
Cydr produktem z potencjałem
16 wrzesień 2016
Lubelskie Święto Młodego Cydru odbędzie się już w najbliższą sobotę 17 września w Lublinie. Podczas tegorocznej edycji będziemy też rozmawiać o potencjale cydru w kontekście produktów regionalnych. Dyskusja połączona z degustacją komentowaną odbędzie się w Restauracji Trybunalska o godz. 13.00, przy ul. Rynek 4. Gospodarzem wydarzenia jest Lubelskie Stowarzyszenie Miłośników Cydru. Obowiązują wcześniejsze zapisy.
Spotkanie branżowe odbędzie się w formie panelu dyskusyjnego. Wezmą w nim udział producenci cydru, sadownicy, naukowcy, sommelierzy i eksperci rynkowi. Tematem przewodnim będzie potencjał cydru, jako produktu regionalnego. Dyskusję poprowadzi Tomasz Prange-Barczyński, redaktor naczelny Magazynu Wino. To kolejna z atrakcji towarzyszących tegorocznej edycji Lubelskiego Święta Młodego Cydru.
- Tak jak Toskania nie mówi o winogronach, tylko o kulturze wina, my również nie chcemy już tylko dyskutować o polskich jabłkach, ale także o bogactwie polskich cydrów. Konsumenci oczekują od nas różnorodności. Święto będzie pierwszą okazją do pełnego rozsmakowania się w tej różnorodności, zapowiedzią zmian, które czekają cały rynek cydru - mówił Robert Ogór, prezes AMBRA S.A., producenta Cydru Lubelskiego podczas konferencji prasowej zapowiadającej tegoroczne Lubelskie Święto Młodego Cydru.
W sobotę poznamy kolejne opinie na ten temat. Wśród zagadnień spotkania są m.in. warunki produkcji i sprzedaży cydru, narzędzia i możliwości promocji produktu, szanse oraz zagrożenia rozwoju branży cydrów rzemieślniczych.
Dyskusji towarzyszyć będzie degustacja komentowana cydrów.
Swój udział w spotkaniu potwierdzili:
- Tomasz Porowski - Stowarzyszenia Polskie Cydry Autorskie oraz Cydr Ignaców
- Tomasz Solis - Stowarzyszenie Lubelskie Stowarzyszenie Miłośników Cydru
- Artur Dubaj - Główny Technolog AMBRA S.A.
- Dr Agata Czyżowska oraz dr inż. Agnieszka Nowak - Politechnika Łódzka, Wydział Biotechnologii i Nauki Żywności.
Wstęp wolny. Liczba miejsc ograniczona. Obowiązują zapisy mailowe: wwilkos@interia.pl
Materiały prasowe: Kuźnia PR
Przeczytaj również:

Cricket promuje dostępność na festiwalu Fortaleza Sound
23 czerwiec 2025
Cricket, wiodąca marka kapustnych, po raz kolejny udowodniła, że jej zaangażowanie wykracza poza produkty, które uprawia. Podczas ostatniej edycji festiwalu Fortaleza Sound, który odbył się w Lorce, firma nie tylko powróciła jako oficjalny sponsor, ale także potwierdziła swoje zaangażowanie społeczne, wspierając obszar dostępności, umożliwiając osobom niepełnosprawnym pełne korzystanie z wydarzenia. „To był ogromny sukces” — powiedziała Antonia Piernas, dyrektor ds. komunikacji w Cricket. »

Zamrożone. Gotowe. Globalne. Wkrocz na nowe rynki na WorldFood Istanbul 2025
22 czerwiec 2025
W 2024 r. globalny rynek mrożonek osiągnął 310 mld USD, a przewiduje się, że do 2032 r. wzrośnie do 457 mld USD. W Turcji sektor mrożonek nadal zyskuje na dynamice, napędzany rosnącymi wolumenami eksportu, ulepszoną infrastrukturą łańcucha chłodniczego i bardziej zaawansowanym krajobrazem detalicznym. WorldFood Istanbul 2025 to idealna platforma do połączenia Twojej marki z krajowymi i międzynarodowymi nabywcami poszukującymi nowych dostawców i innowacyjnych rozwiązań w zakresie mrożonek. »

Rejestracja na Profood-Propack & Ag-Biz 2025 już otwarta
20 czerwiec 2025
Dowiedz się o najnowszych innowacjach w przetwórstwie żywności, inżynierii i usługach pakowania. Osobiste dyskusje i kontakty z odpowiednimi nabywcami i decydentami. Kompletny przegląd wszystkich trendów i tematów z cennymi spostrzeżeniami i inspiracjami w każdej branży. Centrum wiedzy ułatwia nawiązywanie kontaktów i dzielenie się wiedzą, inspirując innowacje i nowe technologie. Innovative Food Fiesta to platforma postępów i innowacji w przemyśle spożywczym. »