Cydr produktem z potencjałem

16 wrzesień 2016
Lubelskie Święto Młodego Cydru odbędzie się już w najbliższą sobotę 17 września w Lublinie. Podczas tegorocznej edycji będziemy też rozmawiać o potencjale cydru w kontekście produktów regionalnych. Dyskusja połączona z degustacją komentowaną odbędzie się w Restauracji Trybunalska o godz. 13.00, przy ul. Rynek 4. Gospodarzem wydarzenia jest Lubelskie Stowarzyszenie Miłośników Cydru. Obowiązują wcześniejsze zapisy.

Spotkanie branżowe odbędzie się w formie panelu dyskusyjnego. Wezmą w nim udział producenci cydru, sadownicy, naukowcy, sommelierzy i eksperci rynkowi. Tematem przewodnim będzie potencjał cydru, jako produktu regionalnego. Dyskusję poprowadzi Tomasz Prange-Barczyński, redaktor naczelny Magazynu Wino. To kolejna z atrakcji towarzyszących tegorocznej edycji Lubelskiego Święta Młodego Cydru.
- Tak jak Toskania nie mówi o winogronach, tylko o kulturze wina, my również nie chcemy już tylko dyskutować o polskich jabłkach, ale także o bogactwie polskich cydrów. Konsumenci oczekują od nas różnorodności. Święto będzie pierwszą okazją do pełnego rozsmakowania się w tej różnorodności, zapowiedzią zmian, które czekają cały rynek cydru - mówił Robert Ogór, prezes AMBRA S.A., producenta Cydru Lubelskiego podczas konferencji prasowej zapowiadającej tegoroczne Lubelskie Święto Młodego Cydru.

W sobotę poznamy kolejne opinie na ten temat. Wśród zagadnień spotkania są m.in. warunki produkcji i sprzedaży cydru, narzędzia i możliwości promocji produktu, szanse oraz zagrożenia rozwoju branży cydrów rzemieślniczych.

Dyskusji towarzyszyć będzie degustacja komentowana cydrów.

Swój udział w spotkaniu potwierdzili:

Wstęp wolny. Liczba miejsc ograniczona. Obowiązują zapisy mailowe: wwilkos@interia.pl

Materiały prasowe: Kuźnia PR

Przeczytaj również:

POLAGRA+TAROPAK = kompleksowe spojrzenie na sektor spożywczy

25 czerwiec 2025
W odpowiedzi na potrzeby rynku, Targi POLAGRA 2025 zostaną połączone z Targami TAROPAK – wydarzeniem w pełni dedykowanym rozwiązaniom opakowaniowym, etykietowaniu oraz logistyce. To wyjątkowa okazja, by w jednym miejscu zapoznać się z kompleksową ofertą dla całego łańcucha produkcyjnego – od surowców i technologii, przez przetwórstwo, aż po pakowanie i dystrybucję gotowego produktu. Dzięki tej synergii, producenci z różnych segmentów branży spożywczej będą mogli: znaleźć innowacyjne rozwiązania »

Świeże inicjatywy napędzają globalny wzrost na targach ASIA FRUIT LOGISTICA 2025

24 czerwiec 2025
ASIA FRUIT LOGISTICA zwiększa globalny handel dzięki nowym funkcjom i silniejszemu udziałowi międzynarodowemu. Targi ASIA FRUIT LOGISTICA 2025 szykują się do dynamicznej edycji AsiaWorld-Expo w Hongkongu w dniach 3–5 września, a globalny biznes świeżych produktów reaguje z impetem. Wystawcy z 41 krajów i regionów, 25 pawilonów narodowych. Tegoroczne wydarzenie wprowadza dwa zupełnie nowe fora: Frozen Fruit and Vegetables Forum pierwszego dnia oraz Nuts and Dried Fruit Forum drugiego dnia. »

Wyczekiwane targi branży spożywczej i napojów SIGEP Asia powracają

24 czerwiec 2025
SIGEP Asia, Speciality Food & Drinks Asia i Speciality Coffee & Tea Asia 2025, odbywające się w tym samym czasie co 6. edycja Restaurant Asia, zgromadzą i zainspirują najlepszych graczy branżowych i decydentów z całego łańcucha dostaw F&B i gastronomii. Priorytetowo traktując programowanie o dużym wpływie, wydarzenie wykracza poza tradycyjne stoiska handlowe, oferując dziesiątki dodatkowych wydarzeń, takich jak tematyczne salony, przejęcia barów, pokazy na żywo i kursy mistrzowskie. »
Partnerzy