliwościom nawiązywania kontaktów na wysokim poziomie i globalnemu zasięgowi, jest to wydarzenie, którego nie można przegapić dla profesjonalistów z branży. Rejestracja trwa do 31 lipca 2025 r. Dzięki nowym formatom wydarzeń, edycja zapowiada się jako najbardziej wartościowa jak dotąd dla firm z całego świata. »
Partnerzy